Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Kylla on taas tekopyhia sormella sohijoita liikkeella. niinkuin joku sanoi niin tieto lisaa tuskaa. Menisimpa melkein lyomaan vetoa etta morsmaikulle kertominen olisi varmasti sille itselleen tuskallisempaa kuin etta kuulisi, jos kuulisi, joskus jalkeenpain. Kertominen on yksinomaan haaparin keskeinen asia ja ongelma. Jos taas nyt joku laulaisi salat julki niin se ei olisikaan enaa pettaminen (tosin maksullinen palvelu ei mielestani ole pettamista sanan varsinaisessa merkityksessa) vaan myos julkinen noyryytys morsiammelle.
Pistaa aina niin vihaksi kun akat taalla paasaavat etta kertoa pitaa heti ja kovalla aanella. Mita vittua toisten ihmisten elama kenellekaan kuuluu!!! Kuinkahan moni teista on yleensa koskaan miettinyt asiaa kunnolla, siis sita etta milloin se tekopyha turpavarkki pitaisi pitaa supussa vaikka niin kauheen meheva juoru ja juttu olisikin kyseessa!
No minä oon miettiny, ja hartaasti.
Muutama kesä takaperin mies oli työkaverinsa polttareissa laivalla. Polttariseurue törmäsi laivalla toiseen, naispuoliseen. No, lyhyestä virsi kaunis, toisen seurueen sulhanen ja toisen morsian häippäisivät hyttiin juhlistamaan vapauttaan viimeistä kertaa...
Olin niin säälittävä tossukka, että annoin asian olla "hääparin keskeisenä ongelmana". Häissä varmuudella puolet vieraista tiesi asiasta, ja siitä supistiin loppuillasta takakonttibaarien ympärillä. Morsiolle kukaan ei kertonut, säälivästi vaan tuumittiin että eihän sitä nyt päivää voi pilata. Hyvinhän se meni, omakotitalo vaan rakenteille, ja pariskunta sai vauvan viime vuoden lopulla.
Alkukeväästä tuli sitten ero, kun "mehevä juoru" kantautui morsiamenkin korviin.
Eli olipa "tosi hyvä" että "säästyi julkiselta nöyryytykseltä", ja kuuli asiasta vasta nyt!
Oikeasti kadun syvästi etten kertonut. En vaan tuntenut koko naista kuin ulkonäöltä, enkä kehdannut.
Tuosta AP:n tapauksesta (joka luultavasti on provoa, ensin tilattiin huoria ja sitten ne olikin baarissa tavattuja naisia) jutusta tietää ainakin neljä häävieraista, ellei useampi. Mieluummin kertoisin morsiolle nyt kun häät vielä voi perua, enkä sitten kuuntelisi häiden pikkutunteilla sääliviä katseita luoden jutun leviämistä kuin kulovalkea...