Mies otti eksänsä takaisin

  • Viestiketjun aloittaja Rannalle jätetty
  • Ensimmäinen viesti
alkup-
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä kysymys aivan OT:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup .:
Eivät asu vielä yhdessä hekään, mutta lämmittelevät lempeään vuoroin toistensa luona. Rahasyistä hekään tuskin muuttavat alle vuoden yhteen, tiedän sen. Ei ole varaa. Eli hekin sitten oikeastaan vain deittailevat.
Siis miten muka erillään asuminen tulee edullisemmaksi kuin yhdessä asuminen? Meillä esim. vuokra on n. 600 euroa, joten nyt se on 300 euroa/hlö, mutta jos asuisimme erillään samanhintaisissa asunnoissa, menisi meiltä vuokriin yhteensä 1 200 euroa!
Se on pitkä ja mutkikas juttu ja omistusasunnoista on kyse, myymismutkat ja kaikki. Ehkä myös lievää epävarmuuttakin ilmassa, etteivät hekään nyt uskalla suin päin ottaa liian suurta askelta? Aloittavat sillä deittailulla.
 
HjLop
ap, mulle tehty ihan samat.

aloin seurustelemaan yhden kundin kanssa, jonka exän erosta oli menny aikaa puoli vuotta (kuvittelin, että se olis riittäny) ja sen ex oli muuttanu ulkomaille.

sain kuulla exän paluusta kotimaahan yhteiseltä kaverilta ja samalla alkoi miehen omituiset ylityöt ja muut menot. vajaan kuukauden jaksoin mokomaa rumbaa katsella ja otin kyseisen parin suhteesta selvää samaisen yhteisen tuttumme avulla. ja kas kummaa, mies oli alkanut alkanut viettää aikaa exänsä luona.

lemppasin miehen. eihän tuollaista kukaan jaksa katella. kaikki oli kuulemma alkanut "tavaroiden palauttamisesta" ja johtanut asiasta kolmanteen. hassua vaikka exä tiesi minusta, se ei silti vaikuttanut mitenkään. noh, tietysti jos ämmä ei muualta miestä saa niin pitäkööt.

yksikään mies ei ole sen arvoinen, että alkaisin siitä tappelemaan tai huolisin sen eron jälkeen takaisin...
 
Tyhmä kysymys aivan OT
Ok, sen kyllä ymmärrän, että olisi riskialtista toisen heti myydä oma asuntonsa ja mennä toisen asuntoon, kun suhde on jo kerran katkennut.

Minä ja ex-mieheni (olimme yhdessä n. 15 vuotta) yritimme alkaa uudestaan (kummallakaan ei ollut sillä hetkellä toista kumppania), mutta eipä siitä mitään tullut. Muutamassa viikossa sain uudelleen tarpeekseni, sillä vanhat ongelmat eivät olleet mihinkään poistuneet. Olisikin ollut katastrofi, jos olisimme jompi kumpi irtisanoneet oman asuntomme.
 
fakta .
Alkuperäinen kirjoittaja kosto ei kannata:
Minusta on ihanaa, että pari löysi uudelleen toisensa vaikeuksien jälkeen. Harmi että sinä jäit siihen väliin, mutta yritä vaan niellä kiukkusi ja oppia asiasta jotain.

Hienoa, että mies antoi eksälleen anteeksi, molemmat varmaan oli tehneet virheitä ja erosivat liian hätäisesti vaikka tunteita oli. Ehkä he nyt jatkavat hieman viisaampina kun molemmat on nähneet ja kokeilleet muitakin ihmisiä ja todenneet, että sopivat kuitenkin yhteen parhaiten.

Ymmärrän kiukkusi, mutta ei se mitään auta. Tunteita ei voi aina valita, sitä joko rakastaa tai sitten ei. Mies ilmeisesti ei sinua rakastanut, vaan eksäänsä, eikä sille mitään voinut. Anna hänelle anteeksi ja voit itsekin paremmin.
Tuskinpa silti näiden kahden onni kauan kukoistaa, jostain syystä he aikoinaan erosivat, onko syy pyyhitty noin vain pois? tiedän että kun riidat taas alkavat ne ovat pahempia kuin ennen..ne entiset riidanaiheet ikäänkuin paisuvat, ne vedetään esille uuden riidan tullessa ja sota on valmis.
Se mitä kutsut rakkaudeksi, se on intohimoa, kaipuuta vanhaan tuttuun ja turvalliseen (seksiin), sille pohjalle ei rakenneta toimivaa parisuhdetta.
 
neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kyllä on yhä raskasta yrittää olla ihmisten ilmoilla normaalin näköisenä, huh huh.

Tilanne on edennyt, uutta tietoa ilmennyt ja itsekin olen ynnäillyt asioita yhteen lisää. Vaikkei se mitään auta, ei, mutta "unohtaminen" ei vielä tässä vaiheessa ole mahdollista. Muutama kuukausi voi mennä, että olen tolpillani, pelkänpä.

Seurustelimme reilun vuoden. Emme tosiaankaan asuneet yhdessä, asia kyllä kävi puheissamme, mutta yhteisen asunnon hankinta olisi ollut eri syistä vähän hankalaa juuri nyt. Päätimme siirtää suunnitelmia jonkun verran, mikä kiire tässä.

Mielestäni on ikävää heittää toiselle, että se oli muka "pelkkää" deittailua, jota kuvittelin enemmäksi. Kyllä minulla on käsitys, että ensin seurustellaan ja tutustutaan mielellään ainakin vuosi, pari, ennenkuin yhteen mennään. En voisi kuvitella parin kuukauden tuttavuuden luo kantavani kamppeitani. Emme ole enää mitään teini-ikäisiä.

Olen täysin vakuuttunut, että mies rakasti minua, mutta kun eksä alkoi vähitellen syystä ja toisesta änkeä yhä useammin hänen seuraansa, hän alkoi horjua ja vanhat, hyvät muistot tulivat liikaa mieleen. Kaikki ne riidat ja epäsopu, joista minä olin kuullut, unohtuivat jo näköjään.

Tuntuuu hyvin ikävältä, ettei tuo ex-nainen kunnioittanut minua laisinkaan, vaan aivan surutta tunkeutui suhteeseemme. Kaikki tuo alkoi nimittäin aika pian sen jälkeen, kun mies oli minut tavannut. Tuosta voi laskea yhteen yksi ynnä yksi vaivatta.

Olen ollut yhteydessä mieheen ja hän tahtoisi olla vielä kaverini. Olen ajatellut että miksipä ei - pitihän minunkin sietää sitä että eksä oli hänen ystävänsä koko meidän suhteeme ajan. Jospa heittäydyn paskiaiseksi ja alan tapailla miestä olan takaa "kaverikahvien" merkeissä. Tekisin samaa, mitä eksnainen minulle. Miksi se olisi väärin?
Sinuna minä tekisin juuri noin kuin kerroit, eli ala 'kahvitteleen' miestä, kutsu jollain hyvällä syyllä luoksesi ja sitten...kyllä miehen aina sänkyyn saa! sellaista ei olekaan. ;) ja kun olette tapailleet aikansa niin järjestä niin että exnainen kuulee asiasta, mutta älä yhden kerran jälkeen vielä paljasta. Äläkä rakastu mieheen, pidä sitä vain leikkikaluna!
Saa nainen maistaa omaa lääkettään. Ja mies.
Kyllä sen tietää jos toinen rakastaa, kun kerrot että mies rakasti sinua, ehkä hän rakastaa vieläkin mutta jostain syystä valitsi exän. Kahta ei voi rakastaa.
 
aivan niin
Alkuperäinen kirjoittaja Totuus on:
Kyllä näitä leikkejä leikitään ihan tosielämässä ja oikeilla ihmisillä ihan tänäkinpäivänä.
nimim. Kokemusta on
ja vieläpä aikuisilla. naiset ne vasta yksiä perkeleitä ovat näissä jutuissa, miehet inisevät siinä sivussa sitten ja menevät naisten pillin (ja pill*un) mukaan.
 
alkup .
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Sinuna minä tekisin juuri noin kuin kerroit, eli ala 'kahvitteleen' miestä, kutsu jollain hyvällä syyllä luoksesi ja sitten...kyllä miehen aina sänkyyn saa! sellaista ei olekaan. ;)
En minä olisi halunnut tuota miestä sängynlämmittäjänä pitää, vaan kumppanina. Meillä molemmilla pyörii päässä aika paljon muutakin kuin seksi. Ei mies eksääkään seksin vuoksi takaisin ottanut. Hyvä yhdessäolo on kuitenkin tärkeintä, seksi sen jälkeen.

En usko, että alan juonia miestä taas takaisin, vaikka nyt julmia mietinkin. Olen juuri sellainen kuin olen ja jos hän tulee suht nopeasti katumapäälle paluustaan petturieksän luo (tai tämä taas jättää hänet), voin ottaa uusinnan harkintaan. Mutta on tulevaisuuden kysymys, miltä olo tuntuu, kun viikot vierivät. Koskaan ei voi tietää, vaikka aivan uusi onni odottaisi kulman takana. Tällä hetkellä tosin tuntuu niin katkeralta, että kuvittelen olevani loppuikäni yksin. :(

 
No totisesti
nukkumaanmeno kyllä aiheutta silmien sulkemista. Älä silti ole hölmö ja ala koko soppaa taas alusta. Lopeta tuo sählinkin jo ihan kokonaan, joka tasolla. Hanki oma, uusi elämä.
 
Arvailua
Jos se vaan on niin hyvä mies, pienine vikoineenkin...?

Ja jos edellinen suhde on kestänyt kauan, niin on todellakin mahdollista, ettei olla osattu korjata niitä parisuhteen ongelmia muulla, kuin avioerolla.
Eron jäkeen asioista kuitenkin ajattelee aivan eritavalla ja uusintayritys saattaa siten ollakin hyvä ja kestävä vaihtoehto.
 
neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja alkup .:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Sinuna minä tekisin juuri noin kuin kerroit, eli ala 'kahvitteleen' miestä, kutsu jollain hyvällä syyllä luoksesi ja sitten...kyllä miehen aina sänkyyn saa! sellaista ei olekaan. ;)
En minä olisi halunnut tuota miestä sängynlämmittäjänä pitää, vaan kumppanina. Meillä molemmilla pyörii päässä aika paljon muutakin kuin seksi. Ei mies eksääkään seksin vuoksi takaisin ottanut. Hyvä yhdessäolo on kuitenkin tärkeintä, seksi sen jälkeen.

En usko, että alan juonia miestä taas takaisin, vaikka nyt julmia mietinkin. Olen juuri sellainen kuin olen ja jos hän tulee suht nopeasti katumapäälle paluustaan petturieksän luo (tai tämä taas jättää hänet), voin ottaa uusinnan harkintaan. Mutta on tulevaisuuden kysymys, miltä olo tuntuu, kun viikot vierivät. Koskaan ei voi tietää, vaikka aivan uusi onni odottaisi kulman takana. Tällä hetkellä tosin tuntuu niin katkeralta, että kuvittelen olevani loppuikäni yksin. :(
Ei sun sitä tarvi kumppaniksi ottaa, ja vaikka voisitkin, jos mies haluaisi taas takasin niin älä hyvä ihminen suostu pompoteltavaksi.
Mutta jos pystyt ja jos onnaa niin pidä sitä leluna aikansa, samalla voit katsella muita miehiä, niitä rehellisiä kunnon miehiä, jos sellaisia vielä on. Mutta tosissasi älä enää tätä miestä ota. Se piti sua leluna, nyt on sun vuoro. pieni näpäytys olisi kyllä poikaa.
Samalta musta tuntui kun kävin läpi saman helvetin, tuntui että olen lopunikääni yksin, teki mieli kostaa äijälle, ehkä vielä kostankin, tai ainakin näpäytän. Silmä silmästä.
 
tuli vaan mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup .:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Sinuna minä tekisin juuri noin kuin kerroit, eli ala 'kahvitteleen' miestä, kutsu jollain hyvällä syyllä luoksesi ja sitten...kyllä miehen aina sänkyyn saa! sellaista ei olekaan. ;)
En minä olisi halunnut tuota miestä sängynlämmittäjänä pitää, vaan kumppanina. Meillä molemmilla pyörii päässä aika paljon muutakin kuin seksi. Ei mies eksääkään seksin vuoksi takaisin ottanut. Hyvä yhdessäolo on kuitenkin tärkeintä, seksi sen jälkeen.

En usko, että alan juonia miestä taas takaisin, vaikka nyt julmia mietinkin. Olen juuri sellainen kuin olen ja jos hän tulee suht nopeasti katumapäälle paluustaan petturieksän luo (tai tämä taas jättää hänet), voin ottaa uusinnan harkintaan. Mutta on tulevaisuuden kysymys, miltä olo tuntuu, kun viikot vierivät. Koskaan ei voi tietää, vaikka aivan uusi onni odottaisi kulman takana. Tällä hetkellä tosin tuntuu niin katkeralta, että kuvittelen olevani loppuikäni yksin. :(
Ei sun sitä tarvi kumppaniksi ottaa, ja vaikka voisitkin, jos mies haluaisi taas takasin niin älä hyvä ihminen suostu pompoteltavaksi.
Mutta jos pystyt ja jos onnaa niin pidä sitä leluna aikansa, samalla voit katsella muita miehiä, niitä rehellisiä kunnon miehiä, jos sellaisia vielä on. Mutta tosissasi älä enää tätä miestä ota. Se piti sua leluna, nyt on sun vuoro. pieni näpäytys olisi kyllä poikaa.
Samalta musta tuntui kun kävin läpi saman helvetin, tuntui että olen lopunikääni yksin, teki mieli kostaa äijälle, ehkä vielä kostankin, tai ainakin näpäytän. Silmä silmästä.
Onko sun etunimi Susan?

 
neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup .:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Sinuna minä tekisin juuri noin kuin kerroit, eli ala 'kahvitteleen' miestä, kutsu jollain hyvällä syyllä luoksesi ja sitten...kyllä miehen aina sänkyyn saa! sellaista ei olekaan. ;)
En minä olisi halunnut tuota miestä sängynlämmittäjänä pitää, vaan kumppanina. Meillä molemmilla pyörii päässä aika paljon muutakin kuin seksi. Ei mies eksääkään seksin vuoksi takaisin ottanut. Hyvä yhdessäolo on kuitenkin tärkeintä, seksi sen jälkeen.

En usko, että alan juonia miestä taas takaisin, vaikka nyt julmia mietinkin. Olen juuri sellainen kuin olen ja jos hän tulee suht nopeasti katumapäälle paluustaan petturieksän luo (tai tämä taas jättää hänet), voin ottaa uusinnan harkintaan. Mutta on tulevaisuuden kysymys, miltä olo tuntuu, kun viikot vierivät. Koskaan ei voi tietää, vaikka aivan uusi onni odottaisi kulman takana. Tällä hetkellä tosin tuntuu niin katkeralta, että kuvittelen olevani loppuikäni yksin. :(
Ei sun sitä tarvi kumppaniksi ottaa, ja vaikka voisitkin, jos mies haluaisi taas takasin niin älä hyvä ihminen suostu pompoteltavaksi.
Mutta jos pystyt ja jos onnaa niin pidä sitä leluna aikansa, samalla voit katsella muita miehiä, niitä rehellisiä kunnon miehiä, jos sellaisia vielä on. Mutta tosissasi älä enää tätä miestä ota. Se piti sua leluna, nyt on sun vuoro. pieni näpäytys olisi kyllä poikaa.
Samalta musta tuntui kun kävin läpi saman helvetin, tuntui että olen lopunikääni yksin, teki mieli kostaa äijälle, ehkä vielä kostankin, tai ainakin näpäytän. Silmä silmästä.
Onko sun etunimi Susan?
ei sinne päinkään!
 
kosto käy omaan nilkkaan
Voi miten lapsellisia naisia täällä on taas liikkeellä. En ihmettele yhtään, että teidät on jätetty heti kun mies on oppinut luonteenne tuntemaan.

Toinen yritys voi onnistua aivan hyvin ja suhde kestää sen jälkeen hautaan asti. Ihminen viisastuu ja oppii virheistään. Tai suurin osa oppii, jotkut eivät opi koskaan mitään ja kuolevat yhtä tyhminä kun ovat tänne syntyneetkin;)

Olisiko siis ap:n miehen pitänyt jatkaa suhdetta vaikka on huomannut, ettei ap:tä rakasta? Tai teidän jätettyjen naisten exien, olisiko heidän pitänyt roikkua seurassanne vaikka rakastivat toista? Voi hyvänen aika sentään, ettehän itsekään takuulla roikkuisi miehessä josta ette välitä.

Ja tuollainen kostomenttaliteetti on niin keskenkasvuista että huh. Mitä siitä kostosta saa? Tuleeko hyvä mieli kun on käyttäytynyt paskamaisesti? Jos mies on teidän mielestänne ollut k*usipää, niin itse todistatte olevanne vielä suurempia k*usipäitä ettekä yhtään heitä parempia (vaikka näin omasta mielestänne varmaan olettekin).
 
omppunenn
Onneksi ei tarvitse elää tuollaista elämää, tätä ketjua lueskellessa tulee väkisin mieleen miten katkeria ihmiset ovatkaan. Jaa-a ja itsellään terästyy, että aikuiset ihmiset toimivat itsenäisesti myös parisuhteessa. Ottaen huomioon että lähin pitäisi olla se jonka kanssa elää ja asuu ja häntä tukea hänen vaikeina aikoina. jos pitäis sen mielessä ei täytyis lueskella näitä kuka jätti kenetkin ja miksi vuodatuksia. Jälkiviisaus on syvältä:(
 
ei mene jakeluun
[quote="alkup
En minä olisi halunnut tuota miestä sängynlämmittäjänä pitää, vaan kumppanina. Meillä molemmilla pyörii päässä aika paljon muutakin kuin seksi. Ei mies eksääkään seksin vuoksi takaisin ottanut. Hyvä yhdessäolo on kuitenkin tärkeintä, seksi sen jälkeen.




Tätä minä just en tajua. Miten kukaan voi kirjoittaa tai olettaa toisen ihmisen ajatuksia totena?
Tässäkin on varmasti kyse siitä että mies sanoi että hänen päässään pyörii muutakin kuin seksi. (sanat ja ajatukset eivät välttämättä ole yhteneviä) Ja mies sanoi , tai minä oletan ettei mies pelkän seksin takia exäänsä takaisin ottnut. Ja se että Minulle hyvä yhdessäolo on tärkeintä ja seksi vasta sen jälkeen, mieskin on saattanut noin väittää.

Tekihän mies kuitenkin jotain muutakin, mistä ei varmaankaan ole kertonut kaikkea mitä oikeasti ajatteli, kun kerran lähti.
 
ap -
^Kirjoitukseni oli valitettavan sekava.

Tarkoitin, että emme olleet miehen kanssa yhdessä vain seksin vuoksi, emme alunperinkään esimerkiksi pompanneet sänkyyn ensitreffeillä. Meitä on yhdistänyt se, mitä on korvien välissä, ajatukset ja mielipiteet. Samoin miestä ja eksää on yhdistänyt ajatusmaailma ja työ, esimerkiksi. Ei pelkät petipuuhat, joiden varaan ei suhdetta kannata rakentaa.

On kummallista, että aina ajatellaan, että seksi on ykkösasia suhteissa ja kaikki muu tulee vasta perässä. Tämä mies näkee naisessa muutakin, kuin varteenotettavan pesän.

Kuten nimimerkki "Arvailua" eilen sanoi, hän nyt vaan on ihan hyvä mies, pienine vikoineenkin. Ei mikään seksihullu Adonis, vaan ahkera, mukava mies, jonka on ollut vaikea päättää,mitä elämällään tekee. Nyt hän päätti lähteä tuohon suuntaan. Ikävä vain, että runttasi sydämeni mennessään ja osoittautui puheittensa pyörtäjäksi.

 
kait zu
heppu on kirottu jos ei ota sitä kenestä tykkää. se oli sun kanssa koska sillä meni bängx sen toisen kanssa. ja on voinut miettiä sitä ollessaan sunkanssa mikä on vitt. .aista käytöstä .mutta heppu on kironnut elämänsä jos ei ottasi suurta rakkauttas
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja kosto käy omaan nilkkaan:
Voi miten lapsellisia naisia täällä on taas liikkeellä. En ihmettele yhtään, että teidät on jätetty heti kun mies on oppinut luonteenne tuntemaan.
Tuo muuten pitää paikkansa, mies ei sitten siedä pätkääkään juonittelua ja varsinkin juonittelun kohteena oloa.

 
joku muu.
Alkuperäinen kirjoittaja kosto käy omaan nilkkaan:
Voi miten lapsellisia naisia täällä on taas liikkeellä. En ihmettele yhtään, että teidät on jätetty heti kun mies on oppinut luonteenne tuntemaan.

Toinen yritys voi onnistua aivan hyvin ja suhde kestää sen jälkeen hautaan asti. Ihminen viisastuu ja oppii virheistään. Tai suurin osa oppii, jotkut eivät opi koskaan mitään ja kuolevat yhtä tyhminä kun ovat tänne syntyneetkin;)

Olisiko siis ap:n miehen pitänyt jatkaa suhdetta vaikka on huomannut, ettei ap:tä rakasta? Tai teidän jätettyjen naisten exien, olisiko heidän pitänyt roikkua seurassanne vaikka rakastivat toista? Voi hyvänen aika sentään, ettehän itsekään takuulla roikkuisi miehessä josta ette välitä.

Ja tuollainen kostomenttaliteetti on niin keskenkasvuista että huh. Mitä siitä kostosta saa? Tuleeko hyvä mieli kun on käyttäytynyt paskamaisesti? Jos mies on teidän mielestänne ollut k*usipää, niin itse todistatte olevanne vielä suurempia k*usipäitä ettekä yhtään heitä parempia (vaikka näin omasta mielestänne varmaan olettekin).
Kyllä siinä kuule kostokin käy mielessä jos melkein kaksi vuotta mies kusetti ennenkuin jäi kiinni. ap:n mies sentään kertoi lähtevänsä eikä pelehtinyt selän takana kuten minun tapauksessa. elämästäni meni kaksi vuotta hukkaan kun olin sinisilmäinen ja luotin, ja tulin petetyksi pahiten miten voi tulla.

 
niin.....
Elämä on täynnä vastoinkäymisiä. KOSKAAN ei saa luottaa liikaa kehenkään ihmiseen, vaikka kuinka se olisi ihku ja mahtava. Sitten kun se maailma romahtaa, niin pitää osata jatkaa eteenpäin siitä huolimatta, ei takertua vanhoihin, märehtiä ja itkeä. Pitää osata uskoa, että vielä jokin parempi odottaa edessäpäin.

Kokemusta on.
 
ap -
Alkuperäinen kirjoittaja niin.....:
Elämä on täynnä vastoinkäymisiä. KOSKAAN ei saa luottaa liikaa kehenkään ihmiseen, vaikka kuinka se olisi ihku ja mahtava. Sitten kun se maailma romahtaa, niin pitää osata jatkaa eteenpäin siitä huolimatta, ei takertua vanhoihin, märehtiä ja itkeä. Pitää osata uskoa, että vielä jokin parempi odottaa edessäpäin.

Kokemusta on.
Joopa joo, edellisen suhteen kaaduttua minä tosiaan luulin ja toivoin, että nyt tässä olisi se lopullinen päätepiste, mutta toisin kävi. Silloin viimeksi jo itkin katkerat menetysitkut ja ajattelin, etten moista jaksaisi enää ja kyllä se oikea onni kohdalle tulee. Mutta ei se sitten tämäkään ollut. Taas pitää alkaa odottaa, että jokin parempi odottaa edessäpäin? En jaksaisi kovin monta kertaa kokeilla ja pettyä.
 

Yhteistyössä