Mies kieltäytyi kummiudesta, kun minua ei haluttu kummiksi hänen kanssaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä oli minusta oikeasti koskettavaa ja hienoa.

Olemme pitäneet mieheni kanssa yhtä jo vuosia, ja tunnen tämän pariskunnan joka miestä kummiksi pyysi, yhtä hyvin kuin miehenikin.

Mietimme, että taitaa olla tällä pariskunnan naisosapuolella jotain tekemistä asian kanssa, ollut nimittäin aikoinaan palavasti rakastunut mun mieheeni ja yritti keinolla millä hyvänsä saada miestäni itsellensä, siinä tietenkään onnistumatta. Annoin anteeksi tuolle naiselle, vaikkakin siitä eteenpäinkin on aina ollut mieheni perään ja jättänyt minut usein aika huomiotta.

Kuitenkin käydään yhdessä kummilasten syntymäpäivillä (tosin ei meillä olekaan kuin yhteisiä kummilapsia, muut ovat kyllä pyytäneet meitä kumpaakin), välitetään heistä yhdessä, ostetaan lahjat yhdessä yhteiseltä tililtä jne. Jotenkin oli kummallista, että vain miestäni pyydettiin, mutta minun mielestäni hän teki oikein kun ei suostunut, koska minut jätettiin "ulkopuolelle".

No meillä on vaan 2 yhteistä ja miehellä 2 omaa kummilasta, molemmat tulleet yhteiselomme aikana. En mie oo osannu enkä katsonu tarpeellisekskaan ottaa henkilökohtasesti sitä että vaan miestä on pyydetty...

ihan normaalia musta että vain toista pyydetään. typerää kieltäytyä ton takia ja vielä typerämpää vetää herne nokkaan kun itseä ei pyydetty miehen siivellä.

Miehes otti hienosti sinut huomioon :) Mikshän se pariskunta ei oo suosiolla pyytänyt jotain muuta paria kummiksi jos takoitus on alunperinkin pyytää teistä vain toista.. kummallista toimintaa..

no toivottavasti meiän lasten kummisetien vaimot eivät loukkaantuneet. Me nimenomaan ei haluttu pareja kummeiksi, olis tullut liikaa kun halusin siskonikin. Nyt on kolme kummia per lapsi, neljä olis ollu tyystin älytön määrä. Mulla on kaksi siskoa ja kumpikin on kummankin lapsen kummi, eli kummeja on kumminkin :D yhteensä vain neljä.

Meidän seuraavalle lapselle haluan kummeiksi hyvät ystäväni, kaksoset. Enkä aikonut pyytää heidän puolisoitaan, vaan vain nämä kaksossiskokset. Olen tuntenut heidät aina, aivan vauvasta lähtien. Tarkoitus ei ole loukata heidän puolisoitaan, vaan haluan oikeasti kummeiksi nuo läheiset ystävät...

En ole vetänyt herneitä nokkaani, miksi olisi pitänyt? :)

Minä ymmärrän esimerkiksi sen, että jos pariskunta ei ole seurustellut kauan aikaa, ja silloin vain toista pyydetään kummiksi (eihän siinä ole ehkä ehtinyt edes tutustua siihen toiseen puoliskoon kunnolla), tai vastaavaa, mutta tässä meidän tilanteessa oli oikeastaan vain huvittavaa, että ainoastaan miestä pyydettiin kummiksi.

Mua pyydettiin kummiksi ja toki ilolla suostuin. Olisihan se ollut vähän outoa pyytää kihlattuanikin kummiksi, kun eivät olleet tavanneet kuin kerran ja silloinkin ihan ohi mennen. Ei tullut mieleenkään loukkaantua siitä.

Mutta kun nyt olemme olleet vuosia yhdessä ja naimisissakin, saattaisinkin loukkaantua tai olla suostumatta kummiksi, jos yhteiset ystävämme pyytäisi vain minua kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Apua, olenkohan loukannut ystäviäni, rakkaita ystäviäni,kun olen pyytänyt vain heidän puolisoitaan, rakkaita ystäviäni kummeiksi?
Mahdollisesti =) Mulle ei olis tullut mieleenikään pyytää pariskuntia lasteni kummeiksi. Ihan olen elämäni aikana riittävästi nähnyt, miten vaikeaksi menee lasten synttäreidenkin järjstäminen, kun eronnut kummipari ei voi olla yhtä aikaa saman katon alla.

ap, mitä tarkoitat kauan seurustelulla? Myö oltiin oltu miehen kanssa reilu 6 vuotta yhdessä ja jo useempi vuos kihloissakin kun tuo jälkimmäinen pelkästään miehen kummilapsista syntyi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mahdollisesti =) Mulle ei olis tullut mieleenikään pyytää pariskuntia lasteni kummeiksi. Ihan olen elämäni aikana riittävästi nähnyt, miten vaikeaksi menee lasten synttäreidenkin järjstäminen, kun eronnut kummipari ei voi olla yhtä aikaa saman katon alla.

Juuri olin tulossa aivan samaa. Riittää kyllä juttuja kun toista ei olekaan enää kiinnostanut kummius kun on erottu / ei voida tosiaan olla enää edes saman katon alla. Ja siksi meillekin se läheisempi ( joka olisi läheinen eronkin jälkeen) on otettu kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juuri olin tulossa aivan samaa. Riittää kyllä juttuja kun toista ei olekaan enää kiinnostanut kummius kun on erottu / ei voida tosiaan olla enää edes saman katon alla. Ja siksi meillekin se läheisempi ( joka olisi läheinen eronkin jälkeen) on otettu kummiksi.
Aivan. Ja synttäreitä vielä järjestääkin kahdet, mutta entäs rippijuhlat, yo-juhlat tai häät? Eronneista kummeista kärsii yleensä se kummilapsi ja koska se kummilapsi on sattunut olemaan mun lapseni, en ole halunnut hänelle moista mielipahaa tuottaa.

Minä en suostuisi lähtemään kummiksi, jos miestäni ei huolittaisi mukaan, sillä olemme naimisissa ja olleet jo piitkäään yhdessä. Eri asia on pariskunnat jotka ovat olleet vähän aikaa yhdessä...

Minusta taas on ihmeellistä, että aina jaksetaan miettiä kummipariskuntien kohdalla sitä EROA (tällä palstalla, tosielämässä en ole törmännyt), aika kaukaa haettua. Ymmärrän kyllä, että joillakin on ikäviä kokemuksia asiasta, mutta tuota niin... Useimmat ihmiset kuitenkin osaavat käyttäytyä, eipä sitä voi niin yleistääkään. Mutta tämä ei tosiaan liity nyt tähän minun tapaukseeni; olivat pyytäneet erästä pariskuntaa kummeiksi, että eipä voi siitäkään johtua tämä. Ja tämä toinen pariskunta seurustellut vajaa kaksi vuotta... :whistle:

Kunhan nyt vain spekuloin tätä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta tämä ei tosiaan liity nyt tähän minun tapaukseeni; olivat pyytäneet erästä pariskuntaa kummeiksi, että eipä voi siitäkään johtua tämä. Ja tämä toinen pariskunta seurustellut vajaa kaksi vuotta... :whistle:

Itselle tulee mieleen että eivät sitten pidä sinusta niin paljon että kummiksi haluaisivat.

me emme ole pyytäneet kummeiksi puolisoita koska tulisi ihan liikaa kummeja.. Mutta pidän heidän vaimojaan/miehiään yhtä lailla kummeina vaikka paperissa ei toisen nimeä olekaan..ovathan he naimisissa joten merkkaako se nimike jollekin niin paljon.. mun mielestä olisi ehkä tyhmää ottaa nokkiinsa siitä jos vaan toista pyydetään.. Mutta HIENO ele meiheltäsi tekisipä munkin mies jotain tollasta....

No minä ymmärrän tuon teidän tilanteen hyvin ja mielestäni miehesi teki tuossa tilanteessa oikein, koska teillä oli tuollainen tausta lapsen äidin kanssa. Mutta sen sijaan en ole kanssasi sitä mieltä, että pitkään yhdessä olleet pariskunnat on automaattisesti otettava kummeiksi molemmat. Itselläni on ainakin sellainen ajatus, että on suorastaan naurettavaa, jos lapsella on kasoittain kummeja! Ja jos aina on pyydettävä myös se puoliso, joka muuten olisi "vähemmän tärkeä", niin niitä kummejahan kertyisi ihan huomaamatta!
Oman tyttöni kummi on veljeni (tyttöystävä ollut jo 10v) ja paras ystäväni (seurusteli tytön syntyessä, mutta meni naimisiin vasta myöhemmin). Kummankaan puoliso ei ole ottanut nokkiinsa asiasta, koska tietävät että kummivalinta on minulle puhtaasti tunnekysymys. Vain KAIKKEIN tärkeimmät ihmiset minulle haluan lapseni kummiksi, esim. veljeni tyttöystävä on tärkeä, mutta ei mitenkään niin tärkeä kuin itse veljeni...

tosi outoa, että tuon takia kieltäytyi. Pitäisin itse kummallisena jos joku tommoisen asian takia kummiudesta kieltäytys. Monesti ne syyt on kyllä vähän muualla kuin ikivanhassa ihastuksessa....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta tämä ei tosiaan liity nyt tähän minun tapaukseeni; olivat pyytäneet erästä pariskuntaa kummeiksi, että eipä voi siitäkään johtua tämä. Ja tämä toinen pariskunta seurustellut vajaa kaksi vuotta... :whistle:

Itselle tulee mieleen että eivät sitten pidä sinusta niin paljon että kummiksi haluaisivat.

No niin niin, luepas aloitusviesti uudelleen. :)
(Tosin en nyt suoraan kirjoittanut että eivät varmaan pidä minusta, mutta siis sitä siellä ajan takaa, siihen tulokseen tulimme, syystä että joka lukee aloitusviestissä).

Siis ja jos eivät pidä minusta, niin mikäs siinä, mutta kuitenkin on (täälläpäin ja meidän tilanteessa) aika päivänselvää, että joko molemmat TAI EI KUMPIKAAN.

Minusta on ihan ok, että ap:n mies kieltäytyi. Ilmeisesti hän tietää itsekin, että jso ap:stä joskus eroaisi, tilanne kummilapsen juhlissa muuttuisi hänen takiaan tukalaksi. Joten rehellinen mies =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minusta on ihan ok, että ap:n mies kieltäytyi. Ilmeisesti hän tietää itsekin, että jso ap:stä joskus eroaisi, tilanne kummilapsen juhlissa muuttuisi hänen takiaan tukalaksi. Joten rehellinen mies =)

:laugh: :laugh:
Voi voi.

Yhteistyössä