Mies kieltäytyy ostamasta uusia vaatteita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
En tiedä mitä tehdä. Tiedän, että ongelma kuulostaa pinnalliselta, mutta...

Miehellä on yhdet siistit housut ja yksi siisti paita. Kahden vuoden ajan jokaikinen kerta, kun lähdemme kauppaan, ystäville, juhliin, ihan mihin vaan niin miehellä on se sama paita ja ne samat housut!

Olen yrittänyt puhua, että ostaisi edes pari uutta paitaa ja toiset uudet housut niin saisi vähän vaihtelua... Mutta ei. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla. Mikään ei auta...

Kaipaan vinkkejä! Enkä nyt haukkuja pinnallisuudelta. Musta tää on jo huonotapaistakin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Katso niistä vanhoista koot ja osta. Saahan ne palauttaa jos ei sit ookaan sopivia.

No tekisin näin, mutta talous ei ole yhteinen ja omista pienistä rahoistani elätän jo kolme ihmistä... Eli minulla ei todellakaan ole varaa hänellekin vaatteita ruveta ostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Katso niistä vanhoista koot ja osta. Saahan ne palauttaa jos ei sit ookaan sopivia.

No tekisin näin, mutta talous ei ole yhteinen ja omista pienistä rahoistani elätän jo kolme ihmistä... Eli minulla ei todellakaan ole varaa hänellekin vaatteita ruveta ostamaan.

No sitten on tyytyminen niihin joita hän pitää. Jos on itse tyytyväinen siihen siistimpään vaatekertaansa niin ei ongelmaa. Jos sinua häiritsee, osta uusi paita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaa no sitten eri tilanne. :(

Mun ukko inhoaa vaateostoksilla käyntiä, joten mä ostan sen vaatteet. =) Tuon kotiin kaupasta/tilaan, sovitutan ja jos ei ole hyvä, hoidan vielä vaihdon ja palautuksenkin (prsktti se taitaa olla hemmoteltu :whistle: )...

tuo olisi meilläkin todellisuutta ellen hallitsisi talouden varoja ja ostaisi miehelle säännöllisesti uusia vaatteita, perhe on ollut miehellä sellainen etteivät vaatteisiin panostaneet..

mutta ap ota vaatteita kotisovitukseen ja pyydä miestä kokeilemaan kotona niitä... jos sitten itsekin huomaisi että vois pari uutta ostaa

Ja minähän ostan itse omat vaatteet. Kerran pyysin vaimoa ostaa prismasta uudet vetoketjulla toimivat talvikengät(hinta max 40-50e) ja mitä tuli? Kesäiset 15e maksava lenkkari! Palautukseen meni

Pesetkö sen vaatteet kuitenkin? Miten perustelee tollasen jääräpäisyyden. Jos ne on vielä rumat niin ratkoisin varmaan saumat kainaloista auki ennen pesua. Tai sille paidalle tapahtuis jotain mystistä.

Yhteistyössä