Mies lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Tänään se sitten tapahtui - mies lähti kotoa. Nyt harjoittelen kolmen lapsen yksinhuoltajuutta. Miehen alkoholiongelma ajoi katkolle avioliiton. Toivon sydämeni pohjasta että hän saa elämänsä kuntoon ja palaa takaisin sillä on kaikesta huolimatta kovin rakas. Mutta juomista en aio tässä talossa sietää enää tippaakaan, eli palaamisen ehtona on täysi raittius ja luotettavuus!

Päivä kerrallaan kai mennään, kun nyt ensin saisi edes tämän päivän loppuun. Pakko jaksaa pysyä kasassa lasten takia.

Just tuossa mun 17v poika kysyi että miksköhää alkoholia ei kielletä kun aiheuttaa niin paljon pahaa :(
Mulla siis myös mies jolle alko maistuu enemmän kuin olisi tarpeen.

Voimia sulle, pysy päätöksessäsi, älä anna periksi.

niin, tuosta ei voi tietää mitä tapahtuu. Jotkut masentuvat erosta niin että ryyppäävät kahta kauheammin ja elämä menee vain huonompaan suuntaan. Jotkut taas tajuavat menetyksensä ja ryhdistäytyvät, raitistuvatkin. Toiset taas "tajuavat menetyksensä" ja "raitistuvat", mutta ratkeavat pian yhteenpaluun jälkeen uudelleen...

Onneksi olkoon, että pääsit alkoholistimiehestä eroon. Kauheasti toiveita paluusta ei kannata ottaa. Alkoholisti voi ratketa pitkänkin kuivan ajan jälkeen. Katso vaikka Matti Nykänen kahden vuoden raittiuden jälkeen.

[QUOTE="vieras";26997392]Just tuossa mun 17v poika kysyi että miksköhää alkoholia ei kielletä kun aiheuttaa niin paljon pahaa :(
Mulla siis myös mies jolle alko maistuu enemmän kuin olisi tarpeen.

Voimia sulle, pysy päätöksessäsi, älä anna periksi.[/QUOTE]

Elämä olisi kyllä niin paljon helpompaa jos alkoholia ei olisi olemassakaan!

No sille asialle en paljoa voi. Ainoa mitä voin enää tehdä on huolehtia siitä että lapset selviävät tästä kaikesta mahdollisimman vähin vaurioin.

En ole varma tuosta luottamuksen rakentamisesta. Paljon on tapahtunut vuosien varrella ja luottamus on romuttunut aivan täysin. On tehnyt kaikenlaista ja vaarantanut jopa lapset muutaman kerran, joten vaikeaa varmasti olisi. Jos kuitenkin pääsee kuiville niin olen valmis ainakin yrittämään. Niin paljon oin hyvää minkä vuoksi kannattaa taistella. Lopputulosta en voi tietää, mutta haluan uskoa että mieheni todella välittää perheestään ja yrittää kaikensa että saisi oman elämänsä ja juomiseen johtaneet syyt selvitettyä ammattiauttajan kanssa!

Olen seurannut yhden iäkkäämmän läheisen elämäntarinan alkoholistimiehen kanssa miehen itsemurhaan asti, joten siitä olen aivan varma että sille tielle en lähde. Sitä katkeruuden ja vihan määrää mikä naiseen on vuosikymmenien aikana patoutunut ei pyyhitä pois enää millään! En suostu siihen että itse olisin samassa tilanteessa tulevaisuudessa.

Yhteistyössä