mies luulee että riidellessä voi sanoa kaikkia paskoja juttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivakiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivakiva

Vieras
sanoa juttuja jotka loukkaa ja sitten seuraavana päivänä on ihmeissään miksi mä olen edelleenkin suutuksissa... ja kaikkein älyttömintä "pyydetäänkö anteeksi".. minä pyytäisin anteeksi? kun tuskin sain suustani sanaakaan ulos kun toinen suolti paskaa pihalle minkä vaan kerkes... kyllä se on vaan ainoastan mies jonka kuuluis se anteeks pyyntö pyytää.

tän kerran en unohda helpolla vaikka yleensä en pitkä vihainen ole mut nyt tuli mun mitta täyteen. ja ero halu sen kun vahvistui.

Kysy siltä, että saatko sanoa sitä pienimunaiseksi räveltäjäksi, joka ei löydä naisen nautintopisteitä edes taskulampun, kartan ja opaskoiran avulla. Suostuuko pyytämään aamulla anteeksi, että asia on näin?

ei hauku ulkonäköä. lähinnä luonteeseen liittyviä asioita. asioita joita mä en suorita tarpeeksi hyvin. ja sen jälkeen sitten tulee se pitkä saarna missä hän ylistää itseään.

samanlaisella mielialalla täällä itsekkin olen.. mieheni pelästytti lapset, kun uhkasi tehdä meille jotain ja sitten hän vielä riepotteli minua ja haukkui porsaaksi. ei siis pahasti käynyt päälle, mutta ensi kerran ja vielä lasten nähden :( nyt mietin vakavasti poislähtöä. mies nukkuu ja todennäköisesti aamulla käyttäytyy kuin ei mitään, koska hänellä on oikeus tunteiden purkamiseen, koska käy työssä ja minä olen vain kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja jäptii;28391289:
samanlaisella mielialalla täällä itsekkin olen.. mieheni pelästytti lapset, kun uhkasi tehdä meille jotain ja sitten hän vielä riepotteli minua ja haukkui porsaaksi. ei siis pahasti käynyt päälle, mutta ensi kerran ja vielä lasten nähden :( nyt mietin vakavasti poislähtöä. mies nukkuu ja todennäköisesti aamulla käyttäytyy kuin ei mitään, koska hänellä on oikeus tunteiden purkamiseen, koska käy työssä ja minä olen vain kotiäiti.

:O

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä?;28391291:

näin meillä. mikä pahinta niin miehen mielestä hän ei ole velvollinen selittämään/ anteeksi pyytämään käytöstään lapsille. se siis jää mulle. en tiedä kuinka alan asioita hoitamaan kun ei ole sukulaisiakaan lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja jäptii;28391308:
näin meillä. mikä pahinta niin miehen mielestä hän ei ole velvollinen selittämään/ anteeksi pyytämään käytöstään lapsille. se siis jää mulle. en tiedä kuinka alan asioita hoitamaan kun ei ole sukulaisiakaan lähellä.

Teet väärin lapsiasi kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jäptii;28391308:

Lähde hyvä ihminen. Ota lapset mukaan ja muuta pois. Minkä ihmeen takia suostut tuommoiseen kohteluun? Minkälainen on lastesi kasvuympäristö? Saavatko terveen kuvan parisuhteesta? Ja tuohon sukulaisten kaukana olemiseen on turha vedota. Suomalainen nainen pärjää aina, täytyy vain uskoa itseensä.

Mulla oli miesystävä, jonka usein haukuin melko pahasti, hänelle kun ei vihjailut menneet perille.
Mutta se vain jotenkin kuvitteli että kunhan räkytän ja unohdan sitten, se ei siis tajunnut että mä lähden jos ei niihin asioihin mistä haukuin tuu muutosta.
Lopulta se jäi sinne ihmetteleen että mikä meni pieleen...

No pitäiskö sun sanoa miehelle, että mitäpä jos tästälähin yrittäisit suoriutua niistä asioista paremmin?

Tiedän kyllä, että tuollaiset asiat jäävät kalvaamaan mieltä. Kokemusta on :S

Alkuperäinen kirjoittaja Minä..;28391344:
No mietipä sitä..

suunnittelen lähtöä ja kuinka sen suoritan... en ymmärrä mitä siinä on väärää? ja mielestäni sekin on tärkeää, että lapsen tunteet otetaan huomioon käymällä asiat läpi lapsen tason mukaisesti ym... mun joo kyllä mä mietinkin!

Tarkoittikohan Minä.. että jos alat selitellä lapsille, se on väärin.

Pelästyttävä uhkailu ja riepottelu on välittömän avun tarpeen merkki. Selittäminen ja anteeksipyyntö eivät missään tapauksessa riitä, keneltäkään. Tuollainen tunteen hillitsemisen vaikeuteen tarvitaan heti apua. Jokin painaa liikaa ja parasta on toimia välittömästi, koska ensimmäiseen kertaan sen pitää jäädäkin. Jos mikään ei estä toistumasta, niin näin todennäköisesti tapahtuu jos jäät tilanteeseen sen "unohtaen". Tällöin te kaikki kärsitte, myös se tekijä, vaikkei myöntäisikään. Jos vähättelee, ei oikeasti ymmärrä tekemäänsä ja hänen arviointikykyynsä ei silloin voi luottaa.

Aina kun mennään henkilökohtaisuuksiin ei riitely palvele ketään!
Kun riidellään niin olisi riideltävä asiasta. Todella lapsellista viedä erimielisyydet henkilökohtaisuuksiin!

Hankkikaa ulkopuolista apua varsinkin jos teillä on lapsia. Ei voi tietää; jospa kyseessä olisikin vain "kasvkukipuja" miehellä:D

Kun mennään henkilökohtaisuuksiin, on tarkoitus satuttaa toista. (purkaa omaa pahaa oloa) Ei ole kykyä selvittää asioita järkevästi.

Totta mooses joskus tulee riideltyä, mutta sitten riidellään asiasta, eikä todellakaan muistella vanhoja, tai mennä henkilökohtaisuuksiin.
Heti kun asia ottaa laajemmat mittakaavat (alkavat rönsyillä) otetaan takapakkia, ja palataan takaisiaan juuri siihen asiaan mistä riita sai alkunsa.

Viimeksi muokattu:
haukkuminen ja uhkailu on kaksi eri asiaa. ensimmäinenkin voi olla liian rajua lapsille, mutta jos mies uhkailee tehdä jotain perheelleen, se on poliisiasia ja homma kerrasta seis.

vaikka isä ei oikeasti aikoisikaan mitään tehdä, asiaa ei voi painaa villaisella. haluatko, että lapset luulevat että uhkailu on normaalia parisuhteessa? silloin he tulevat itse aikanaan jäämään silloin kun pitäisi lähteä, ja lapsen puolisona saattaakin olla joku, jonka pienikin uhkaus olisi syytä ottaa todesta.

Kuulostaa minulta,edellsiessä suhteessani. Miksi sitten haukuin miestä, koska se loukkasi minua muutamalla asialla tosituvasti ja vaikka kerroin hänelle miltä minusta tuntui,mitä olisin tarvinnut,mikään ei muuttunut. eikä mies koskaan saanut suustaan ulos yhtään mitään jos minä puhuin tunteista tai siitä minkä koen ongelmaksi, toinen vaan istui hiljaa.

Kyllä siinä alko vitutuskäyrä nousee ja lujaa.. lopulta suutuin yhä pienemmästä,kun ne tiety tasiat kalvoi.. ja kyllä haukuin miehen idiootiksi ja sadistiksi,tunneköyhäksi mulkuksi. Niin paljon minuun sattui hänen reagoimattomuus ja pari muuta asiaa!

Eli ap vois kyllä itsekkin miettiä mikä se ongelma todella on?

toisekseen jotkut ihmiset on tempperamenttisempia.. kun se riittävä ärsyke tulee niin se on *naps*.. impulssin jälkeen tulee mietittyä enempi järjellä. se raivo ikäänkuin nousee päähän,kuohahtaa. vaikea sitä on kuvailla henkilölle joka on ilmeisesti tempperamentiltaan päinvastainen.

ei kyse ole siitä että olisin ilkeä, kamala, kyse oli siitä että mua loukattiin tosituvasti,vaikka olin kertonut mikä hiertää ja koska olen tempperamenttinen niin tämä yhtälö pisti sitten välillä purkautumaan!

Yhteistyössä