Mies lähti pojan kans päivystykseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Poika on ollu flunssas ja tos tunti sitte menin kattomaan kun sai taas kovan yskänpuuskan. hengitti raskaan oloisesti ja soitin sairaalan päivystykseen josta käskettiin lähteä näytille. Taitaa tulla pitkä yö.

Tammikuussa täyttää kolme.
Mä oon aina ennen menny itse jos lasta on pitänyt viedä päivystykseen mutta nyt en voinu ku on toi 4-viikkoinen vauva ja lisäksi en saa poikaa nostaa koska vauva syntyi sektiolla. Tää odottaminen on kamalaa, olis paljo parempi kun sais itte olla mukana.

Mä oon aina ennen menny itse jos lasta on pitänyt viedä päivystykseen mutta nyt en voinu ku on toi 4-viikkoinen vauva ja lisäksi en saa poikaa nostaa koska vauva syntyi sektiolla. Tää odottaminen on kamalaa, olis paljo parempi kun sais itte olla mukana.

Yritä olla huolehtimatta (Tajuan, että helpommin sanottu kuin tehty.)
Uskon, että kaikki menee hyvin ja viimeistään huomenissa palaa niin mies kuin poikakin, antibioottiresepti ehkä mukanaan.
Pöpöistä aikaa tämä syksy, mutta pienet tapaavat toipuakin nopeasti...

Hassua, miten jotkut palstajutut jäävät mieleen.
Muistin tämän niin illalla ennen unta kuin heti aamulla herätessänikin...

Toivon siis kovin minäkin että Hiputtaren pieni poika on jo kunnossa ja takaisin kotona äitinsä ja pikkusiskon/pikkuveljen kainalossa.

:)

Tulivat jo yöllä takaisin kotia. Poika oli saanut jotain hengitettävää lääkettä ja lääkärin mukaan hengitysäänet oli parantunut. Happisaturaatio ja crp oli normaalit. Yskiminen kyllä helpottui ilmeisesti sen lääkkeen takia mutta hengittäminen on edelleen yhtä työlästä. Soitin heti aamusta lääkäriin ja mies lähtee kohta viemään poikaa sinne.

tiedän tunteen. meidän tyttö oli kahteen kertaan sairaalassa kun kuopus oli vauva. ambulanssilla lähti isin kanssa, vauvan ollessa 10 päivän ikäinen. jäin epätietosuuteen kotiin, mutta enhän mä mukaan voinut mennä kun vauvaa piti jäädä hoitamaan ja imettämään. hyvinhän se tyttö isinkin kanssa pärjäsi. kaksi yötä oli sairaalassa ja tuli sitten takasin kotiin. infektio-osastolle voinut vauvaa viedä, enkä kauaa voinut noin pienestä erossa olla kun ei osannut pullosta juoda maitoaan, niin nopeasti pääsin vaan esikoista kattomaan. oli se kyllä henkisesti raskasta ja muutenkin noin pian synnytyksen jälkeen. itkeskelyynhän se viikonloppu meni.
jaksamisia sinne teille

Pojalla oli korvatulehdus ja oli taas saanut sitä hengitettävää lääkettä. Lääkäri oli määrännyt nestemäistä ventolinea, pitäis kuulemma auttaa tohon hengitykseen. Niin ja nyt crp oli 51.

Nyt on pirun sitkeetä korvatulehdusta liikkellä, meillä on jo kahteen otteeseen haettu kuuri siihen ja nyt iski päälle vielä virusperäinen flunssa.. :(
Yskä vaivannu jo kolme viikkoa jne jne..

Eli toivottavasti te pääsisitte helpolla ja menis pikaisesti ohitte tuo!

Meidän pojalla, jos flunssa menee pahemmaksi, niin aina menee hengitykseen. Toisilla korviin ym. mutta meillä hengitykseen, ja sen takia meillä onkin kotona ventolinea ja sillä ennaltaehkäistään, jos näyttää flunssa pahentuvan, ettei tarvitse sairaalaan taas lähteä.

Heippa!

Tuohon hengityksen vaikeuteen.. kumma juttu minun mielestäni että päästävät kotiin jos hengitys vaikeaa.

Meillä ollut 2v pojalla jo elämänsä aikana 6 kertaa kurkunpääntulehdus ja joka kerta vaatii sairaalahoidon. Iskee aina yöllä ja hengitys ei pelaa kunnolla ennen kuin ollaan hengitelty sillä maskilla ja sit saatu suun kautta lääkitys. Ja kotiin ei olla koskaan päsäty ennen kuin happi selvästi kulkee vaivatta. Eli onko poikasi hengitys ihan oikesti vaivanloista vai oletko vaan pelotellut mieltäsi ja otat kaiken merkkinä vaikeasta hengityksestö? (ja tää ei ollut pahalla vaan sitä alkaa herkästi luulla kaikenlaista tuossa tilanteessa)

Mut tsemppiä kuitenkin ja toivottavasti paranisi pian!

Annettiinko tuohon vaikea hengitykseen siellä sairaalassa/t.keskuksessa röörejä avaava hengityshöyryä hengitettäväksi? Meillä aikoinaan se auttoi vinkuvaan yskään. En enää muista miksi sitä juttua kutsuttiin mutta muistaakseni siihen hengityslaitteeseen laitettiin puhdistettua vettä ja jokunen tippa ventoline tai mentholiöljyä....

[QUOTE="vieras";24986698]Annettiinko tuohon vaikea hengitykseen siellä sairaalassa/t.keskuksessa röörejä avaava hengityshöyryä hengitettäväksi? Meillä aikoinaan se auttoi vinkuvaan yskään. En enää muista miksi sitä juttua kutsuttiin mutta muistaakseni siihen hengityslaitteeseen laitettiin puhdistettua vettä ja jokunen tippa ventoline tai mentholiöljyä....[/QUOTE]

jotain tälläistä oli annettu.

[QUOTE="vieras";24986676]Heippa!

Tuohon hengityksen vaikeuteen.. kumma juttu minun mielestäni että päästävät kotiin jos hengitys vaikeaa.

[/QUOTE]

Mutta jos happisaturaatio on normaali, ei sairaalaan oteta sisään, tai ei siinä ole mitään järkeä. Jos taustalla ei ole muuta mikä vaikuttaa mahdolliseen osastolle ottamiseen.

Pikaisia paranemisia ap:n lapselle. :) :hug:

Taas ne lähti päivystykseen kun meni hengitys huonoksi eikä ventoline auttanut.
Poika sai sillon viime kuus amorion kuurin joka ei tehonnut. Joten heti perään oli zithromax kuuri. Nyt sunnuntaina sillä alkas taasflunssa ja heti se valitti korvia, maanantaina mentiin lääkäriin, toinen korva oli tulehtunut, lääkäri meinas että on vielä tota samaa aiempaa tulehdusta. Sai ditrim duplo kuurin.

tänään on sitte ollu vähän huonompi ja nyt illalla meni taas hengitys tosi raskaaksi, kaulaan tulee syvä kuoppa ja koko jätkä heiluu hengityksen tahdis.

Hui, toivottavasti selviää mikä pojalla on. Voimia teille!!

Mulle tulee tuosta kuvaamastasi hengittämisen vaikeudesta elävästi mieleen se kun likalla oli keuhkokuume. Se hengitti NIIN raskaasti että huomasi kyllä että nyt ei ole kaikki hyvin.

Astmaltahan tuo kuullostaa. Kai se lapsi on jo päässy lastenlääkärille?
Ja se ventoline litku auttaa suunnillen saman verran kuin mehu. Vaatikaa sille nyt ventoline suihkeet, ne auttaa paremmin.
Ja tosiaan aina helposti lääkäriin jos hengitys on hankalaa, siinä voi huonolla tuurilla olla hengenlähtö lähellä jos katsoo tilannetta kotona liian kauan.

minun kolmevuotiaalla pojalla on samanlaista. Infektioastma todettu siis. Hengitys menee tosi ahtaalle ja siihen auttaa silloin vain ventolinen hengittäminen ja välillä on saanut myös adrenaliinia. Ja niitä pitää tosiaan saada ainakin sen muutaman kerran, ennenkuin alkaa helpottaa. Nyt meillä on kotonakin babyhalerillä hengitettävää ventolinea ja flixotidea, mikä on ihan astmalääke. Annan pojalle kotona lääkkeet heti kun alkaa kuulostamaan siltä ettei oikein hengitys kulje ja alkaa yskimään. Ja samaa mieltä kuin Monenmamma..nestemäinen ventoline ei todellakaan auta yhtä paljon kuin hengitettävä lääke.

Kuulostaa niin meidän elämältä.... :( Me lähes asuttiin terveyskeskuksen ensiavun-lastenpolin-osaston väliä nuorimmaisen kanssa 2,5 vuotta... Joka pienimmänkin nuhan aikana tapahtui noin. Käytiin spiiralla hengittämässä Ventolinea ja adrenaliinia, kun hengitys ei kunnolla kulkenut. Veti kyljet sisään.. Saatiin puolen vuoden jälkeen astma diagnoosi. Kuulostaa ihan samalta tuo teidänkin juttu. Rankkaa on koko aika miettiä, että milloin pitää lähteä ja hengittääkö lapsi enään... Nyt hiukan helpompaa. Tänä syksynä vaan alkanu korvakierre vaihteeksi, mutta hengitys on pysyny omilla lääkkeillä kunnossa! Menkää heti vaan aina takaisin, kun siltä vähänkin tuntuu!! Meillä nuorimmainen vaan nukkui koko aika, kun kaikki energiat meni siihen hengittämiseen. Jos eivät terveyskeskuksesta laita jossain vaiheessa eteenpäin, kun ootte riittävän kauan siellä terveyskeskuksessa rampannu, eikä helpotusta tule, niin menkää yksityiselle. Meille yksi terveyskesksuslääkäri sanoi, että kyllä täällä voi käydä kahden tunnin välein. Siitä seuraavana päivänä oltiin osastolla ja lastenpolin lääkäri sanoi, että miksi ei teitä aiemmin tänne lähetetty... Niinpä... Käytiin yksityisellä lääkärillä se lähete saamassa. Ei pärjätty sitä neljää tuntia ilman lääkettä. Jos ei sitä aikaa pärjää kotona, niin sit oikea paikka on osasto. Meillä perheessä kolme astmaatikkolasta ja yksi, jolla infektioastma.

Jaksamista sinne!!

Yhteistyössä