Mies kehuu muita naisia

  • Viestiketjun aloittaja Tavallinen tallaaja
  • Ensimmäinen viesti
Tavallinen tallaaja
Kun olemme esim. baarissa istumassa iltaa porukalla, voi seurustelukumppanini yht'äkkiä alkaa kehumaan muille seurueen miehille vaikka iltalehdessä poseeraavaa naista. Hän voi vielä kehua tätä samaa naista siinä samaisessa lehdessä useana päivänä, niin ettei hänen mielipiteensä varmasti jää epäselväksi. Ja sitten vielä kysellä muiden miesten mielipiteitä.
Olen yrittänyt olla huomioimatta tilannetta mutta täytyy myöntää että ei tunnu kivalta kun minun kuulteni tekee näin. Tulee jotenkin typerä olo istua siinä vieressä muiden kuunnellessa miehen hehkutusta jostain toisesta naisesta. Tekisi mieli sanoa että otapa sitten se lehti kainaloosi yöksi, muuta ei ole luvassa viereen.

Joskus kun on tullut puhetta entisistä kumppaneista, hän voi sanoa minulle että joku entinen se vasta olikin hyvärunkoinen muija. Muita kommentteja mm. onhan sitä mukavaa katsella hyvärunkoista muijaa ja jostain vastaantulevasta puolitutusta voi kommentoida että vau, ei hassumpi pakkaus. Olen silloin jo ärsyyntynyt ja kysynyt miksi pitää minulle ilmoittaa näitä mielipiteitään, että minä en sillä tiedolla tee yhtään mitään. Sitten olen vielä lisännyt, että enhän minäkään kommentoi jokaista vastaan tulevaa, tai lehdessä näkemääni miestä hänelle. Vastaus on että ei se häntä häiritse vaikka kommentoisinkin.

Ehkä asia harmittaa siksikin, että hän ei koskaan ole sanonut minusta mitään kaunista. Tulee sellainen olo, että ne muut naiset sitten todella ovat jollain lailla parempia kuin minä. Kyllä sitä varmaan kaikki haluaisivat kuulla kumppaniltaan olevansa se maailman kaunein ja ihanin, minä olen kuullut vain kuinka kauniita ja ihania ne muut ovat. Mitä mieltä olette tästä? Olen useinkin pahoittanut mieleni näistä kommenteista, olisiko se jotenkin miehen tarkoituskin?
 
Katseenkääntäjä
Moukka mikä moukka. Muiden innostunut katselu ja kommentointi oman kumppanin seurassa on huonoa käytöstä ja kaikkea muuta kuin huomaavaista ja hyväntahtoista omaa rakasta kohtaan. Ihan turha selittää, et minähän vain katson, ei se mitään tarkoita. Kyllä tasan tarkoittaa. Jos ei muuta niin halua osoittaa typerää miehekkyyttä. Jos se ei mitään merkitstsi, sen voisi säästää siihen, kun on yksin tai muiden "äijien" kanssa.
 
Rehellisyys maan perii!
Aina täällä huudetaan, että rehellisyys ja avoimuus ovat parisuhteen peruspilareita. Sitten kun mies on rehellinen ja sanoo avoimesti mielipiteensä, niin ei ole hyvä sekään.

Toisaalta miehesi on loistavan rohkea. Ei moni mies uskalla kommentoida ääneen iltalehden iltatyttöä, vaikka misu olisi miten hemaiseva tahansa - niinkuin usein onkin.

Ole onnellinen rehellisestä rohkeasta miehestäsi!
 
Totuus ja totuus
Ja sinä olet vilpittömän onnellinen rehellisestä naisestasi, joka ääneen myöntää - ja moneen kertaan - että olet surkea sängyssä. Mutta säälistä suostuu silti.
 
IL-tytöistä
Alkuperäinen kirjoittaja Totuus ja totuus:
Ja sinä olet vilpittömän onnellinen rehellisestä naisestasi, joka ääneen myöntää - ja moneen kertaan - että olet surkea sängyssä. Mutta säälistä suostuu silti.
Ja minä vanha äitimuori säälin syvästi IL-tyttöjen äitejä, jotka häpeävät silmät päästään tyttölastensa takia.

Olen tavannut henkilön, joka kuvaa noita tyttöjä. Sanoin tälle henkilölle samat sanat kuin kirjoitin tähän viestiin. Mies oli Hoo Moilanen. Miten niin häpeäisin. Eikö se olisi minulle suuri kunnia. Ehkä olen puritaani ja sellaisena pysyn. Mutta jotain häpyä sentään pitäisi nuorilla naisilla olla. Känniset ukot istuvat juottolassa ja tihrustavat lehden kuvaa.
Kuka haluaa alentaa itsensä tuollaiseen muutaman euron takia?
 
dilladalla
No mutta oletko todella kokeillut miten mies kestää jos SINÄ alat kehua muita miehiä. Puhua voi yhtä, mutta miten käyttäytyy tositilanteessa. Suosittelenkin, että alat isoon ääneen ystävillesi tai (vielä parempaa/pahempaa) miehen ystävien aikana kehua jotain kotimaista julkimoa, ohikulkevaa miestä (sporttinen kiinteä peppu, voimakkaat lihaksikkaat hartiat, pyykkilautavatsa - ihan sama pidätkö näistä ominaisuuksista vai et, toisten miesten laatufysiikka on sietämätöntä miehille) ja miehelle kahden kesken voit alkaa ylistää jonkun eksäsi munan "ihanaa muotoa" ja paksuutta tai hänen kestävyyttä tai pallien kokoa... Ja jos ukko alkaa urputtamaan, niin sanot että sä luulit, et hän haluu et puhutaan näin toisista ihmisistä.

Luulenpa, että miehelläsi ei tositilanteessa pysy ns. hanska kasassa. Ja saapahan maistaa vähän omaa lääkettään. On aina helppo sanoa, et ei haittaa jos säkin puhut, jos tietää ettei toinen puhu kuitenkaan...
 
Tosimies.
"No mutta oletko todella kokeillut miten mies kestää jos SINÄ alat kehua muita miehiä. Puhua voi yhtä, mutta miten käyttäytyy tositilanteessa."

En suosittele kokeilemaan. Veikkaisin että mies reagoi ja lyö turpaan. Miehet harvemmin suostuvat olemaan objekteina.
 
Tuomo Röpelinen
Ei sovi unohtaa, että parisuhde näyttelee keskeistä osaa pohdittaessa väkivaltaan nivoutunutta geneerisyyttä tai laajemmin - uskoa siihen. Toisaalta -onko usko sidottu dogmiin?
 
dilladalla
No jos mies tuollaisesta lyö, niin onpa sitten vielä vähemmän syytä jatkaa parisuhdetta. Ken leikin aloittaa, se leikin kestäköön.

Ja jos "tosimies" lyö aina kun vittuillaan, kertoo se vain hänen huonosta itsetunnostaan. Heikko itsetunto ei ole koskaan haluttavaa, joten eipä menetä paljon jos sellaisen miehen menettää.
 
Exäsi exä
Tosimies joka lyö jos nainen kehuu muiden miesten ulkonäköä (itse tehtyään ensin samaa) on sairas ja tarvitsee hoitoa. Oletko sinä kuvailemasi tosimies, Tosimies?
 
Eivoiolla
Miten sä oikeasti kestät tuollaista ukkoa? Osoittaa todella huonoa käytöstä, ei kunnoita sinua lainkaan ja taitaa muutenkin olla vähän tyhmä. Jos mun mies sanoisi ääneen, että joku entisensä oli minua parempi jossain suhteessa, sanoisin että tervemenoa sitten sinne parempaan seuraan vaan.
 
x-ukko
Alkuperäinen kirjoittaja Eivoiolla:
Miten sä oikeasti kestät tuollaista ukkoa? Osoittaa todella huonoa käytöstä, ei kunnoita sinua lainkaan ja taitaa muutenkin olla vähän tyhmä. Jos mun mies sanoisi ääneen, että joku entisensä oli minua parempi jossain suhteessa, sanoisin että tervemenoa sitten sinne parempaan seuraan vaan.
Minun exäni oli kaikissa suhteissa parempi kuin nyxäni, kauniimpi, nuorempi, älykkäämpi, sivistyneempi, kulutetumpi, seksikkäämpi ja halukkaampi. Tosin niin halukas, että muut miehet kiinnostivat liikaa. Ja siksi huonompi vain yhdessä suhteessa: Nyxä on uskollisempi! Ja se riittää minulle. Ja aito rakkaus!
 
Eivoiolla
Oletko x-ukko todellakin sanonut tuon kaiken ääneen nyxällesi?

Eri asia on totuus ja eri asia se, mitä sanotaan ääneen. Jos toista haluaa loukata ja aiheuttaa pahan mielen, voi tietysti sanoa ääneen mutta mitä siitä on hyötyä.

Minunkin nykyiseni on kaikkein ihanin mies luonteeltaan, jonka kanssa olen elämäni aikana ollut ja siksi minulle rakkain muttei hän suinkaan komein ole ja on aika paljon ylipainoinenkin. Mutta en toki sano sitä hänelle ääneen, koska ne asiat eivät todellakaan merkitse mitään. Kehun ääneen niitä hänen hyviä puoliaan ja muista pidän mölyt mahassani. Niin hänkin tekee.

 
Surullinen jo nyt
AP: Minulla on samanlainen mies. Aiemmista parisuhteista viisastuneena en ole niellyt kiukkuani, vaan olen sanonut, että loukkaannun toisten naisten ääneen ihannoinnista. En itse erityisemmin välitä ihailla muiden miesten paljasta pintaa. Tiedän kyllä, että miehet kiihottuvat katselemalla naisia ja käsittääkseni kyllä lähes kaikki miehet tekevät sitä, että esim. katselevat kesäisin kauniita naisia minihameissaan ja avokaulaisissa paidoissaan. Minusta miehen tehtävä on tehdä "katseluharrastustaan" sen verran hienotunteisesti, että siitä ei tule naiselle pahaa mieltä.

Olen omalle miehelleni sanonut, että nainen haluaa kokea, että hänet hyväksytään. Kaipaan kehuja. Siihen mies sanoi, että ei hän viitsi kehua liikaa, etten ylpisty. Mutta kun mies kehuu ulkonäköäni noin kerran vuodessa ja silloinkin vihjaillen eikä ihan suoraan. Ei miehen tarvitse valehdella, että olisin maailman kaunein nainen tms, mutta voisi hän vaikka kehua kauniita hiuksia, pehmeää ihoa tai ihan mitä tahansa pientäkin yksityiskohtaa.

Niin kai se on, että kumpikin käyttäytyy niin, kuin millaista käytöstä itse haluaisi. Minä haluaisin kehuja ja hellyyttä, joten jakelen sitä päivittäin miehelleni. Mieheni enemmänkin haluaa vain suoraa seksiä eikä niin välitä puheesta. Lienee hänkin haluaisi sellaista käytöstä minulta.

Tykkään kyllä tosi paljon miehestäni, mutta hän on hirmuinen jääräpää, eikä faktapuheiden sanominen oikein auta. Pelkään, että tässäkin suhteessa käy niin, että mies havahtuu vasta sitten, kun rakkaus on jo kuihtunut loppuun, jolloin haluan erota ja mies vannoo, että hän haluaa muuttua eikä halua menettää minua.
 
Kultahippu1
Alkuperäinen kirjoittaja Eivoiolla:
Oletko x-ukko todellakin sanonut tuon kaiken ääneen nyxällesi?

Kehun ääneen niitä hänen hyviä puoliaan ja muista pidän mölyt mahassani. Niin hänkin tekee.
No kai toi x-ukko tietenkään noita juttuja ääneen ole sanonut. Jos siis on fiksu. Ihan niinkuin sinäkin. Ei kai niitä huonoja ominaisuuksia tarvi toiselle ääneen sanoa. En minä ainakaan haluaisia omiani kuulla...

 
hennuliini
Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen jo nyt:
AP: Minulla on samanlainen mies. Aiemmista parisuhteista viisastuneena en ole niellyt kiukkuani, vaan olen sanonut, että loukkaannun toisten naisten ääneen ihannoinnista. En itse erityisemmin välitä ihailla muiden miesten paljasta pintaa. Tiedän kyllä, että miehet kiihottuvat katselemalla naisia ja käsittääkseni kyllä lähes kaikki miehet tekevät sitä, että esim. katselevat kesäisin kauniita naisia minihameissaan ja avokaulaisissa paidoissaan. Minusta miehen tehtävä on tehdä "katseluharrastustaan" sen verran hienotunteisesti, että siitä ei tule naiselle pahaa mieltä.

Olen omalle miehelleni sanonut, että nainen haluaa kokea, että hänet hyväksytään. Kaipaan kehuja. Siihen mies sanoi, että ei hän viitsi kehua liikaa, etten ylpisty. Mutta kun mies kehuu ulkonäköäni noin kerran vuodessa ja silloinkin vihjaillen eikä ihan suoraan. Ei miehen tarvitse valehdella, että olisin maailman kaunein nainen tms, mutta voisi hän vaikka kehua kauniita hiuksia, pehmeää ihoa tai ihan mitä tahansa pientäkin yksityiskohtaa.

Niin kai se on, että kumpikin käyttäytyy niin, kuin millaista käytöstä itse haluaisi. Minä haluaisin kehuja ja hellyyttä, joten jakelen sitä päivittäin miehelleni. Mieheni enemmänkin haluaa vain suoraa seksiä eikä niin välitä puheesta. Lienee hänkin haluaisi sellaista käytöstä minulta.

Tykkään kyllä tosi paljon miehestäni, mutta hän on hirmuinen jääräpää, eikä faktapuheiden sanominen oikein auta. Pelkään, että tässäkin suhteessa käy niin, että mies havahtuu vasta sitten, kun rakkaus on jo kuihtunut loppuun, jolloin haluan erota ja mies vannoo, että hän haluaa muuttua eikä halua menettää minua.
Kuulosti ihan minun tilanteestani. Oma mieheni latelee suustaan mitä sillä hetkellä sieltä sattuu tulemaan. Ei hirveästi ajattele. Saan kuulla kyllä olevan pyöreä vatsan seudulta ja tissit on pienet ja perse hyllyy yms. Ja sitten ohimennen katsotaan vähän musiikkivideoiden keikutteleivia tiukkoja mimmejä.

Olen yrittänyt hienotunteisesti sanoa että tuo minun mollaaminen jokaisessa asiassa todellisuudessa loukkaa, vaikka hän ei sitä sanoisikaan. Mutta ei auttanut. Nyt kun pamautin sen suoraan päin naamaa, niin vastaus oli vaan että lukitse korvat..

Olen myös vähän kahden vaiheilla että mitä tässä tekisi..Kuitenkin pelkän eron ajatteleminen sattuu.
 
koikkelis
Näitä kun lukee, niin ei vois uskoa, että minkätasoiset miehet naisille kelpaavat vakituiseksikin seuraksi! Ei mikään ihme, että kadunpielet ovat väärällään rumia haukkujamiehiä, kun tietävät aina jollekin kelpaavansa vaikka olisivat miten rääväsuisia.

Mitä teillä on ollut miesvalinnan kriteerinä? Että on housut jalassa, vai?

Tarkoitukseni ei ole mollata teitä kirjoittajia, mutta lukekaa nyt hyvät ihmiset omat juttunne uudestaan läpi...
 
kriteereistä
Alkuperäinen kirjoittaja koikkelis:
Näitä kun lukee, niin ei vois uskoa, että minkätasoiset miehet naisille kelpaavat vakituiseksikin seuraksi! Ei mikään ihme, että kadunpielet ovat väärällään rumia haukkujamiehiä, kun tietävät aina jollekin kelpaavansa vaikka olisivat miten rääväsuisia.

Mitä teillä on ollut miesvalinnan kriteerinä? Että on housut jalassa, vai?

Tarkoitukseni ei ole mollata teitä kirjoittajia, mutta lukekaa nyt hyvät ihmiset omat juttunne uudestaan läpi...
Joskus minulta kysyttiin millä tasolla minun miesrima sijaitsee. Sanoin aina, ettei minulla rimaa olekaan. Sain maksaa ison laskun elämässäni noista puheista. Kyllä rima kannattaa pitää ylätapissa.

Noista housuista puheenollen. Käytin vähän aikaa sitten miesten boxereita. Miessairaanhoitaja oli ristinnyt ne Tarzan-pöksyiksi. Joka kerta, kun köpöttelen sairaalan ohi, hihittelen mielessäni. Ei se elämä ole housuista kiinni. Mutta housut kannattaa pitää jaloissa ainakin näin pikkujoulun aikaan.
 
Surullinen jo nyt
Koikkelis! Mitäpä ajattelet tilanteesta, että nainen ei olekaan kaunis? Kuten tästäkin keskusteluketjusta käy ilmi, miehet arvostavat naisessa kauneutta eikä juuri muuta (näin kärjistetysti). Ei tarvitse muuta kuin katsoa Maajussille morsian -ohjelmaa, niin huomasi, että jokainen mies valitsi itselleen naisista kauneimman ehdokkaan.

Minä olen vielä lapsentekoiässä, mutta olen ylipainoinen enkä muutenkaan mitenkään kaunis. Omasta mielestäni minusta kyllä löytyy ihan kauniitakin yksittäisiä asioita, joita voisi kehua, jos mies haluaisi. Ikinä en ole silti miehiltä kehuja saanut. Eikä kyse ole siitä, ettäkö olisin ylpeä. Päinvastoin olen sellainen hiljainen, kiltti ja ystävällinen. Olen yrittänyt kohdella ihmisiä (myös miesystäviäni) niin kuin hyvä lähimmäinen kohtelee toista, mutta yleensä sitä ei kukaan huomaa, vaan sitä pidetään itsestäänselvänä, että minä olen se kiltti hissukka.
 

Yhteistyössä