Mies löi minua vatsaan ja selkään, voiko tästä olla sikiölle jotain haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyrä näytti kätilön mielestä ihan hyvältä. Kuulemma enemmän olisi voinut olla vaihtelua mutta muuten hyvä. Nyt lepään ja odotan lääkäriä, joka on toimenpiteessä. Eivät päästä tänään kotiin, ainakin yön yli menee. Oli kuulemma ehdottomasti oikein tulla, vaikka kiirettä ei varsinaisesti ollutkaan. Ja ambulanssi oli kuulemma paras vaihtoehto, kun siinä hoitohenkilökunta oli mukana.

Idiootti. Ainoastaan lapsen äidilää on oikeus päättää raskauden keskeytyksestä. Jos joku muu pahoinpitelee sikiötä, kyseessä on varmasti rikos.

No ei tosiaan ole rikos kun ei ole edes tiennyt ap:n olevan raskaana.
Ja toki voi rikosilmon tehdä muttei se etene yhtään mihinkään kun ei tyyppiä saada kiinni eikä varmana järjestetä mitään vuosisadan etsintöjä sen vuoksi.

Ehkä eri asia jos joku randomi tuolla pahoinpitelisi TARKOITUKSELLA raskaana olevan naisen lyöden juuri mahaan.

[QUOTE="huoh";29221742]No ei tosiaan ole rikos kun ei ole edes tiennyt ap:n olevan raskaana.
Ja toki voi rikosilmon tehdä muttei se etene yhtään mihinkään kun ei tyyppiä saada kiinni eikä varmana järjestetä mitään vuosisadan etsintöjä sen vuoksi.

Ehkä eri asia jos joku randomi tuolla pahoinpitelisi TARKOITUKSELLA raskaana olevan naisen lyöden juuri mahaan.[/QUOTE]

Saatiin kiinni tai ei, niin eikö se jo ole rikos, että menee hakkaamaan jonkun naisen, oli tämä raskaana tai ei? Vaikka toki harvoista rikoksista Suomessa saa tuomiota, nimellisiä sakkoja lukuun ottamatta... Mutta kuitenkin, periaatteessahan tuollaisen pitäisi olla rikos.

Mä tekisin kyllä rikosilmoituksen ja luulis et sensaatio lehtiäkin kiinnostaisi sitten. Voin jo kuvitella otsikon "Mies pahoinpiteli raskaanaolevan Jyväskylässä"

Ei sitä aina näe onko toinen raskaana, etenkään jos on talvitakki päällä ja on vähän läski muutenkin. Yhtäkkiä joku käy keskellä kaupunkia kiinni, voi ensireaktio olla lyöminen pois.

[QUOTE="huoh";29221742]No ei tosiaan ole rikos kun ei ole edes tiennyt ap:n olevan raskaana.

Ehkä eri asia jos joku randomi tuolla pahoinpitelisi TARKOITUKSELLA raskaana olevan naisen lyöden juuri mahaan.[/QUOTE]

nii et toista saa mätkiä mahaan niin että vauva kuolee ja sit vaan toteaa et en mä tienny et toi oli raskaana

Vois kuvitella, et raskaus olis jotekin raskauttava tekijä ts. tekis siitä raskaamman rikoksen kuin et olis tavis pahoinpitely.

Vähän kyllä epäilen, eihän raskaana olevakaan välttämättä tiedä olevansa raskaana. Enkä usko että jokaista pahoinpideltyä naista raskaustestataan ihan vaan siks että saataisiin kovempi tuomio.

Uskomatonta porukkaa täällä taas, millaset ihmiset teidät on oikein kasvattanu??

Tsemppiä ap, toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. Ja poliisille ilmoitus tapahtuneesta heti kun siihen pystyt.

Vois kuvitella, et raskaus olis jotekin raskauttava tekijä ts. tekis siitä raskaamman rikoksen kuin et olis tavis pahoinpitely.

Piti tovi googlailla, "Oikeuden mukaan pahoinpitelyn seurauksena aiheutuva keskenmeno on niin kutsuttu vakava seuraus, joka nostaa teon törkeysastetta.". Eli seurauksen mukaan vissiin tässäkin mennään. Jos nyt ilmenis että aloittajan vauvalle kävis jotakin niin sitten tuosta vois jonkinmoisen syytteen jo saadakin.

[QUOTE="vieras.";29221897]nii et toista saa mätkiä mahaan niin että vauva kuolee ja sit vaan toteaa et en mä tienny et toi oli raskaana[/QUOTE]

Lopeta palstan ja kaiken muunkin netin lukeminen jos oot noin saatanan tyhmä ettet tajua mitä muut kirjoittaa.

Ja nimimerkille vierass: joo pahoinpitely on rikos, tarkoitin että ei lasketa erillisenä rikoksena sitä mukamas vauvan pahoinpitelyä niin kuin joku väitti että siitä saisi muka syytteen kuolemantuottamuksesta tms.

[QUOTE="huoh";29221992]Lopeta palstan ja kaiken muunkin netin lukeminen jos oot noin saatanan tyhmä ettet tajua mitä muut kirjoittaa.

Ja nimimerkille vierass: joo pahoinpitely on rikos, tarkoitin että ei lasketa erillisenä rikoksena sitä mukamas vauvan pahoinpitelyä niin kuin joku väitti että siitä saisi muka syytteen kuolemantuottamuksesta tms.[/QUOTE]

no niinhän siinä selkeästi lukee että ei ole rikos jos ei tiedä toisen olevan raskaana. lueppas itse uudelleen

[QUOTE="vieras.";29222023]no niinhän siinä selkeästi lukee että ei ole rikos jos ei tiedä toisen olevan raskaana. lueppas itse uudelleen[/QUOTE]

'Jos joku muu pahoinpitelee sikiötä, kyseessä on varmasti rikos.'
'No ei tosiaan ole rikos kun ei ole edes tiennyt ap:n olevan raskaana.'

Koita nyt tajuta tai pidä pääs kii jos olet tosiaan niin tampio että vielä meinaat väität vastaan.

[QUOTE="huoh";29222046]'Jos joku muu pahoinpitelee sikiötä, kyseessä on varmasti rikos.'
'No ei tosiaan ole rikos kun ei ole edes tiennyt ap:n olevan raskaana.'

Koita nyt tajuta tai pidä pääs kii jos olet tosiaan niin tampio että vielä meinaat väität vastaan.[/QUOTE]

sinä se tampio tässä taidat olla kun pitää jonkun nettikirjoituksesta vetää tollaset kilarit :D

[QUOTE="wieras";29221652]Uskomatonta, että tänne tullaan "kantelemaan" kuin pikkulapset: "Se löi.. nyyh".
TEE jotain elämällesi![/QUOTE]

Mitä ap:n pitäs tehdä elämälleen jos tuntematon lyö kadulla, miten se ap:n vika on?

ambulanssit auttaa muutenkin kuin hädässä. tosin silloin apua voi joutua odottaan useita tunteja. eräs sairas jonka hissi oli rikki, eikä voinut kävellä rappusia, mutta piti päästä terkkarille ottaan joku piikki, niin lanssi kävi kantaan sen alas..

Ei hätäkeskuksesta lähetetä ambulanssia, jos ei ole tarvetta siihen, eiköhän ammatti-ihmiset osaa siellä arvioida tarvitseeko asiakas ambulanssia vai voiko käyttää taksia.

Itselleni lähetettiin lanssi, odoteltiin sitä ikuisuus ja kun lanssi saapui, vastassa oli empatiakyvyttömältä idiootilta vaikuttava ensihoitaja, kuka saarnasi siitä, että jos pystyy kävelemään = ei tarvitse ambulanssia. Että ambulanssi on oikeasti sairaille, muut menevät taksilla. Suostui sitten vaahtoamisen ja huume-epäilyjensä jälkeen katsomaan tilannettakin. Kysyi sitten haluanko sairaalaan kyydillänsä? Öh...mun siis piti päättää tarvitsenko heidän hoitoaan :o En mä turhaan heitä soittanut mutta koska ensihoitaja oli kyrpä otsassa, sanoin että en sitten vissiin apua tarvitse...

Lähdin sitten taksilla sairaalaan mutta jouduttiinkin tilaamaan kesken matkan uusi lanssi...

Harmittaa, etten tajunnut ottaa sen kyrpä otsassa ukkelin nimeä ylös.
Käsittämätöntä hoitoa ja palvelua, koskaan törmännyt missään vastaavaan.
Varmaan hän vaahtoaa tässä ketjussa resursseista ;)

[QUOTE="jep";29221483]Ambulanssi tosiaan maksaa, ei mikään halpa. Edestakaisin reissu viime viikolla lähes 30 euroa. Huh.[/QUOTE]

ei mun oo koskan noin paljon ambulanssista maksaa. se on olut sen noin 10e kerta, myös silloin kun on tullut "turhaan", eli ei ole ollut hätä ja riitti vain kortisonipistos