Mies jäi kiinni toisesta naisesta, mitä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Tarvitsen kipeästi apua. Meillä pitkä suhde takanapäin, muutaman kuukauden aikana suhde tullut tosi arkiseksi. Käyty vaan töissä ja olla möllötetty. Meillä 5-vuotias tyttö, jonka hoidosta minä pääosin vastaan. Mieheni on koittanut puhua minulle tunteistaan, että suhteemme on tullut ns. kaveripohjaiseksi ja kysynyt, enkö enää rakasta häntä. Kyllä minä rakastan. Olen itse vain ajatellut, että joka suhteeseen kuuluu huonoja aikoja...
Mutta nyt siis sain tietää, että miehelläni on ollut peliä toisen naisen kanssa. Ovat tapailleet, käyneet syömässä ja pussailleet. Muuta ei kuulemma tapahtunut. Mieheni sanoi, että on tuntenut itsensä niin yksinäiseksi, että tuntui hyvältä kun joku antoi huomiota jne. Nainen kuulemma rakastaa miestäni.
Aluksi tein heti päätöksen, että tämä oli tässä. Mutta nyt muutan mieltäni joka käänteessä. Mieheni sanoo, että tietää tehneensä väärin ja että rakastaa minua ja ei ikinä oli toivonut, että näin käy. Hänen mielestään en vaan voi heittää hukkaan kaikkea sitä mitä meillä oli.
En tiedä mitä tekisin... auttakaa

Varmaan nyt kannattaa laittaa jäitä hattuun ja antaa vaikka viikon parikolme mennä, jutella jonkun läheisen kanssa ja purkaa asioita, ennen kuin tekee mitään radikaalia. Oma kokemus on, että kuukaudessa ajatus voi muuttua paljonkin siitä, miltä nyt vaikuttaa ja tuntuu... Kriisissä saattaa piillä uusi alku, myös teille kahdelle yhdessä, ehkä? Jos löydätte sen, miksi alumperin menitte yhteen ettekä pidä toisianne itsestäänselvyyksinä. Uuden kumppanin kanssa arki tulisi myös vastaan jossain vaiheessa ja ex olisi kuitenkin lopun elämää mukana kuvioissa lapsen kautta. Ja on teillä yhteinen lapsikin.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Tarvitsen kipeästi apua. Meillä pitkä suhde takanapäin, muutaman kuukauden aikana suhde tullut tosi arkiseksi. Käyty vaan töissä ja olla möllötetty. Meillä 5-vuotias tyttö, jonka hoidosta minä pääosin vastaan. Mieheni on koittanut puhua minulle tunteistaan, että suhteemme on tullut ns. kaveripohjaiseksi ja kysynyt, enkö enää rakasta häntä. Kyllä minä rakastan. Olen itse vain ajatellut, että joka suhteeseen kuuluu huonoja aikoja...
Mutta nyt siis sain tietää, että miehelläni on ollut peliä toisen naisen kanssa. Ovat tapailleet, käyneet syömässä ja pussailleet. Muuta ei kuulemma tapahtunut. Mieheni sanoi, että on tuntenut itsensä niin yksinäiseksi, että tuntui hyvältä kun joku antoi huomiota jne. Nainen kuulemma rakastaa miestäni.
Aluksi tein heti päätöksen, että tämä oli tässä. Mutta nyt muutan mieltäni joka käänteessä. Mieheni sanoo, että tietää tehneensä väärin ja että rakastaa minua ja ei ikinä oli toivonut, että näin käy. Hänen mielestään en vaan voi heittää hukkaan kaikkea sitä mitä meillä oli.
En tiedä mitä tekisin... auttakaa

Miksi miehesi ei saisi joskus pussailla muiden naisten kanssa? Yritätkö omia miehese?

Kehoittaisin menemään yhdessä ammattilaisen juttusille riippumatta siitä, mihin ratkaisuun olet päätymässä. Monilla vähänkin isommilla paikkakunnilla on myös ilmaisia palveluita esim.perheasiainneuvottelukeskukset tms.

Itse sain aviopuolison kiinni pitkään jatkuneesta pettämisestä. Kaikki mahdolliset tunteet vyöryivät yli. Loppujen lopuksi päätin yrittää vielä. Vain aika näyttää miten käy. Pettämisestä sen verran että vastuu siitä on vain ja ainoastaan pettäjällä.
Hän on tehnyt tietoisen päätöksen pettää.

Aika ja hetki pysähtyä isosti miettimään, sekä miehen että sinun. Teillä on yhteinen lapsi, joten mikään tämmöinen helppo "jos ei enää huvita ei huvita, soromnoo" -tyyppinen ratkaisu ei tule kyseeseen. Eikä tietenkään voida myöskään ajatella, että jos kerran on lapsi niin on a) pakko jatkaa, että lapsi olisi onnellinen tai b) pakko erota, koska lapsi voi olla onnellinen vain jos aikuinen on... jne.

Teillä on paljon yhteistä ja yhteinen lapsi, joten mielestäni yhteen jäämiseen ja yhteyden uudelleen luomiseen kannattaa panostaa. Pettäminen on tapahtunut tai tapahtumassa, joten pitkälle on menty. Huonossa jamassa ollaan. Miten paljon te kumpikin olette valmiita työskentelemään lapsenne edun ja liittonne eteen, jotta perhe säilyy, parisuhde säilyy, rakkaus säilyy (ei välttämättä tässä järjestyksessä).

Ulkopuoliseen apuun turvautuisin, ja elämänmuutoksiin. Avioliittoleiri, rakkausviikonloppu, perheneuvola.

[QUOTE="jojo";27930640]Tuo on syyllistämistä ja rumaa sellaista. Mies yrittää saada sinut vastuuseen suhteen koossapitämisestä. Et sinä ole heittänyt mitään hukkaan. Mies sen sijaan on, tietoisesti ja omalla vastuullaan.[/QUOTE]

no mies on tajunnut virheensä eikä halua menettää puolisoaan! ja täten tuntee ettei halua että kaikki yhteinen menee hukkaan!

mäkin halusin miehestä eroon, kun ei tuntunut että hän haluaa tai rakastaa, sit ku mies viimein lähti mä tajusin että en halua olla ilman häntä. liian myöhään mies ei anna anteeksi,ei anna toista mahdollisuutta. :'( ja mä itken kun en muutakaan voi.

älä siis ap luovuta! mä luulen että mies hokas saman ku mä että menetettävää oli sittenkin ja paljon.

Kosta, eroa.. Todella hyviä neuvoja.. Joku sanoi että ajattele lapsia.. Miksi jos hänkään ei ajatellut? Tarkoitan että jos haluaa vielä yrittää niin se pitää tapahtua pelkästään miehen ja naisen välisen suhteen vuoksi. Ei jatkaa vain lasten vuoksi. Minun mielestäni.
Lapset ovat kummankin lapsia tapahtuu mitä tahansa. Yhdessäoloa pitää miettiä parisuhteen kannalta.

[QUOTE="heluna";27931027]no mies on tajunnut virheensä eikä halua menettää puolisoaan! ja täten tuntee ettei halua että kaikki yhteinen menee hukkaan![/QUOTE]

Tämä nyt on se perinteinen itkuvirsi, johon vetoaa liki jokainen kiinnijäänyt, joko tosissaan tai sitten kokeeksi, jos ei tarvitsisikaan luopua saavutetuista arjen eduista. Ap:n on nyt selvitettävä kummasta on kyse, ja voiko hän itse elää asian kanssa ja jatkaa.

Toinen selitys on sitten "se oli vahinko".

Yhteistyössä