Mies lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja upeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

upeeta

Vieras
Taas se nähtiin meillä, et lapsia ei voi isälleen näköjään jättää.
Mies niin rehvakkaasti lupasi, että hoitaa tänään lapsia et saan rauhassa käydä asioilla.
Noh, siinä sit 12 jälkeen syötiin ja laitettiin lapset nukkumaan, sen jälkeen lähdin. Takas tulin puoli kasin maissa. Tilanteeseen, jossa ½-vuotias katselee sitterissä telkkaria, 2 vuotias yöpuku päällä vetelee jäätelöä. "se ite haki". Noh, mitäs muuta te söitte? "Noh, ei mitään kunnollista". Tää 2-v paljasti sen syöneen sipsejä. Eli koko aikana, isäntä oli tarjonnut 2-vuotiaalleen grillisipsejä, ja sit sen yhden jäätelöpuikon!! Vaipan oli vaihtanut, mut ei ollut voinut laittaa päivävaatteita päikkäreiden jälkeen, ja kaikesta päätellen päivä oli vietetty lastenohjelmia katsellen. Oli se kai vaipan vaihtanu, kun ei se vielä tullut yli. Mut edes potalle ei ollut voinut viedä, vaikka toinen olisi jo päiväkuiva muuten! Aarggh...
Ja anteeksi purkautumiseni.

Otan osaa :I Pidä miehelles vähän kuria ja laita vahtimaan lapsia useammin kunnollisen koulutuksen kera. Ehkä se luuli et jos se luistaa kunnon lastenhoidosta et enää passita sitä siihen.

Noh, onhan tuo aika shokeeraavaa, mutta tuliko se todellakin sinulle täytenä yllätyksenä? Teillä on jo kaksi yhteistä lasta. Olikö tämä ensimmäinen päivä, jonka isä vietti lasten kanssa keskenään?

Eipä sillä, ihan hyvähän asioista on puhua. Ja varsinkin miehen kanssa, sitten kun olet itse rauhoittunut. Tajuaako mies itse, miten vastuuttomasti hän on lasta hoitanut? Onko mies kovin nuori? Muuten vain vastuuton?

Toivottavasti saatte asianne kuntoon. Ehkä mies oppii, jos saa jakaa vastuuta kanssasi pikkuhiljaa?

Ihanko yllätyksenä tuli?

Vai onko miehelle tullut joku aivovamma tässä tän päivän aikana jolloin sen käyttäytyminen olisi selittämättömällä tavalla muuttunut? Siinä tapauksessa vie se lääkäriin.

Mutta jos se on tuollainen ollut aina niin.... mieti mistä se johtuu.

Täytyy myöntää, että yllätyksenä tuli. Ei tosiaan kovin usein ole lastensa kanssa yksin, viimeksi tuon ensimmäisen kanssa kun isäkuukautta piti. Ikää 32v, ja oikeasti luulin, että se jo tajuais.
En tiennyt, millainen mies olisi omien lasten kanssa, kun ennen lapsia molemmilla oli kivaa ja vapaata elämää vain työt ja koti hoidettavana.
Onko tää ainoa vastuuton, vai onko kaikki muut miehet sit parempia lastensa kanssa?

Nyt alat jättämään lapsia säännöllisesti miehesi hoiviin niin, että lähdet itse pois. Eihän se muuten koskaan opi niiden kanssa olemaan eikä opi huomioimaan lasten tarpeita.

Mä olen tämän kuuden vuoden aikana ollut paljon enemmän liesussa kuin mies. Mä olen ollut teatterireissuilla, konserteissa, Tallinnassa, Riikassa.... Ja aina on lapsi hoidettu niin kuin pitääkin. Mutta mä olen alusta saakka tehnyt selväksi, että meidän molempien pitää osata hoitaa lasta samalla tavalla. Molempien pitää tietää rutiinit ja systeemit ja mitä voi tehdä ja mitä ei. Sillä periaatteella, että "jos mä nyt kuolisin, osaisit hoitaa lasta niin ettei sitä viedä sulta pois".

Ja silloin kun isä on lasten kanssa keskenään, anna sen tehdä asiat omalla tavallaan, kunhan lopputulos on hyvä. Eli ihan sama onko sillä lapsella ruudulliset housut ja pilkullinen paita, kunhan sillä on vaatetta tarpeeksi.

Kiitos vinkeistä.. vielä kun se mies joskus olisi kotona, eikä joka päivä töissä.
Harmittaa vaan, kun yrittää jostain puhua, niin se istuu hiljaa paikallaan eikä voi vastata yhtään mitään mihinkään. Sit poistuu paikalta kuin olisi liian ylpeä puhuakseen vaimolleen. Alkaa harmittaa koko tyyppi. Jos olisi rahaa, ottaisin lapset ja lähtisin pariksi viikoksi jonnekin muualle, jos vaikka muistuis taas mieleen miksi menin aikanaan naimisiin.

Yhteistyössä