mies on palanut loppuun ja mä en kestä enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppu

Vieras
itsekästä ehkä, mutta vaikka olen 2vuotta sitä tukenut kun se on vastannut kaikkeen että "ei kiinnosta" tai "ei jaksa" niin mitään edistystä ei tapahdu ja olen itsekin kohta niin tsippi että en jaksa. mies käy kyllä töissä ja pelaamassa jääkiekkoa parina iltana viikossa, mutta siinä kaikki. mä pyöritän aivan yksin tätä taloutta vailla pienintäkään arvostusta.
nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että me ei enää edes juuri puhuta toisillemme koska kaikki ne tuhannet keskustelut on ollut sitä et mä puhun ja mies on hiljaa tai sanoo et ei tiedä, ei jaksa, ei vaan kiinnosta.
mua on lakannut kiinnostamasta tää yh-elämä, mies on muuttunut mun silmissä saamattomaks vätykseks ja mä en enää jaksa katsella sitä tossa sohvalla makaamassa. tää taitaa olla lopun alkua, koska lääkäriin mies ei mene, eihän hän hullu ole!!!! mä oon niin väsynyt tähän, olis ihan elämäkin elettävänä ja mä aion todella myös elää sen, vaikka sitten yksin, koska mua sattuu kiinnostaan ja huvittaan.
haluaisin kuulla kokemuksia teiltä joiden puoliso ollut masentunut / saanut burnoutin... vertaistukea että jaksaisin tätä...

Pätkääkään väheksymättä masenusta ja sen aiheuttamia asioita ihmiselle itselleen ja perheelle, mutta mies tarvitsee potkun persauksille.

Jos jaksaa hoitaa työnsä (ok, se on pakko) JA pelata lätkää pari kertaa viikossa (mikä on positiivista) niin kyse ei ole vakavasta masennuksesta.

Taikakeinoja ei ole. Mieti itse mihin olet valmis jos äijä ei muutu ja kerro se hänelle. Voisitko kuvitella lähteväsi viikonlopuksi yksin jonnekkin ja jättää karusellin miehen haltuun??? Psykiatri äitini sanoin: "jos on niin sairas ettei pysty kuin makaamaan niin sitten pitää mennä sairaalaan". Ei ole sinun vastuullasi pyörittää aikuisen ihmisen kotia 24/7.

Tsemppiä. :hug: ei ole helppo tilanne.

Jos sillä on oikeasti burn out, niin yritä puhua se lääkäriin vaan!! Mun veljelle tuli työstä burn out, ja se rupesi ryyppäämään ja on ihan alkkis-asteella nykyään. Kurja juttu meidän perheelle ja etenkin meidän vanhemmille! Ja tää on kaikki ihan täysin hoitamattoman burn outin syytä!!!

Jos sinä muuten rakastat miestäsi, niin yritä löytää tilaisuus keskustella hänen kanssaan painostamatta häntä. Ravistele hänet jotenkin hereille, ja sano miltä sinusta tuntuu. Kerro mikä sinusta olisi mukavaa - älä syytä häntä. En tiedä mitä kaikkea olet jo kokeillut. Olisiko mahdollista että jätät hänet miettimään asioitaan joksikin aikaa yksikseen? Siis lähdet ilman riitaa vaikka viikoksi jonnekin. Ammattiapua tai lääkitystä hän voi tarvita. Tai ehkä hän ei enää halua elää kanssasi mutta ei uskalla sanoa sitä sinulle? Hankalia juttuja nämä tällaiset..

Jos toinen parisuhteessa sairastuu masennukseen, on todennäköistä, että se on myös toisella! Näin minulle totesi lääkäri, joka hoiti edesmennyttä keskivaikeaa masennusta.

Hae itsellesi apua ja sitten jaksat potkia myös miehen lääkäriin!

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Tai ehkä hän ei enää halua elää kanssasi mutta ei uskalla sanoa sitä sinulle? Hankalia juttuja nämä tällaiset..

tän mä sanoin sille itekin, mut vannoi rakastavansa ja sanoi et ei halua elää iloman mua.. sanoin et mä taas en halua elää näin.. ja siitä seuras taas yks tulokseton keskustelu.