Mies jää koti-isiksi ja tämä neiti lähtee töihin, palstaennustuksia tulevaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei mies oo ihan koti-isinä ollut mutta ihan oman osansa saanut hoitaa, minä aloitin keikat kun ä.loma loppui esikoisesta ja aika paljon olin töissä kun mies oli kotona. Ihan hyvin hoiti lapsen, ruuan itelleen ja lapselleen jne. Nyt taas syksyllä sama edessä kahden lapsen kanssa. Ja jos niin kurjasti käy että miehellä loppuu työt niin sitten jää ainakin joksikin aikaa kotiin lasten kanssa. Lapset viedään hoitoon aikasintaan silloin kun kuopus täyttää 3..tai ainakin nyt se on suunnitelmana.

Meillä käypi nyt sit vissiin niin että meillä mies jää 3 vuotiaan ja 3kk kanssa kotiin viettään vanhempainvapaata kun mä palaan töihin.
Tällä järjestelyllä mein perheelle jää 1000? enempi rahaa kuukaudessa... se on jo niin paljon että se vaikutta valintoihin.
Mut toisaalta mies on jäämässä ihan mielellään ja mikäs siinä sitten.

Näin se menee meilläkin, minä lähden töihin kolmen viikon päästä ja mies on kotona muksujen kanssa :) Koulutuspäiviä ja muutama työpäivä on jo takana, ja hyvin on mennyt kotijoukoilla kun oon ollu pois, vaikka imetän vielä ja meillä ei pullo kelpaa ollenkaan! Roolinvaihto tekee ihan hyvää! Nuorimmainen on ihan isin perään nykysin, varsinkin sen jälkeen kun vierotettiin yötissistä, ja mie asuin vierashuoneessa yöt. Tosi mukava palata töihin kun tietää että lapset on kotona, eikä tarvii aamulla roudata niitä mihkään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Mistä sä oot tollasen miehen löytänyt ? :o :flower:

Irc-galleriasta :whistle: :heart:

Ooh, kerro teijän stoori, kuulostaa kivalta =) Bongasitko sä sen vai se sut?

Se oli jäänyt mun vieraslistaan, jonka jälkeen bongailin sille jotain kommentteja, siitä siirryttiin meseen, heti perään vaihtui puhelinnumerot ja siitä se sitten lähti.. :heart: Tästä 1,5 vuotta aikaa ja tähän aikaan on mahtunut niin käsittämättömän paljon asioita joita on käyty läpi, ettei uskoiskaan.

Nykyajan love story :heart: Ihanaa, että oot löytäny hyvän miehen itelles, kaikkea hyvää teille :)

Tällainenko äiti sinäkin olet?? Miksi mulla oli sellainen kuva sinusta että lapsesi tarpeet menevät omiesi edelle ja olet sitä mieltä että noin sen pitää mennäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tällainenko äiti sinäkin olet?? Miksi mulla oli sellainen kuva sinusta että lapsesi tarpeet menevät omiesi edelle ja olet sitä mieltä että noin sen pitää mennäkin.

Lapsen tarpeet menevätkin omieni edelle :) Ja isä voi olla ihan yhtä hyvä vanhempi kuin äitikin, sen olen aina sanonut. Kaikki isät eivät tietenkään ole, mutta onneksi oma on tällainen kultakimpale.

Eiks teillä oo kolme? mihin te sen yhden pistätte eli sun miehen lapsen?

Positiivistä asennetta teillä ainakin löytyy, kun ei sullakaan oo työpaikkaa mutta töihin olet jo menossa. Entäs jos oon 2kk töissä ja miehes löytää sit paikan? Antaa susta työmarkkinoilla tosi hienon kuvan.

Positiivistä asennetta teillä ainakin löytyy, kun ei sullakaan oo työpaikkaa mutta töihin olet jo menossa. Entäs jos oon 2kk töissä ja miehes löytää sit paikan? Antaa susta työmarkkinoilla tosi hienon kuvan.

Miehen lapsi asuu äidillään. Hoitajille on kyllä töitä tarjolla, saa valita mihin menee, olipa sitten 2kk tai pitempään ;)

Anteeksi pikkumaisuuteni, mutta minä tituleeraisin sinua kyllä rouvaksi, mikäli olet avovaimo (?) ja kahden lapsen äiti... :)

Eikös rouvaksi sanota yleensä naimisissa olevaa naista, näin olen itse ajatellut. En mä mikään rouva siis ole B)

Anteeksi pikkumaisuuteni, mutta minä tituleeraisin sinua kyllä rouvaksi, mikäli olet avovaimo (?) ja kahden lapsen äiti... :)

Eikös rouvaksi sanota yleensä naimisissa olevaa naista, näin olen itse ajatellut. En mä mikään rouva siis ole B)

Niinhän se perinteisesti menee, mutta nykyaikana rouvaksi sanotaan myös avovaimoja, eli kyllä sinä ainakin minun silmissäni "rouviintunut" olet. ;)

Miehen lapsi asuu äidillään. Hoitajille on kyllä töitä tarjolla, saa valita mihin menee, olipa sitten 2kk tai pitempään ;)

Hienoa että tiedät töitä löytyvän, tosiaan hoitajille löytyy varmaan sijaisuuksia kun muita ei juuri säästökamppanioiden merkeissä otetakkaan.
mä joskus ymmärsin että kaikki asuu teillä

Hei relaa! Osaa se mieskin kotia hoitaa. Anna sille vaan mahdollisuus niin oppii.

Jos et halua sun vaatteita pilaavaan ja olet niistä tarkka, niin anna pestä omansa ja lasten vaatteet! Ruokaa oppii myös ihan varmasti laittamaan. Mun seitsemänkymppinen isäkin osaa, joten varmasti osaa sun mies, joka on todennäköisesti kotitaloustunnit koulussa käynyt. Kirja käteen ni oppii.

Hyvin se menee, kunhan muistat, että asioita voi tehdä monella tyylillä. :)

Yhteistyössä