Mies jättää, koska en voi saada lapsia

  • Viestiketjun aloittaja Arvoton paska
  • Ensimmäinen viesti
Arvoton paska
Fiilis tällä hetkellä: olen arvoton paska.

Tämä on elämäni aikana jo kolmas mies, jonka kanssa olisin voinut nähdä meille elämän kestävän tulevaisuuden. Jokainen näistä kolmesta alkuhuuman jälkeen jätti VAIN siksi (todellakin, vain ja ainoastaan tästä syystä), etten pysty tekemään heille biologisia jälkeläisiä. Adoptio ei kelpaa.

Edellisen lisäksi alkamatta on jäänyt monta tilaisuutta rakkauteen, kun olen joutunut tilanteesta riippuen kertomaan asiasta heti alkumetreillä.

Seuraava, joka tulee mulle tietäväisenä viisastelemaan, ettei miehille se lapsenteko niin tärkeää ole, todennäköisesti saa vähemmän siloitellut kommentin.

V***aa - ja rehellisesti pidän tällä hetkellä kaikkia teitä miehiä kylminä paskiaisina. Jättäessänne lapsettoman, niin tehdessänne oivottavasti voitte sitten kertoa reippaasti ja ylpeänä ystävillenne, että "Jätin Emman, koska se ei voi saada lapsia." Toivottavasti edes hävettää.
 
Arvoton paska
Niin, vielä tämän verran:

Onko niitä kunnollisia miehiä, jotka voivat elää ilman lapsia, oikeasti edes olemassa? Jokainen, joka on laitettu tämän ison kysymyksen eteen, ovat kallistuneet ehdottomasti haluamaan niitä lapsia.
 
Kati
"Emma", kurjaa että et voi saada lapsia ja kurjaa, kun ihmissuhteet kaatuvat siihen. On niitä sellaisiakin miehiä, joille lapsettomuus ei ole este. Minun mieheni esimerkiksi on tällainen mies. Älä katkeroidu.

Minun ystävälleni kävi samoin kuin sinulle. He olivat naimisissa ja mies tahtoi eron, kun lapsia ei alkanut kuulumaan kolmessa vuodessa. Mies syytti lapsettomuudesta naista, mihinkään tutkimuksiin ei ollut tarvista mennä. Ero siis tuli tälle unelmaparille. Olivat oikeasti toisillensa vakka ja kansi. Eron jälkeen nainen alkoi tapailemaan erästä miestä ja tuli oitis raskaaksi. Hämmästys oli suuren suuri tämän"ihmeen" edessä. Nainen oli "luottanut" miehensä sanaan, ettei hänessä ole vika, vaan naisessa. Samoin kävi muuten rkp:n edustaja Eva Biaudetin kanssa. Eron jälkeen tuli heti raskaaksi. Sinulla varmasti selvitetty, ettet voi saada lapsia. Näille, kuten myös monelle muulle naiselle on käynyt niin, että mahdoton toteutui. Joidenkin miesten ja naisten kemiat eivät vaan kohtaa, ja raskaus on liki mahdottomuus.
 
Arvoton paska
Näille, kuten myös monelle muulle naiselle on käynyt niin, että mahdoton toteutui. Joidenkin miesten ja naisten kemiat eivät vaan kohtaa, ja raskaus on liki mahdottomuus.
Kiitos osanotosta.

Täytyy vain sanoa - ihan tulevaisuuden varalle - että kaikkein eniten lapsetonta ärsyttää ihmetarinat siitä, miten raskaus 'simsalabim' toteutui, kun tietää, että ihmettä ei voi tapahtua.

Ellei jostain mystisesti kasva uudet munasarjat ja kohtu...
 
Viimeksi muokattu:
aava
Kiitos osanotosta.

Täytyy vain sanoa - ihan tulevaisuuden varalle - että kaikkein eniten lapsetonta ärsyttää ihmetarinat siitä, miten raskaus 'simsalabim' toteutui, kun tietää, että ihmettä ei voi tapahtua.

Ellei jostain mystisesti kasva uudet munasarjat ja kohtu...
No et kyllä ole arvoton paska, vaikka siltä tuntuisi! Ilmeisesti olet vaan seurustellut sellaisten tyyppien kanssa, jotka hitaasti alkuhuuman ohimenon jälkeen ovat kyenneet myöntämään, mitä he itse toivovat. Eikä taas ole sun vikasi, että nämä pöljäkkeet ovat ensin hyväksyneet lapsettomuuden.

Itselläni oli kauhean vanhaksi sellainen stereotypia, että "kunnolliset" miehet haluavat lapsia ja mua ahdisti aivan sietämättömästi seurustelun alkuvaihe, kun odotin sitä hetkeä, jolloin lapsisuunnitelmat lyödään pöytään. Mutta eihän se noin yksioikoisesti mene, on myös niitä "kunnollisia", jotka eivät isäksi halua. Jos mä olen sellaisen miehen löytänyt, niin varmasti heitä on maailmassa enemmän kuin vain yksi.

Onko sulla ollut missään vaiheessa mahdollisuutta surra sitä, ettet voi saada omia lapsia? Sitä surua voi tuntea, vaikkei kovin lapsia haluaisikaan. Sullahan ei ole ollut mahdollisuutta valita, haluatko, vaan olosuhteet nyt ovat mitkä ovat.

Kyllä se aurinko vielä paistaa, vaikka just nyt olisikin pilven takana!
 
Viimeksi muokattu:
Mestari
No oon minäkin jättäny naisia kun ne on halunnut lapsia ja on minutkin jätetty kun en ole suostunut panemaan paksuksi. Minusta lapsia haluavat ihmiset on hulluja. Ole onnellinen että sinut on siunattu lapsettomuuden lahjalla. Minä panin varomattomuuttani yhden naisen paksuksi, mutta kyllä minä yhden lapsen osaaikaisänä voin toimia ja elättää.
 
minä
Kiitos osanotosta.

Täytyy vain sanoa - ihan tulevaisuuden varalle - että kaikkein eniten lapsetonta ärsyttää ihmetarinat siitä, miten raskaus 'simsalabim' toteutui, kun tietää, että ihmettä ei voi tapahtua.

Ellei jostain mystisesti kasva uudet munasarjat ja kohtu...

AP: todella kurja kuulla saamastasi kohtelusta. Toivotaan tosiaan, että ne miehet edes tajuavat hävetä. Onhan lapsensaanti toki monelle todella vahva vietti, mutta jos on toimivassa suhteessa, sitä pitäisi osata arvostaa niin paljon, ettei heitä sitä pois tuon takia. Lapsia kun voi tosiaan adaptoidakin.
Sinä et ole arvoton, vaan ne miehet ovat olleet kylmiä ja julmia. Ja kuten joku jo sanoi, miesten pitäisi tuntea itsensä niin hyvin, etteivät alun alkaen ryhdy suhteeseen jos kerran lapsensaanti on heille niin tärkeää. On julmaa viedä vuosia elämästäsi voidakseen sen jälkeen jättää sinut. Eli häpeä heille.
Toivotan sinulle jaksamista ja hyviä asioita elämään. Nyt sinun täytyy surra ja keskittyä rakentamaan elämäsi uudestaan. Sitten kun on sen aika, sinulle löytyy vielä joku, jolle lapset eivät ole kynnyskysymys.
Halaus ja jaksamista!
 
Viimeksi muokattu:
Kati
Kiitos osanotosta.

Täytyy vain sanoa - ihan tulevaisuuden varalle - että kaikkein eniten lapsetonta ärsyttää ihmetarinat siitä, miten raskaus 'simsalabim' toteutui, kun tietää, että ihmettä ei voi tapahtua.

Ellei jostain mystisesti kasva uudet munasarjat ja kohtu...

Anteeksi, tarkoitus ei ollut pahoittaa mieltäsi. Kirjoitin lauseen: "Sinulla varmasti selvitetty, ettet voi saada lapsia." juuri sen vuoksi, etten halunut rinnastaa sinua näihin "ihmeisiin". Kunhan höpötin noin niinku yleisesti.

Oletko minkä ikäinen? Jos olet jo yli kolmekymppinen, niin tulisiko kyseeseen yksinäinen adoptio?
Meillä niin, että miehellä lapsi ja lapsenlapsi. Minä olen tämän "papanpojan" mummeli, vaikka olen "vasta" 37. :) Omia lapsia ei minullekaan ole suotu.
 
Viimeksi muokattu:
Arvoton paska
Kati, minun prioriteettilistallani parisuhde tulee ensimmäisenä. Yksinäinen lapsen adotio ei kiinnosta. Minä olen perhekeskeinen ihminen, en lapsikeskeinen. Adoptiossa tulisi olla kysymyksessä kolmen hengen perheen muodostumisen sen myötä. Muussa tapauksessa se ei ole mitenkään minua varten. Ikää tosin on jo 38, joten kohta adoptiokin alkaa olla poissuljettu vaihtoehto.

"Minä: "miesten pitäisi tuntea itsensä niin hyvin, etteivät alun alkaen ryhdy suhteeseen jos kerran lapsensaanti on heille niin tärkeää. ""

Juuri näin! Varsinkin, kun asia on ollut tiedossa ennen suhteen alkamista. Tästä seuraa väkisinkin, etten uskalla enää luottaa yhdenkään miehen lupaukseen tai mielipiteeseen lapsien ja parisuhteen prioriteettijärjestyksestä. Päättämättömiä ja päätökseensä sitoutumattomia miehiä on nähty jo ihan liikaa.
 
Vela 31w
Jos aina törmää parisuhteissaan samanlaisiin ongelmiin, kannattaa hyvin tarkkaan miettiä, miksi. Ilmeisesti sinäkin täysin tiedostamatta valitset aina miehiä, jotka ovat perinteisen perhemallin kannattajia. Isolle osalle miehistä kun lapsen saanti ei ole mitenkään pakollista, joten jostain syystä valitset/vedät puoleesi juuri niitä miehiä joille se on.

En siis väitä, että valitset miehiä jotka haluavat isäksi - vaan valitset miehiä, joilla on jokin ominaisuus joka myös korreloi hyvin vahvasti lapsen haluamisen kanssa. Kun saat selville mikä se on, pystyt myös välttämään moisten miesten kanssa tapailun ja etsiä toisenlaisia tyyppejä.

Eli vähän niinkuin aina väkivaltaisiin suhteisiin ajautuva ei valitse turpaan vetäjää, vaan jännittävän ja menevän tyypin, ja sitten ne jännät ja menevät onkin paljon suuremmalla todennäköisyydellä hakkaajia kuin kiltit ja hieman jopa tylsät... Lisäksi voi olla, että olet jotenkin äidillinen ihminen, ja siksi nämä lapsia haluavat miehet alitajuisesti pitävät sinusta vaikka väittäisitkin ettet lapsia tee. Myös siihen puoleen voi siis itse kiinnittää huomiota.

Itse olen vela, ja aina olen jo suhteen alussa ilmoittanut kantani lapsiasiaan. Yksikään pitkistä suhteista ei ole kaatunut siihen. Miehet näissä suhteissa ovat olleet ikäluokkaa 20-30, joten voi toki olla että jos on seurustellut 30-40 vuotiaiden kanssa niin heillä ehkä vauvakuumekin on kovempi. Eli voihan olla, että exäni eivät vaan ehtineet siihen ikään...

Muutes, olet jo sen ikäinen, että olisiko yksi vaihtoehto ottaa (eronnut) mies joka on jo lapset tehnyt?
 
Arvoton paska
Jos aina törmää parisuhteissaan samanlaisiin ongelmiin, kannattaa hyvin tarkkaan miettiä, miksi. Ilmeisesti sinäkin täysin tiedostamatta valitset aina miehiä, jotka ovat perinteisen perhemallin kannattajia. Isolle osalle miehistä kun lapsen saanti ei ole mitenkään pakollista, joten jostain syystä valitset/vedät puoleesi juuri niitä miehiä joille se on.

En siis väitä, että valitset miehiä jotka haluavat isäksi - vaan valitset miehiä, joilla on jokin ominaisuus joka myös korreloi hyvin vahvasti lapsen haluamisen kanssa. Kun saat selville mikä se on, pystyt myös välttämään moisten miesten kanssa tapailun ja etsiä toisenlaisia tyyppejä.

Eli vähän niinkuin aina väkivaltaisiin suhteisiin ajautuva ei valitse turpaan vetäjää, vaan jännittävän ja menevän tyypin, ja sitten ne jännät ja menevät onkin paljon suuremmalla todennäköisyydellä hakkaajia kuin kiltit ja hieman jopa tylsät... Lisäksi voi olla, että olet jotenkin äidillinen ihminen, ja siksi nämä lapsia haluavat miehet alitajuisesti pitävät sinusta vaikka väittäisitkin ettet lapsia tee. Myös siihen puoleen voi siis itse kiinnittää huomiota.

Itse olen vela, ja aina olen jo suhteen alussa ilmoittanut kantani lapsiasiaan. Yksikään pitkistä suhteista ei ole kaatunut siihen. Miehet näissä suhteissa ovat olleet ikäluokkaa 20-30, joten voi toki olla että jos on seurustellut 30-40 vuotiaiden kanssa niin heillä ehkä vauvakuumekin on kovempi. Eli voihan olla, että exäni eivät vaan ehtineet siihen ikään...

Muutes, olet jo sen ikäinen, että olisiko yksi vaihtoehto ottaa (eronnut) mies joka on jo lapset tehnyt?
Kiitos, mutta tähän ikään mennessä tiedän varsin hyvin, millaisen ihmistyypin haluan, eikä "perhetyyppisiin" miehiin päätyminen ole tiedostamatonta. Elämäni miehillä yhdistävä tekijä ei ole kuitenkaan ollut lapsien haluminen, vaan tarvitsemani miehen ominaisuudet todellakin korreloivat tilastollisesti myös lapsiluvun kanssa. Tämän tiedän varsin hyvin. Enkä ole äidillinenkään, sellaiseksi ei minua ole kukaan koskaan kuvaillut, enkä sitä ole.

Ihmisillä tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää, millainen ero parisuhdemarkkinoilla on, kun lapsettomuus on 100% taattu ja tiedossa jo ennen suhteen alkua verrattuna vain mielipiteeseen, jossa tahdotaan lapsetonta elämää - varsinkin, kun suurella todennäköisyydellä mielipide muuttuu. Niin sinullakin, todennäköisesti, vaikkakin todennäköisyys alenee, mitä vanhemmaksi tulet.

Esimerkki eroista. Ihastut johonkin mieheen, joka kertoo sinulle, että on mahdollista, että joskus myöhemmin hän saattaa joutua pyörätuoliin. Se saattaa olla jopa todennäköistä. Asia on kuitenkin kaukana, kaukana tulevaisuudessa, eikä pyörätuoliin joutuminen ole 100% varmaa. Rakastutko? Ehkä. Entä, jos mies on pyörätuolissa jo valmiiksi? Huomaatko edes häntä romanttisessa mielessä? Tuskin. Hän olisi sinulle lähtökohtaisesti vain ihminen, jonka kanssa et voisi elää elämääsi täysillä, kuten haluaisit. Ehkä pitäisit hänestä, mutta koko ajan ajattelisit, ettet saisi sellaista elämää hänen kanssaan kuin haluat.

Tällaisen asian kanssa minä elän.

Toinen asia on harhaluulo, että "suurimmalle osalle" miehistä lapsien saaminen ei ole välttämätöntä. Katsotaanpa pieni testi alueeni referenssiryhmästä, kun luonteenpiirteitä ei oteta ollenkaan huomioon, mitä löytyy:

Suomi24 sinkkuproofilit:
- Ei halua (lisää) lapsia, 24 kpl
- Ehkä haluaa lapsia: 243 kpl
- Kyllä, haluaa lapsia: 160 kpl

Monilla "ehkä" profiileilla lukee täydennyksenä toive perheestä "sitten joskus". Empirian perusteella jokaisesta "ehkä"-miehestä on sukeutunut "kyllä"-mies, kun olen mieluummin kertonut asian ennen tapaamista, jottemme tapaisi aivan turhaan.
 
Viimeksi muokattu:
mies30
Lapsettomuus ei olisi ongelma minulle jos olisin rakastunut naiseen. Aina voi adoptoida ja muutenkin elämä ilman lapsia on mahdollista. Onpahan enemmän aikaa ja mahdolllisuuksia harrastaa ja matkustella yhdessä. En jättäisi rakastamaani naista sen takia, että hän ei pystyisi lapsia saamaan. Itse en edes tiedä haluanko lapsia ollenkaan, olen 30-vuotias poikamies ja en ole ajatellut lastentekoa kertaakaan.
 
Vela 31w
Kiitos, mutta tähän ikään mennessä tiedän varsin hyvin, millaisen ihmistyypin haluan, eikä "perhetyyppisiin" miehiin päätyminen ole tiedostamatonta. Elämäni miehillä yhdistävä tekijä ei ole kuitenkaan ollut lapsien haluminen, vaan tarvitsemani miehen ominaisuudet todellakin korreloivat tilastollisesti myös lapsiluvun kanssa. Tämän tiedän varsin hyvin. Enkä ole äidillinenkään, sellaiseksi ei minua ole kukaan koskaan kuvaillut, enkä sitä ole.

Ihmisillä tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää, millainen ero parisuhdemarkkinoilla on, kun lapsettomuus on 100% taattu ja tiedossa jo ennen suhteen alkua verrattuna vain mielipiteeseen, jossa tahdotaan lapsetonta elämää - varsinkin, kun suurella todennäköisyydellä mielipide muuttuu. Niin sinullakin, todennäköisesti, vaikkakin todennäköisyys alenee, mitä vanhemmaksi tulet.
Eli sinä 38 vuotiaana (jopa 7 vuotta itseäni vanhempana) olet täysin betonoitu mielipiteidesi osalta, kun taas sinulla on oikeus sanoa minulle "kyllä se todennäköisesti sinunkin mielesi muuttuu". Kuulostat todella ylimieliseltä ja katkeralta. Aika huono yhdistelmä myös parisuhdemarkkinoilla.

Jos ihan tietoisesti hommaat miehiä jotka ovat "perhetyyppiä" ainakin tilastollisesti, niin silloin otat myös tietoisesti sen riskin että aina käy niinkuin nyt on käynyt. Vaikka oletkin jo niiiin kypsä että mielestäsi et pysty enää itseäsi muuttamaan, niin ehkä se kuitenkin kannattaisi? Joko yrität etsiä kumppanipreferenssejä jotka eivät korreloi lapsien haluamisen kanssa, tai sitten muutat omaa suhtautumistasi asiaan ja lopetat elämänmittaisen suhteen etsimisen. Tietysti aina on se kolmaskin vaihtoehto, katkeroituminen ja maailman kiroaminen "miksi nämä valitsemani perheorientoituneet miehet haluavat aina lapsia, yhyy kaikki on ihan paskaa". Jotenkin se ei vain kuulosta kypsän 38 vuotiaan ihmisen valinnalta, vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
onnellinen yksin
Ja mikä pakko ihmisen edes on pariutua? Onnellinen voi olla yksinkin, kun itsensä tuntee.

Ja jos on pakottava tarve pariutua, niin mikä pakko ihmisen on vielä pakko lisätä sitä ihmismääärää????
 
turhaa kitinää
kuule ap, jos kerran tietoisesti otat yhä uudelleen ja uudelleen sellaisen miehen joka joskus haluaa lapsia, niin hyvänen aika, herää jo.

Joko muutat kriteereitäsi ja otat seuraavaksi sellaisen kaverin joka on tehnyt sterilisaation tai joka ei niitä lapsia halua.

Tai sitten sopeudut siihen että elät jonkun kanssa parisuhteessa vain muutaman vuoden ja sitten mies jatkaa matkaansa.

Olisiko ollut parempi, jos miehet olisivat sanoneet eron syyksi esim. sinä olet helvetin huono sängyssä/olet saamarin ärsyttävä tyyppi enkä kestä olla kanssasi enää tms.?

Olisiko tollanen syy ollut sun itsetunnolle parempi vaihtoehto?
Ehkäpä oletkin ikävä ihminen ja siinä tapauksessa voihan olla, että miehillesi on ollut helpompi sanoa tuo sinun lapsettomuutesi eron syyksi kuin se minkä vuoksi he oikeasti sinusta eroavat.
Mitetipä sitä.
Voipa olla niinkin, että itse saat lapsettomuudestasi syyn käyttäytyä parisuhteessasi niin, että miehet lähtevät luotasi. Ajat heidät pois.

Mitä taas sitten pyörätuolimiehiin tulee, niin miks sellasen kanssa ei voisi elää täyttä elämää?
Minun mielestäni voi. Nimimerkillä kokemusta on.

Katsot ilmeisesti miehissä vain päällikuoreen. Et ole huomannut että jokaisessa ihmisessä se sisin on tärkein. Ehkä tämä on se syy miksi miehet eroavat sinusta.

Pitäisiköhän sinun ensin kasvaa aikuiseksi ja vasta sitten ryhtyä parisuhteeseen. Voi olla, että sen jälkeen sullekin löytyy se oikea mies jolle on se ja sama saatko sinä lapsia vai et.
 
Onnistuva mies.
Vaikka minulle oli selvää, että lapsia hankitaan, niin olin silti valmistautunut mielessäni siihen ettei lapsia tulekaan, niin silloin olisimme jatkanut yhteieloa kahdestaan.
 
realisti
nuo 3 miestä ovat jättäneet apn seurustelun alkuvaiheessa.
...hänhän sanoo alkuhuuman mentyä ohi...

Heillä ei siis ole ollut riittävästi tunteita aotä kohtaan. Jos rakastaa ei jätä toista koskaan.
Se ei riitä, että ap rakastaa ja haluaa olla yhdessä koko loppuelämän.
Kyllä sen halun pitää olla molemminpuolista.

Olisiko ollut parempi, jos mies jää roikkumaan suhteeseen vaikka rakkautta ja keskinäistä kemiaa ei olekaan? Ei minusta.

Olen sitä mieltä, että ap selittää näitä jättämisiä lapsettomuudellaan ettei hänen tarvitse kohdata todellista syytä eroihin.
 
minä
Mikä teitä ihmisiä vaivaa, että kirjoittelette noin ilkeitä? Heti ollaan vetämässä kaukaahaettuja johtopäätöksiä AP:n persoonallisuudesta ja haukkumassa epäkypsäksi ja ties miksi, kun hän etsii tukea kipeään tilanteeseensa. Mitä jos yritettäisiin käyttäytyä keskustelupalstoillakin niin kuin aikuiset ihmiset käyttäytyvät kasvokkain, eli vähän kunnioitusta ja hienotunteisuutta?

AP: mikä se perhekeskeisyyden kanssa korreloiva ominaisuus on, joka kumppaneillasi on ollut? Olen vain utelias. Minusta kertomasi perusteella ei ole mitään syytä käskeä sinua "aikuistumaan" tai muuta, mitä nuo ilkeämieliset vastaajat vaativat. Silti saattaa olla, että tosiaan löytäisit pysyvämmän onnen katselemalla ensi kerralla vähän toisenlaisia miehiä kuin tähänastiset. Sitä voi olla voimakkaasti siinä uskossa, että juuri jokin tietynlainen on oma tyyppi, mutta se ei oikeastaan olekaan parasta itselle. Silloin osoittaa rohkeutta ja viisautta että muuttaa käyttäytymistään.

Mutta tosiaan, tällä hetkellä lienee liian aikaista suunnitella seuraavaa suhdetta, juuri päättyneen erosta toipuminen vie aikansa. Jaksamista sinulle.
 
hyvänen aika
Kyllä minä sympatiseeraan aptä täysin, mutta ei se auta hänen ongelmassaan.

Ap on jo useita miessuhteita missannut.. jossakinhan se vika on.
Eikä selitys ole se ettei hän voi saada lapsia. Syy on joku muu tai sitten hän todellakin poimii kumppaneikseen sellaisia miehiä jotka jo seurustelun alkuvaiheessa ilmoittavat haluavansa joskus oman lapsen. Eikä hän näköjään opi, sanoo että useita muitakin suhteita on kariutunut.
Tämä osoittaa sen ettei ap tunne riittävästi seurustelukumppaniaan eikä tiedä hänen syvimpiä tunteitaan ja ajatuksia. He eivät ole parisuhteessaan olleet riittävän syvällä toisensa mielissä.

Tosiasiahan on, että kun ihminen todella, todella rakastaa toista, siinä ei merkkaa mitään se ettei tämä voi saada lapsia, istuuko hän pyörätuolissa tai mitä muuta tahansa.
Sitä vaan haluaa olla rakastamansa ihmisen kanssa loppuelämänsä.

Sellaista ihmistä ap ei ole vielä tavannut joka olisi häntä rakastanut koko sydämestään.

Ehkä apn pitäisi etsiä kumppania aivan muista piireistä.
Tutustua ensin mieheen hyvin ennenkuin hän päättää, että tämä se on se loppuelämäni mies.
Minusta tuntuu siltä että ap hyväksyy täysin vääräntyyppisiä miehiä kumppanikseen eikä edes suostu katsomaan muunlaisia.

Mutta ennenkaikkea apn pitäisi päästä yli noista arvottomuuden tunteestaan ja lapsettomuuden aiheuttamasta huonommuudesta. Alkaa olemaan hyvä itselleen, arvostamaan itseään, pitämään itseään yhtä hyvänä kuin kuka muu tahansa.
Sen jälkeen muutkin arvostavat häntä, myös ne miehet.
 
Turhautunut M34
olen tullut siihen päätökseen että jätän lapsettoman vaimoni. Itse voisin hyvinkin elää lapsetonta elämää, vaimoni ei. Liitostamme on tullut tämän asian takia aivan sietämätön, pelkkää yhden asian vatvomista ja tuloksettomia hoitoja.. Huono homma mutta jossain se minunkin kärsivällisyyden raja tulee vastaan.
 

Yhteistyössä