Mies pahoitti mieleni tänään ruokapöydässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ole kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehet on joskus törppöjä... Mä olin eilen sulattanut aikaisemmin paistamani lohifileen ja ehdotin illalla että tekisinkö siitä lohipastaa vai keittäisinkö tortellineja ja laittaisin sekaan. Mies ei kovin tykkää kalasta ja sanoi, että ei hän paljon taitaisi syödä vaikka oli nälkä. No sanoin sitten etten viitsi tehdäkään. Laitoin vain kalaa leipien välini ja mikroon itselleni. Oli ihan hyvää. Mies sitten keitti itselleen jotain papu-kananmunakeittoa ja oli kuulemma hyvää.

No nyt se mies tekstasi että naiset arvostaa (plussalla) sitten siis sitä, että valehtelee eikä kerro omia mielipiteitään, mun kun piti miehelle sanoa että moni nainen olisi loukkaantunut samasta asiasta ja kerroin että kysyin täältä asiasta.

Noin ne miehet siis taitaa ajatella tosta.. Mäkin alan sitten tästä lähtien vaikka seksin jälkeen tai missä tahansa muussa yhteydessä kertoa omia mielipiteitäni miehen toimista, ruuasta kun en paljon pääse kommentoimaan kun se niin harvoin tekee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja en ole kokki:
Niin, siis vähän tyhmä juttu, tiedän, mutta silti täytyy kirjottaa ja kysyä miten te muut ottaisitte.. Meillä oli merimiespihviä, ja minusta se oli hyvää ja täsmälleen ohjeen mukaan tehtyä, sellaista kun lapsuusaikoinakin ko. ruoka oli.. Mies sitten ruokapöydässä tänään jätti ruuan syömättä ja haukkui sen kuivaksi (mitä se ei ollut sillä kaikki neste ei ollut edes imeytynyt perunoihin kuten tuossa ruuassa tapana on että nestettä jää vuuan pohjalle hieman) ja söi sitten leipää.

Niin, tein tuota ruokaa siis ekaa kertaa elämässäni ja salaa mielessäni olin ylpeä että se niinkin hyvin onnistui ja odotin vähän kehuja :ashamed: ja petyin kovasti kun mies sen arvosteli noin ja jätti syömättäkin :(

Mitä olette mieltä, pahastuinko nyt ihan turhasta? (tiedän, että tämä on ns. pieni asia, vaan kun itse en IKINÄ noin mieheni tekemistä ruuista sanoisi, vaikka olis mitä.. söisin, kiittäisin ja kehuisin)

No en minäkään kyllä mitään merimiespihviä söisi, yöks.
Tee seuraavaksi vaikka tillilihaa!

Ja ruokaa kehutaan jos se on hyvää. Huonon ruuan kehuminen on valehtelua ja paskan puhumista!

No nyt se mies tekstasi että naiset arvostaa (plussalla) sitten siis sitä, että valehtelee eikä kerro omia mielipiteitään, mun kun piti miehelle sanoa että moni nainen olisi loukkaantunut samasta asiasta ja kerroin että kysyin täältä asiasta.

Noin ne miehet siis taitaa ajatella tosta.. Mäkin alan sitten tästä lähtien vaikka seksin jälkeen tai missä tahansa muussa yhteydessä kertoa omia mielipiteitäni miehen toimista, ruuasta kun en paljon pääse kommentoimaan kun se niin harvoin tekee ;)

Negatiivisella asenteella ei saa koskaan mitään positiivista aikaan. Aina ei kannata olla niin järjettömän suora ja rehellinen. Ajatella voi mitä lystää, se vapaus meillä on, mutta päin naamaa laukominen on typerää ja lapsellista.

Eihän tuo mikään maailman kamalin asia ole jos moitetta tulee, mutta kyllä muaki ärsyttäis ja oisin pettyny. :kieh: Tosiaan mies kokkaamaan jos ei toisten laittamat sapuskat kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsena syönyt:
Haluutko laittaa ohjeen, kun haluisin kans tehdä. Mitä lihaa käytit?

Ohje on kotiruoka-kirjasta (jossa juurikin näitä perinteisten ruokien ohjeita ja niillä ohjeilla kyllä aina onnistuukin)

400-500g naudan paistia tai lapaa (en muista tarkkaan kun harvoin naudanlihaa ostetaan mutta joku köntti sitä lihaa mulla oli :D )

3 sipulia
8-10 perunaa
(1 porkkana)
1-2 rkl rasvaa
(1tl suolaa)
1/4 tl valko-tai mustapippuria
5-6dl vettä tai lihalientä (mä käytin lihalientä joten en laittanu suolaa lisäksi)
1 dl kaljaa

Ja lyhyesti ohjeet omin sanoin, eli kuoritaan perunat ja viipaloidaan, liha ja sipulit paistetaan pannulla ja nää ainekset (ja mausteet) sitten ladotaan vuokaan. Pannulle lopuksi vesi ja lihaliemikuutio, kiehautetaan ja kaadetaan vuokaan oluen kanssa, ja koko hoito uuniin 150-200 asteeseen 1,5-2 tunnin ajaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Niin, siis vähän tyhmä juttu, tiedän, mutta silti täytyy kirjottaa ja kysyä miten te muut ottaisitte.. Meillä oli merimiespihviä, ja minusta se oli hyvää ja täsmälleen ohjeen mukaan tehtyä, sellaista kun lapsuusaikoinakin ko. ruoka oli.. Mies sitten ruokapöydässä tänään jätti ruuan syömättä ja haukkui sen kuivaksi (mitä se ei ollut sillä kaikki neste ei ollut edes imeytynyt perunoihin kuten tuossa ruuassa tapana on että nestettä jää vuuan pohjalle hieman) ja söi sitten leipää.

Niin, tein tuota ruokaa siis ekaa kertaa elämässäni ja salaa mielessäni olin ylpeä että se niinkin hyvin onnistui ja odotin vähän kehuja :ashamed: ja petyin kovasti kun mies sen arvosteli noin ja jätti syömättäkin :(

Mitä olette mieltä, pahastuinko nyt ihan turhasta? (tiedän, että tämä on ns. pieni asia, vaan kun itse en IKINÄ noin mieheni tekemistä ruuista sanoisi, vaikka olis mitä.. söisin, kiittäisin ja kehuisin)

No en minäkään kyllä mitään merimiespihviä söisi, yöks.
Tee seuraavaksi vaikka tillilihaa!

Ja ruokaa kehutaan jos se on hyvää. Huonon ruuan kehuminen on valehtelua ja paskan puhumista!

Ooksä nyt sit mun mies ,kuulostat niin samalta :D

meillä kans miehestä näkee jos ei miellytä mutta aina tuo on ruokansa silti syönyt. Ja olisihan asian voinu nätistikkin ilmaista jos ei makuun sovi.

(tiedän, että tämä on ns. pieni asia, vaan kun itse en IKINÄ noin mieheni tekemistä ruuista sanoisi, vaikka olis mitä.. söisin, kiittäisin ja kehuisin)

Siis tää oli jotenkin musta niin ihmeellistä. Toki miehesi käytös oli hieman tökeröä, mutta minusta palautteen olisi voinut vaan antaa hieman lempeämmässä paketissa. Kyllä minä ainakin annan miehelleni palautetta hänen ruuistaan. En mä nyt tiiä, mitä järkeä siinä on, että vaikka "vikaa" on, kehutaan vaan. Kun teen itse ruokaa, pyydän mieheltäni aina rehellistä palautetta. Ruualaitto on mun harrastus ja haluan kehittyä siinä edelleen. Itse yleensä kyllä keksin paljonkin parannettavaa. Eihän tässä kai marttyyri pidä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
(tiedän, että tämä on ns. pieni asia, vaan kun itse en IKINÄ noin mieheni tekemistä ruuista sanoisi, vaikka olis mitä.. söisin, kiittäisin ja kehuisin)

Siis tää oli jotenkin musta niin ihmeellistä. Toki miehesi käytös oli hieman tökeröä, mutta minusta palautteen olisi voinut vaan antaa hieman lempeämmässä paketissa. Kyllä minä ainakin annan miehelleni palautetta hänen ruuistaan. En mä nyt tiiä, mitä järkeä siinä on, että vaikka "vikaa" on, kehutaan vaan. Kun teen itse ruokaa, pyydän mieheltäni aina rehellistä palautetta. Ruualaitto on mun harrastus ja haluan kehittyä siinä edelleen. Itse yleensä kyllä keksin paljonkin parannettavaa. Eihän tässä kai marttyyri pidä olla?

jos se on ohjeen mukaan tehtyä perinteistä kotiruokaa joka maistuu juuri sille mille pitääkin, miksi mä rupeaisin sitä moittimaan sen vuoksi, etten itse pidä, vaan olisin kertonut etten pidä siitä ruuasta noin yleensä. Mutta kun mies nimenomaan sanoi ruokaa kuivaksi joka ei mene edes kurkusta alas, se kuulosti juuri siltä, että minä olen ruuan nyt jotenkin pilannut tai en ole osannut sitä tehdä. Nyt jälkeenpäin sitten kertoo, ettei oikeastaan pidä merimiespihvistä. Ja olin kyllä kertonut jo ennen kaupassa käyntiä että aion sitä ruokaa tehdä, ei silloin voinut kertoa ettei siitä tykkää.

Noh, mä olen mä ja toimin näin, toiset tekee toisin. Ehkä tästä jotenkuten selvitään ilman avioeroa :)

*huoh* siis voiks tää olla tottakaan, mies nyt väittää, ettei se tiedä mitä on merimiespihvi ja siksi sanoi ruokaa kuivaksi kun se oli sen mielestä kuivaa eikä tienny että sen olis kuulunut olla sellasta kuin oli.. TÄH? Kuka ei tiedä mitä merimiespihvi on?

Törkeää käytöstä. Meillä mies syö, vaikka laittaisin pöytään mitä sörsseliä ja aina kehuu. Lapset ovat kyllä välillä toista mieltä :laugh: Tosin ihan perusruokia teen, mutta muuntelen niitåä mieleni mukaan =)

Kyllä mä ainakin loukkaantuisin tollasesta käytöksestä. Ja mun mies käyttäytyy välillä samalla lailla ja loukkaannun siitäkin. Jos olen omasta mielestäni tehny jotain hyvää ruokaa niin tuntuu TOSI pahalta, kun toinen sanoo suurinpiirtein että yök. Tai pahimmassa tapauksessa ei halua edes maistaa.

Yhteistyössä