K
"Kolmen äiti"
Vieras
Isot lapset ovat leikkimässä naapurissa, pienin nukkuu vaunussa pihalla. Minä laitoin pöydälle tuikun, otin pari palaa suklaata ja avasin viinpullon. Ajattelin hetken istua, herkutella ja surffailla netissä. No mieheni tulee kotiin ja ihmettelee miksi "ryyppään keskellä päivää lasten nähden". No ilta menee imetellessä (ei siis voi ottaa lasillista) ja viimeksi alkoholia olen juonut juhannuksena, etten nyt ihan ryyppäämiseksi sanoisin. Kysyin onko se niin paha, jos hetken otan itselleni. Mies siihen, että ota sitten ja "et vissiin aikonut sitten tänään kuntoilla vaan juoda ja syödä suklaata, tiedät sitten missä se näkyy". Lähtiessään totesi vielä, että kuivuri pitäisi laittaa päälle.
Mua niin ärsyttää. Valvon yöt ja kaikki päivät teen kotitöitä. Tämän yhden kerran kun on hiljaista eikä mitään erityistä tehtävää, pitää ukon tulla nipottamaan yhdestä viinilasista. Arvatkaapa maistuuko nyt hyvälle ja sainko sen pienen rentoutushetken, jonka olisin halunnut.
Onko mies ääliö vai minä "päiväjuoppo" kun tällä tavalla keskellä päivää juon lasin viiniä?
Mua niin ärsyttää. Valvon yöt ja kaikki päivät teen kotitöitä. Tämän yhden kerran kun on hiljaista eikä mitään erityistä tehtävää, pitää ukon tulla nipottamaan yhdestä viinilasista. Arvatkaapa maistuuko nyt hyvälle ja sainko sen pienen rentoutushetken, jonka olisin halunnut.
Onko mies ääliö vai minä "päiväjuoppo" kun tällä tavalla keskellä päivää juon lasin viiniä?