Mies ja seksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sussu

Vieras
Olen n. 2 vuotta seurustellut, yhdessä on asuttu vajaa vuosi. Minua on alkanut ihmetyttämään mieheni seksuaalinen halukkuus. Suhteen alussa seksiä on tietysti enemmän, harrastimme sitä lähes joka päivä. Missä vaan milloin vaan. Ihanaa spontaania, joskus nopeaa, joskus piiiiitkääää nautintoa.

Nyt tilanne on muuttunut, pikkuhiljaa mieheni halut ovat hiipuneet, ja yhä useammin olemme siinä tilanteessa, että ehdotan seksiä, mutta miestä ei haluta, väsyttää, nyt ei ehdi jne. jne.... Nykyisin harrastamme seksiä 2-3 kertaa viikossa, ja mies usein sanookin, että voisimme tehdä sitä useamminkin, mutta kun meillä on 2 lasta, ei spontaanius aina onnistu (lapset ovat minut, olemme molemmat eronneita). Mutta mutta. Nyt lapset ovat olleet reilun viikon poissa, ja odotin iloista seksittelyä, kun ei ole rajoittavia tekijöitä, mutta mitään ei tapahdukaan!! Miestä ei haluta yhtään sen enempää / useammin kuin yleensä.

Onhan toi 2-3 krt/vko ihan hyvä ja normaali määrä, mutta tuntuu, että niistä ehkä yksi on sellainen, että mies oikeasti haluaa, eikä vain ala hommiin siksi, että tietää minun haluavan. Haluaisin toki vaikka joka päivä..... seksi on ihanaa ja rentouttavaa...

Ikää itselläni 40, mies on 31-vuotias. Luulis että nuorempi mies vielä jaksaa, mutta tuntuu, että itse olisin jokin seksihaukka, joka vaanii joka ilta.... Tietysti itse pohdi, mikä minussa on vikana, jotain kai, mies kyllä väittää että olen ihana, seksikäs ja haluttava. Pitääkö minun muuttua, yritän aina olla ajattelematta koko seksiä ja yrittää vaimentaa halukkuuttani, etten joka päivä käy ehdottelemaan, se on niin tylyä, kun tulee pakit, jää pahalle mielelle... Millä siis saan oman halukkuuteni samalle tasolle kuin mieheni tai päinvastoin? MItä teen, jos miehen halut harvenevat harvenemistaan edelleen?

Ensi alkuun: 2-3 kertaa viikossa on normaalia ja jopa paljon, jos lukee muiden valituksia täällä elleissä paljon vähäisemmistä määristä :)

Miehesi on juuri siinä iässä, että ne seksihalut taantuvat sille tasolle, kuin hän pystyy niitä ylläpitämään seuraavat 10 - 20 vuotta, luulisin.

Ne todella halukkaat ovat ikäryhmässä 18 - 25 vuotiaat, luulisin :)

Ja aina löytyy poikkeuksia puolin ja toisin !

Myös suhteenne on siinä vaiheessa, että alkuhuuman jälkeen ne halut asettuvat omaan totuttuun määrään...

Mieheltäsi on väärin syyttää sinun lapsiasi, että seksille ei muka löytyisi aikaa ja paikkaa ja spontaanius puuttuisi.

Sponttaaneja hetkiä löytyy vaikka lasten aamuohjelmien aikaan tai lasten mennessä pihalle ja kaverien luokse. Sponttaanille seksille löytyy aina paikka ja aika, jos siihen on haluja. Ja käsittääkseni sinulla oli ne lapset myös silloin, kun tapasit miehesi ja alussa teillä oli vilkas seksielämä :)

>>""Millä siis saan oman halukkuuteni samalle tasolle kuin mieheni tai päinvastoin?""

Tämä ei ehkä koskaan onnistu, mutta voisit tyydytellä itseäsi myös itseksesi, niin silloin teidän kahden seksiväli ei saa sinua ihan toivottomaan tilaan... Voit vaikka ensin tyydyttää itsesi ja sitten mennä kyselemään mieheltä seksiä. Sinua ei harmita niin paljon, jos et saa lisää ja taas toisinaan, kun miehesikin innostuu, niin silloin tunnet todella saaneesi ! :)

Minä 36v. nainen ja avomieheni 27v. ollaan oltu yhdessä 1½ vuotta. Meillä on yhteensä neljä pientä lasta.
Olemme alusta alkaen olleet todella seksuaalisia, eikä se ole vähentynyt tippaakaan yhteenmuutos jälkeen. Mielikuvitus auttaa ja tilaisuuksia rakastelulle ja varsinkin seksille löytyy. Minulle on aivan kamala ajatus miehen haluttomuus, vaikka olenkin ollut itse pitkässä ex-suhteessa se haluton osapuoli.

Paha ongelma. Pieni luova tauko saattaisi auttaa asiaa. Että ukko saisi ""ladattua akut"". ;)

Halujen harvetessa kannattaa panostaa laatuun. Jos suhden perustuu johonkin muuhun kuin pelkkään sexiin tuo homma ei tule ongelmaksi.

Asiantuntijat sanovat, että kun panee ensimmiset kaksi vuotta herneen pulloon joka kerta kun rakastellaan, niin niitä saa sitten ottaa pois koko loppuelämänsä.