Mies näki enneunessa tuttunsa kuoleman, joka toteutui.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cathryn

Aktiivinen jäsen
17.12.2004
1 621
0
36
Tänä aamuna mies lähti työmatkalle (2-3vrk) ja soitti aamulla, että yks tuttu kuoli eilen kolarissa (ajo ambulanssia). Sitten hän sano nyt illalla, ettei uskaltanu mulle puhua, kun näki pari yötä sitten unen, että näki kolarin siinä, missä oli tää ambulanssimies ja yks meidän toinen tuttu, nainen.

No sitten tää kolari tapahtu eilen ja tää nainen soitti mun miehelle, että ookko kuullu tästä onnettomuudesta, kun hän sattu paikalle autolla just sillon, kun ambulanssi oli tullu siihen. :o Huih.

Ja sitten tää nainen (siis meidän hyvä tuttu, esikoisen kummi) sano, että on pakko sanoo kuule, että hänkin on nähny samantyyppisiä unia joskus, kun mun mies. Mun mies on nähny unissaan monta onnettomuutta etukäteen.

Siis mitä tää tarkottaa, vai yritetääks meitä vaan pelotella. Ollaan uskovaisia (no okei, ei aina siltä vaikuta :ashamed: ) ja uskotaan Jumalaan. Yrittääks se paha puoli sitten jotenkin "huijata" ja pelotella noilla enneunilla... :o :/ :x

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Siis miten se paha noiden unien näkemiseen liittys sen enempää ku hyväkään? Öö... :o

No ei tossa mitään hyvääkään ole, en ainakaan usko. Sehän on pelottavaa. Mietityttää vaan, miks tommonen "kyky" pitää olla, että kun jonkun kuolonkolarin/onnettomuuden näkee, pitää sydän kylmänä pelätä, että kuka tuttu lähtee. :(

Mää uskon, että tuolla ukovaisuudella ja enneunien näkemoisellä ei ole mitään yhteistä. Tiiä monia, jotka näkee enneunia tai "etiäisiä" eikä kaikki oli minkäänsortin uskovaisia.
Joillakin vaan on tuollasia kykyjä. Yleensä se on merkki vahvasta ihmisestä.
Mun äitin täti on sellanen, että se pystyy herättämään mut toiseltapuolelta Suomea pelkällä ajatuksellaan keskellä yöä, jos haluaa :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Jos kerta ootte uskovaisia, niin rukoilkaa, että mies ei enää noita unia näkisi...?

Ne loppu sillon (ainakin mies sanoo niin), kun mies tuli uskoon 3v sitten. Ja taas ovat tulleet takasin. Just tänään kyselin illalla yläkerran Herralta, että mitä nämä unet tarkottaa, miks niitä pitää nähdä, vai pitääkökään. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Hui, pelottavaa... :o
No äläh. On nähnyt unessa myös, kun joku jäi junan alle siinä radan ylitys paikassa. Ja oli yks lapsuuden kaveri. Kuoli pari pv tästä, kun jäi junan alle.

Kerran näki unen, jossa meni joki meidän olohuoneen ikkunan takana ja kun mies katso ulos, niin työkaveri makas joessa kasvot sinisenä ja heilutti kädellä miehelle. Aamulla mies sai kuulla, että työkaveri oli hukkunu.

Nyt pelottaa kyllä olla täällä ilman miestä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Hui, pelottavaa... :o
No äläh. On nähnyt unessa myös, kun joku jäi junan alle siinä radan ylitys paikassa. Ja oli yks lapsuuden kaveri. Kuoli pari pv tästä, kun jäi junan alle.

Kerran näki unen, jossa meni joki meidän olohuoneen ikkunan takana ja kun mies katso ulos, niin työkaveri makas joessa kasvot sinisenä ja heilutti kädellä miehelle. Aamulla mies sai kuulla, että työkaveri oli hukkunu.

Nyt pelottaa kyllä olla täällä ilman miestä. :(
Kauheaa... ihan kylmät väreet menee. Ois pelottavaa alkaa nukkumaankin jos näkis tuollasia enneunia.
Paljoa ei uskaltas edes mieheltä kysyä, että näitkö hyviä unia. :whistle: :/

äitini näkee välillä unia. ja toteutuu. hän on sanonut että on lahja että näkee. ei sitä voi estää mutta saa varoituksen etukäteen.

Äitini on uskovainen.
Itse en unia haluaisi nähdä. Kannattaa rukoilla,miehen myös. Jos itse koet että olette menneet kauemmas jumalasta,niin hyvähän se herättely on :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
äitini näkee välillä unia. ja toteutuu. hän on sanonut että on lahja että näkee. ei sitä voi estää mutta saa varoituksen etukäteen.

Äitini on uskovainen.
Itse en unia haluaisi nähdä. Kannattaa rukoilla,miehen myös. Jos itse koet että olette menneet kauemmas jumalasta,niin hyvähän se herättely on :hug:

Niin, tuntuu, että se usko on nykyään ihan viimenen, mikä näkyy meidän arjessa. :ashamed: On riidelty ja melkein erottu yms., mulla masennusta jne. Rukoilla oon alkanu itse vähän enemmän, se helpottaa ja auttaa jaksamaman. Kun aina sen tajuais. :ashamed: :/

En tiä sitten noista unisa, Herra sen kyllä tietää... Ihmettelen silti.

Itse en näe enneunia, vaan selvänäkijäkykyjä on. Ihan tavallinen ihminen minäkin, kokenut kylläkin paljon raskaita asioita.. en voi itse vaikuttaa niihin "näkyihin" ja uskon, että ne tapahtuisivat joka tapauksessa, "näin" minä ne tai en. Ihan rauhallisella mielellä minä ne olen tähän asti ottanut vastaan, koska en muutakaan voi.

Tiedän niitä, jotka näkevät enneunia. Ihan normaalin oloisia ihmisiä, en tiiä vaikuttaako tuo usko nyt siihen...

Voihan miehes kokeilla sanoa ne enneunet sulle ääneen ennen kuin ehtii tapahtua, kokeilkaa, auttaako se, ettei kävis toteen.

Ja monesti tuo on kuulemma "periytyvää" tuo kyky. kukaan ei kyllä ole meidän suvussa kertonut kyvyistään, mutta en minäkään kellekään.

Vissiin on turha kysyäkään onko miehes ihan varma että näki noi unet etukäteen? Eikä vasta tapahtuman jälkeen, kun tollaset tulee helposti uniin.

Jos miehes kertois noista unista niin eikö vois yrittää varottaa niitä jotka niisä osallisia?

Mutta kun suurin osa unista unohtuu heti herättyä ja suurimmassa osassa unia tapahtuu jotain, myös tutuille ihmisille, niin miksi vain ne unet jotka muistaa ja joissa tapahtuu jotain mikä oikeastikin tapahtuu, ovat enneunia ja ne joiden tapahtumat jäävät toteutumatta ovat vain unia? Kyllä mäkin olen nähnyt unia joissa esimerkiksi joku tuttu kuolee ja niin on käynyt mutta en mä silti pidä niitä enteinä vaan sattumina. Ei sillä että olisi jotenkin kivaa nähdä unia kuolevista vauvoista tai sukulaisista, mutta sellaiset ehkä jää helposti sen järkyttävyyden takia vielä mieleen. Ja jos sitten niin vielä sattuu käymään, niin helppoahan niitä olisi pitää enteinä :|

Yhteistyössä