Mies ja sen nukkuminen ärsyttää! >:/ Onko tämä nyt reilua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyyntynyt

Vieras
Tulee yhdeltä töistä,haluaa vietätä yöllä omaa aikaansa ja valvoo koneella neljään,viiteenkin. Laittaa kellon sitten soimaan kahdeksan tunnin päästä siitä viidestä,koska hänen pitää saada nukkua 8 tuntia :) Makoilee vielä sitten sängyssä niin että ylös nousee noin kahdelta,jolloin meillä muksut päiväunilla ja ei kerkeä heitäkään näkemään kuin vilaukselta kun heräävät. Eikö se oo sen oma vika jos ei tule nukkumaan aikaisemmin? Meillä on monta lasta ja paljon tekemistä täällä kotona ja mua suututtaa että hän saa viettää omaa aikaansa ja nukkua joka päivä ja mä hoidan kaiken! Jos koittaa mennä herättämään aikaisemmin niin käskee pois ja sanoo että väsyttää ja hän nukkuu nyt. Sitten herää,syö ja lähteekin jo taas töihin.

Meillä sama homma, paitsi et työt loppuu 11 ja alkaa aamul 11 valvotaan 2-3 asti joka yö ja aamulla herää 10.30, laittaa vaatteet, pesee hampaat, lapsille pusut ja lähtee. Näin siis n28 päivää kuukaudessa. Joskus sen 2-3 vapaa päivää kuukaudessa. Yrittäjä siis...kohta eronnut yrittäjä jos ei meno muutu.

Pitäis minusta olla niin päin että se oma aika silloin yöllä siirtyis aamupäivään, eli kotiin tultuaan menis nukkumaan ja aamusta olis perheen keskeistä aikaa ja mahdollisesti sitä omaa silloin kun muksut nukkuu päikkyjä? Eihän sullakaan ole muuta omaa aikaa, jos mies on aina illat töissä. Pitäis olla ihan itsestäänselvää tuo jako. Mä olisin huolissani jos ei mun mies haluis viettää ollenkaan aikaa perheen (erityisesti lasten!) kanssa...:rolleyes:

Mä oon kans koittanu sille sanoa että onhan se kiva kun näkee tietokoneensa kasvavan,mutta ei lastensa. Ja juu, on kohta eronnut tuo munkin mies jos ei ymmärrä muuttaa tapojaan >:( Ei kuulemma saa yöllä unta. Vaan jos mä en saa unta/haluan valvoa pidempään niin herään silti joka helvatan aamu lasten kanssa klo 07.00,ei niille auta sanoa että en saanut unta/halusin vähän omaa aikaa. Mulla sitä omaa aikaa on se kun lapset nukkuu päiväunet..

[QUOTE="aloittaja";23842538]Mä oon kans koittanu sille sanoa että onhan se kiva kun näkee tietokoneensa kasvavan,mutta ei lastensa. Ja juu, on kohta eronnut tuo munkin mies jos ei ymmärrä muuttaa tapojaan >:( Ei kuulemma saa yöllä unta. Vaan jos mä en saa unta/haluan valvoa pidempään niin herään silti joka helvatan aamu lasten kanssa klo 07.00,ei niille auta sanoa että en saanut unta/halusin vähän omaa aikaa. Mulla sitä omaa aikaa on se kun lapset nukkuu päiväunet..[/QUOTE]

Meillä ne nukkuu nekin eri aikaan :)

Mistä te kaivatte näitä miehiä, jotka haluaa tehdä lapsia, muttei olla niiden kanssa? Vai onko nää kaikki niitä, jotka vauvakuumeinen vaimo on pakottanu lapsenhankintaan? Mun mies ainakin haluaa olla lapsiensa kanssa ja on harmissaan, jos on jotain menoja jollain niin, ettei ehdi nähdä lasta kunnolla koko päivänä.

Mun mielestä oma aika ei oo selite sille että pitää valvoa yöllä. Jos on valinnut työn itselleen, mikä vie 12h päivästä, niin se on auttamatta omasta ajasta pois silloin. KAIKKI muu aika pitäis mennä perheen yhteiseen hyvään. Jos ei unirytmi sitten passaa perheen pyörittämiseen, olis asioista pitänyt sopia etukäteen ja ehkä jättää muksut tekemättä. Alkuperäisen mies saa lasten päkkäreillä sitä omaa aikaa siinä missä alkuperäinenkin, eli tasan menee ajat molemmille. Mä en todellakaan kattois tommosta touhua kovinkaan pitkään...