mies sitten suuttui kun otin itselleni uuden tilin:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa kohta enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa kohta enää

Vieras
laitto töistä tänään tekstarin että eikös sulle pitänyt tulla tänään kotihoidontuki.. oli käynyt siis mun tilillä ja yrittänyt siirtää omalleen rahat.
laitoin takaisin että tuli ja ovat minun toisella tilillä rahat, siirrän hänelle jos tarvitsee rahaa.

siihen sain suuttuneen vastauksen:" hoidappa itse jatkossa kaikki laskusi, kaupassa käynnit ja muut kulut, vakuutukset jne.. vuokraa saat maksaa kuussa 250euroa! "

siis siitä minun 400e kotihoidontuesta jonka mies on joka kuu siirtänyt lähes kokonaan tililtäni pois omalleen. en saa edes lapsilisiä, silti olen hankkinut lähes kaikki lasten vaatteet :((

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Hmpt. Millä rahalla sää oot ennen ostanut vaatteet yms. jos kotihoidontuki on mennyt miehelle?

sillä mitä olen saanut huutis myynneistäni, sillä n. 20eurolla minkä mies jättää tililleni
lähinnä ostin kirpparilta

Jep, laita lapsilisät tulemaan uudelle tilille ja jos mies on noin ääliö ja yrittää pitää sinua tossun alla rahattomana niin laita vaihtoon ja muista antaa se uusi tilinumero hälle että tietää laittaa sinne elarit kakaroita varten.

Mies käy töissä? Mitä mies tekee omilla rahoillaan?

Ala laskuttaa miestä kotitöistä. Tyyliin siivous, seksi, ruuanlaitto, lasten hoito yms. Siis että mies maksaa ja sä teet.

Ootko muuten se sama joka joskus aiemminkin valitti kun mies ei antanut rahaa ja pääsi tiliin käsiksi?

Joo, en katsoisi minäkään! Siis maksaahan mies sulle sitten palkan myös lastenne hoidosta? Ja mitä maksaa miehelle se, että sinä siivoat, laitat ruoan ja pyykkäät? Ei senttiäkään, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mies käy töissä? Mitä mies tekee omilla rahoillaan?

Ala laskuttaa miestä kotitöistä. Tyyliin siivous, seksi, ruuanlaitto, lasten hoito yms. Siis että mies maksaa ja sä teet.

Ootko muuten se sama joka joskus aiemminkin valitti kun mies ei antanut rahaa ja pääsi tiliin käsiksi?

sama:(

No huh huh... Kyllä mun mielestäni miehesi käyttäytyy kuin ääliö kun raha-asioista on kysymys. Minusta kotihoidontuki ja lapsilisät kuuluvat sinun tilillesi, jos kerran sinä hoidat lasten vaatetuksen. Sinähän siellä kotona olet lasten kanssa ja eikös sen kotihoidontuen voi laskea sinun palkaksesi. Miehesi siis käy töissä ja saa palkkaa sieltä. Minusta siinä ei ole mitään väärää, jos nämä kaksi "etuutta" tulisi suoraan sinun tilillesi. Ihan niinkuin kirjoitit, että sinä voit kyllä sitten siirtää rahaa miehesi tilille, jos hän sattuu sitä tarvitsemaan. Miksi hän haluaa hallita sinua noinkin kovin "ottein"?

Meillä on myös se tilanne, että mies on töissä ja hankkii elannon perheelle. Minä pyöritän arkea kotona ja miehen ei tarvi ottaa siitä stressiä. Minä hoidan kaikkien lasten vaatteet, omat puhelinlaskuni, omat hankintani ja osittain myös lasten harrastukset. Yleensäkin pienet menoerät perheestämme. Miehellä paremmat tulot ja hän hoitaa isommat menoerät. Meillä tämä toimii hyvin, eikä rahasta ole tarvinnut koskaan riidellä. Jos toisella on tiukka tilanne, toinen tietenkin auttaa mahdollisuuksien mukaan.

Kotihoidon tuki on palkka sille joka hoitaa lapset. Että repikööt ukkos siitä. Ethän sinäkään sen palkkaa kai tuhlaa omiis? Avioliitossa miehesi on elatusvelvollinen myös sinun kohdalla jos et saa palkkaa töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
Kotihoidon tuki on palkka sille joka hoitaa lapset. Että repikööt ukkos siitä. Ethän sinäkään sen palkkaa kai tuhlaa omiis? Avioliitossa miehesi on elatusvelvollinen myös sinun kohdalla jos et saa palkkaa töistä.

Myös AVOliitossa on mies elatusvelvollinen, jos nainen hoitaa kotia ja lapsia. Tässä maassa on tehty oikeuden kautta jopa AVOerossa omaisuuden tasoituksia.

Etsipä itsekunnioituksesi jostain, ja sano miehelle että haistaa piiiitkän sanonko minkä.
Kotihoidon tuki tulee sun tilillesi ihan syystä, ja miehesi on sua kohtaan elatusvelvollinen, puhumattakaan velvollisuuksistaan lapsianne kohtaan.

JOS perheessä olisi sellainen järjestely, että mies maksaa kaikki laskut, ostaa ruuat ym. niin voihan olla, että juuri nyt on jonkin laskun eräpäivä ja on laskenut sen varaan, että lasku maksetaan kotihoidontuesta. Eri asia jos rahaa jää vielä "omiin" menoihin tai johonkin ei elintärkeään. Silloin on hyvä keskustella pelisäännöt siitä, että minkä verran kummallekin pitäisi jäädä ns. omaa rahaa pakollisten kulujen jälkeen...

Yhteistyössä