Mies muuttunut perinnön saannin jälkeen... mikä neuvoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VäsynytÄiti21v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VäsynytÄiti21v

Vieras
Eli tilanne tämä että ollaan miehen kans oltu pian 3v yhdessä ja minulla enellisestä suhteesta 2v poika (odotin poikaa kun tavattiin miehen kanssa). Alkuun oli hankalaa, mut siitä selvittiin ja heistä kehittyi isä ja poika. Odotan nyt yhteistä lasta.

Nyt on sitten miehestä perinnön saannin jälkeen tullut kamala itsekeskeinen ja omahyväinen ja ei-oma-aloitteinen känkkäränkkä... mitään ei osaa tehdä itse vaan kaikki on käskettävä, valittaa nälkää, mutta ruokaa ei osaa itse mennä ottamaan, jos sanon että herra hyvä ja osaa tehä varmaan itelleen leipää tai jotain ottaa jääkaapista ni alkaa ininä et ollaan sit syömättä. ruokaa kun teen niin niin ei osata ottaa itse kattilasta vaan pitää laittaa valmiiksi lautaselle ja kantaa turvan eteen... aamulla herällään siinä 8-9.30 aikoihin ja herra alottaa inisemään että hänen pitää saada nukku pitkään... koskaan ei ajattele minua ja poikaa että minäkin voisin joskus haluta nukkua pitkään.. kaikki asiat täytyy miljoona kertaa käskeä ja sittenkään ei tapahdu.. Kehuu aina omaa paremmuuttaan että on hän niin hyvä mies ku ottanu omakseen vieraan miehen lapsen ja plaa plaa pla.. Aina on että hänen pitää saada, hänen pitää päästä hänen hänen hänen... hänen asunto, hänen sohva, hänen telkkari... yöt juoksentelee kavereiden kanssa pitkin kaupunkia (ei juo) tulee 4-5 aikaan aamuyöllä kotiin ja aamulla inisee miten ei saa nukkua.. Sitten kaikki on aina pojan vika.. mikään ei ikinä ole hänen omaa vikaansa, poika ei anna nukkua, poika on liian äänekäs, poika sitä poika tätä vaikka poika mitään ole tehnyt... välillä on turhan kovakourainen pojalle kun suuttuu tai jokin ei mene mielenmukaan :S mikään muu ei tunnu merkkaavan kuin raha ja materia... ei osaa ajatella yhtään minua, poikaa ja vauvaa :S alan olemaan aika loppu tähän kaikkeen... puhuminen ei auta kun sama touhu jatkuu seuraavana päivänä... viime aikoina menyt siten että en ole pahemmin jaksanut välittää vaan olen keskittynyt poikaan ja vauvaan ja itseeni... vaan ei tätäkään jaksa pidemmän päälle... Eli mikä neuvoksi... miten näpäyttää vai pitäisikö erota suoraan vai miten menetellä? Ja vittumaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta... ihan tarpeeksi paska olo muutenkin...

Kiitos

Kuulostaa vähän siltä, että "miehesi" ei ole oikein kuitenkaan hyväksynyt poikaasi ja syyllistää häntä samalla kuin nostaa itseään jalustalle tämän ns. hyväksymisestä omakseen.

Kirjoituksesi perusteella tyyppi on varsinainen omahyväinen keskenkasvuinen nulikka. En katselis päivääkään.

Voimia rankkaan tilanteeseen!

Meillä on uusperhekuvio ja mies ihan ilman perintöä käyttäytyy monilta osin samoin.Minusta tuntuu,että kolmen lapsen sijaan mulla on miehessä neljäs ja vieläpä yli nelikymppinen,joten tuskin toivoa kasvusta ja kypsymisestä enää onkaan.Työttömyyden myötä hän puolestaan muuttui.Hänellä on kamalan rankkaa,mutta mun elämäni rankkuutta ei huomaakaan.

Sinuna yrittäisin keskustella,ehkä kirjoittaisin kirjeen (meillä näistä kumpikaan ei kylläkään toimi).Jos ei auta,harkitsisin eroa hyvin vakavasti.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja CC:
Kuulostaa vähän siltä, että "miehesi" ei ole oikein kuitenkaan hyväksynyt poikaasi ja syyllistää häntä samalla kuin nostaa itseään jalustalle tämän ns. hyväksymisestä omakseen.

Kirjoituksesi perusteella tyyppi on varsinainen omahyväinen keskenkasvuinen nulikka. En katselis päivääkään.

Mutta se sitten jää ihmetyttämään että miksi mitään tällaista ei ollut ennen hänen äitinsä kuolemaa josta n 1v aikaa... sen jälkeen tuntuu kuin mies olisi alentunut tuon 2v pojan tasolle :S

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä:
Voimia rankkaan tilanteeseen!

Meillä on uusperhekuvio ja mies ihan ilman perintöä käyttäytyy monilta osin samoin.Minusta tuntuu,että kolmen lapsen sijaan mulla on miehessä neljäs ja vieläpä yli nelikymppinen,joten tuskin toivoa kasvusta ja kypsymisestä enää onkaan.Työttömyyden myötä hän puolestaan muuttui.Hänellä on kamalan rankkaa,mutta mun elämäni rankkuutta ei huomaakaan.

Sinuna yrittäisin keskustella,ehkä kirjoittaisin kirjeen (meillä näistä kumpikaan ei kylläkään toimi).Jos ei auta,harkitsisin eroa hyvin vakavasti.

Tsemppiä!

Kiitos :)
Puhumisesta ei ole ollut apua, mutta pari "kirjettä" olen kirjoittanut... en vain ole niitä antanut :S pitänee kokeilla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta se sitten jää ihmetyttämään että miksi mitään tällaista ei ollut ennen hänen äitinsä kuolemaa josta n 1v aikaa... sen jälkeen tuntuu kuin mies olisi alentunut tuon 2v pojan tasolle :S

Siis miehen äiti on kuollut ja sinä ihmettelet, että mikä mättää? Eiköhän tuossa ole syy eikä perinnössä :( Täällä moni aikuisempikin vielä kaipailee omia edesmenneitä vanhempiaan.

Sano miehelle, et tuos on ovi astu ulos, ja ala elää omaa elämääsi.. tähän elämään kuuluu minä, poika ja vauva! Valinta on sinun, mutta jos kuulut tähän elämään ni ala kantaa vastuuta niin itestä kuin meistäkin!!

Ootko kysyny mieheltäsi sen käytökseen syytä? oisko masentunut?

Kuulostaa vähän siltä, että "miehesi" ei ole oikein kuitenkaan hyväksynyt poikaasi ja syyllistää häntä samalla kuin nostaa itseään jalustalle tämän ns. hyväksymisestä omakseen. Kirjoituksesi perusteella tyyppi on varsinainen omahyväinen keskenkasvuinen nulikka. En katselis päivääkään.
Pojalla, siis miehelläsi, on äitiä ikävä ja käyttäytyy kuin lapsi. Sinun pitää ottaa äidin rooli:)

mies teki susta mutsin kun omansa kuoli. Jäi selvittämättömiä asioita, joita nyt siirtää sinun kontille.

Vaadi, että selvittää päänsä ja olemisensa, tai lähde.

Arvaa miltä lapsesta tuntuu kuulla tuota jargonia, kun päivittäin saa kuulla voivansa elää kodissaan ukon armeliaisuuden ja hyväsydämisyyden takia? Ja älä väitä edes itsellesi, ettei poika ymmärrä. Ensin hän vaistoaa ja ennen kuin luuletkaan, myös ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja B:
Mimmosen perinnön mies sai ja paljonko hänellä on ikää?

mies 23 ja sai ihan tuntuvan perinnön... asunto-osakkeita, mökkiä, rahaakin monta monituista kymppitonnia :S olisi puolestani voinut jäädä saamatta kun miehestä tuli tuollainen

mies 23 ja sai ihan tuntuvan perinnön... asunto-osakkeita, mökkiä, rahaakin monta monituista kymppitonnia :S olisi puolestani voinut jäädä saamatta kun miehestä tuli tuollainen

Koita nyt herätä katsomaan muuatkin kuin omaa napaasi...

Äitiään poika suree. Perinnöllä ei ole tämän kanssa mtään tekemistä. Hänen pitää vain hyväksyä äitinsä kuolema. Hän on nyt yksin tässä julmassa maailmassa ja ei ole äitiä joka hänestä pitäisi huolen. Yritä edes sinä olla hänelle äidin korvike.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Sano miehelle, et tuos on ovi astu ulos, ja ala elää omaa elämääsi.. tähän elämään kuuluu minä, poika ja vauva! Valinta on sinun, mutta jos kuulut tähän elämään ni ala kantaa vastuuta niin itestä kuin meistäkin!!

Syytä olen kysellyt ja syy on aina muissa :S äitinsä kuolemasta on kuulemma päässyt yli, eivät olleet erityisen läheisiä... ja äitinsä kuolema oli jo useamman vuoden tiedossa... ei lähde yhdessä eikä erikseen ammatti-autajalle... ei suostu puhumaan, aina menee vaan riitelyksi...

Äitiään poika suree. Perinnöllä ei ole tämän kanssa mtään tekemistä. Hänen pitää vain hyväksyä äitinsä kuolema. Hän on nyt yksin tässä julmassa maailmassa ja ei ole äitiä joka hänestä pitäisi huolen. Yritä edes sinä olla hänelle äidin korvike.

äidistään on kuulemma päässyt yli... kuulemma syy ei ole siinä... ja minä en rupea aikuisen miehen äidiksi, jonka pitäisi olla vanhempi itse... minulla on yksi, pian kaksi lasta... ja ne riittää

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Syytä olen kysellyt ja syy on aina muissa :S äitinsä kuolemasta on kuulemma päässyt yli, eivät olleet erityisen läheisiä... ja äitinsä kuolema oli jo useamman vuoden tiedossa... ei lähde yhdessä eikä erikseen ammatti-autajalle... ei suostu puhumaan, aina menee vaan riitelyksi...

Etäistä äitiäkin voi surra... sitä ettei oltu läheisiä jne... Oletko kysynyt syytä vai syytellyt?

No oli syy mikä tahansa, niin poikki tuollainen käytös on saatava keinolla millä hyvänsä!
En ymmärrä mikä puolustus olisi, että on omaa äitiään ikävä?! Sekö oikeuttaa käyttäytymään lasta kohden tuolla tavalla?
Järki käteen, ja lapsi pois tuollaisesta syyllistämisen kierteestä.
Olkoon ukko sitten siellä onnellisena niitten omien tavaroittensa kanssa nukkumassa pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Koita nyt herätä katsomaan muuatkin kuin omaa napaasi...

Minä oon ihan tarpeeksi kahtonu muutakin kuin omaa napaa kun mies on saanu mennä ja tulla kuin tykkää ja tehä mitä tykkää.. pojan olen yksin hoitanut, samoin kodin ja kaikki muut asiat, ei ole miestä paljo muut kuin omat menot kiinnostanut... että eiköhän se miehen pitäisi olla se joka tässä täytyy herätä miettimään omaa käytöstään... vaan joskus ne minunkin voimavarat loppuu...

äidistään on kuulemma päässyt yli... kuulemma syy ei ole siinä... ja minä en rupea aikuisen miehen äidiksi, jonka pitäisi olla vanhempi itse... minulla on yksi, pian kaksi lasta... ja ne riittää
Ei ole päässyt äidin kuolemasta yli vaikka niin väittää. Oletan ettei hänellä ole isäsuhdetta. Hän on yksi ja siksi taantunut lapsen asteelle. Hänet pitää nostaa sieltä ylös. Auta miestä mäessä tai olet kohta kahden lapsen yyhoo.

Yhteistyössä