Mies oli saanut jonkun ihan ihme summan lapsikorotusta työmarkkinatukeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noniijustnäi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noniijustnäi

Vieras
jonkun 3 euroa päivältä. Muutimme siis yhteen 1.9 (minulla 2 lasta jotka muutti myös, miehen lapset asuu äidillään) ja tänään laittoi netissä ilmoituksen työttömyydestä, oli saanut kolmelta päivältä lapsikorotuksen, mutta miksi se on noin ihmeellinen summa?? Hänen omien lasten lapsikorotusosuudet otetaan suoraan elatusvelkaan, itse hän saa vapautuksen maksuista, koska on työtön

ei tajua yhtään, osaisko joku selventää??

Kelaan olen soittanut tämän asian takia monta kertaa ja aina sanottu eri tavalla. Ensin sanottiin, että ilmanmuuta saa itselleen minun lapsistani korotusosuuden ja sitten sanottiin, ettei saa ja sitten taas että saa jos ei ole elatusvelkaa..Miehellä 3 lasta, joten saa jo sen täydet 9 euroa päivältä

Kiitos paljon, yksikään virkailija ei tällaisesta kertonut YHTÄÄN MITÄÄN :O

eli saa lapsikorotusta, mutta nyt se jaetaan 5 lapselle, eikä kolmelle niinkuin ennen.

aapeen tapauksessa aapeen mies saisi ne lapsikorotukset itselleen työmarkkinatuessa mutta jos ne menee elatusvelkaan niin sitten ne menee sinne.

Kelan sivuilla lukee näin : Huollettavien alle 18-vuotiaiden lasten lukumäärä. Työmarkkinatukeen voidaan maksaa lapsikorotus huollettavista alle 18-vuotiaista lapsista. Omista ja ottolapsista lapsikorotusta maksetaan riippumatta lasten asuinpaikasta. Lisäksi lapsikorotusta maksetaan puolison lapsista, jotka asuvat kanssasi samassa taloudessa.

Työmarkkinatukea korotetaan huollettavina olevien alle 18-vuotiaiden lasten perusteella. Lapsikorotus on

?yhdestä lapsesta 4,88 e/pv,
?kahdesta lapsesta yhteensä 7,16 e/pv ja
?kolmesta tai sitä useammasta lapsesta yhteensä 9,23 e/pv

Yhteistyössä