Mies myönsi peliriippuvuutensa ja pyysi apua. Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan vuoden alusta asuttu yhdessä ja rahaa hävinnyt oudosti siellä täällä.
Mies myönsi että hänellä on peliongelma noin kk sitten. Lupasin ottaa pankkikortin yms rahat hoitaakseni. Oli ottanut pankkikortin salaa ja pelannut kaikki juhannusrahat.
Nyt sanoi että tarvitsee ammattiapua. Tuntuu että kaikkeen liittyy nyt ihan loputon määrä valehtelua.
Mitä tässä nyt kannattaa tehdä? Apua...

En ymmärrä miksi olet valinnut kunppaniksesi ihmisen, joka ei osaa hoitaa edes omia asioitaan. Opettaisitko omalle lapsellesi jo hänen ollessa nuori aikuinen, että esim laskut pitää maksaa, ennenkuin käyttää koko palkan. En myöskään ymmärrä, miksi tarvitset muiden apua tämän toteamiseen, olet selvästikin hukassa, tuskin arvostat kovinkaan paljon hyviä piirteitä ihmisessä. Tulet muistamaan tämän neuvon lopun elämääsi, koska vaikka kuinka paljon itse annat siimaa, huomaat että sinun ei pidä muuttua vaan sen toisen. Vain sinun valintojesi ja arvojesi pitää muuttua.

Minä olen eronnut valehtelevasta ja peliriippuvaisesta miehestä. Sellaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. En ala vahtimaan aikuista ihmistä, jonka pitäisi olla vastuullinen puoliso ja toinen perheen elättäjä ja tukipilari.

Voit toki valita toisin, mutta tämä on minun neuvoni. Suosittelen samaa sinullekin ellet tietentahtoen halua pilata omaa elämääsi. Tuossa vaiheessa se on vielä helppoa, kun teille ei ole todennäköisesti kertynyt yhteistä omaisuutta ja lapsia.

Ollaan vuoden alusta asuttu yhdessä ja rahaa hävinnyt oudosti siellä täällä.
Mies myönsi että hänellä on peliongelma noin kk sitten. Lupasin ottaa pankkikortin yms rahat hoitaakseni. Oli ottanut pankkikortin salaa ja pelannut kaikki juhannusrahat.
Nyt sanoi että tarvitsee ammattiapua. Tuntuu että kaikkeen liittyy nyt ihan loputon määrä valehtelua.
Mitä tässä nyt kannattaa tehdä? Apua...
Ei kannata jatkaa sen kans. Vaikka se nyt tunnustaisi sulle ongelmiaan niin sit ku pistetään kunnon uuvuttava perheruljanssi päälle, eli
-sulla ois vauva kainalossa joka valvottaa yöt
-se yrittää samalla käydä töissä
-remppaatte jotain rintamamiestaloa

...niin se mies ei kestä sitä prässiä vaan peliongelmat pahenee.

Yhteistyössä