Mies soitti sille syöpälääkärille - hermoilenko nyt sit perjantaihin asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ELi tähän ketjuun liittyen:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1099124

Mies soitti äsken että oli saantu perjantaiksi ajan sille syöpälääkärilleen. Kontrolli vasta elokuussa ja oli sanonut, että tule käymään niin saa mielenrauhan.

Nyt minä sitten hermoilen hulluna, että voiko se olla leikkauksesta johtuvaa. Kun se kipu (?) tai mikälie tuntemus on välillä tuolla vähän selkäpuolellakin minne asti se perna siis ulottui, kun oli niin suurentunut ja painoi siellä jo hermoja ja lihaksia.

No minäkin koitan jankuttaa itselleni että on normaalia. Mies saa sen nyt kuullostamaan epänormaalilta, koska tässä on kaksi vuotta leikkauksesta eikä ole aiemmin oirellut mitenkään. Nyt sitten itse vielä suurentelen asiaa päässäni, että koska sai ajan niin sekin jo tarkoittaa jotain. Oikeasti ne varmaan antaa syövän sairastaneille noita aikoja ilmanmuuta, jos jotain mieltä painavaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No minäkin koitan jankuttaa itselleni että on normaalia. Mies saa sen nyt kuullostamaan epänormaalilta, koska tässä on kaksi vuotta leikkauksesta eikä ole aiemmin oirellut mitenkään. Nyt sitten itse vielä suurentelen asiaa päässäni, että koska sai ajan niin sekin jo tarkoittaa jotain. Oikeasti ne varmaan antaa syövän sairastaneille noita aikoja ilmanmuuta, jos jotain mieltä painavaa on.

voi olla ihan haamukipujakin.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:

Tuntuu siis ilmeisesti eniten kun venyttää kylkeään. Kai ne kiinnikkeet siinä venyy lisää ja tuntuu paremmin?

Hienoa että sai ajan noin pian ja saatte asiasta selvyyden.
Noita keskusteluaikoja annetaan hyvinkin nopeasti, jotta "potilas" ja hänen perheensä eivät joudu painimaan asian kanssa josta eivät ole varmoja. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:

Tuntuu siis ilmeisesti eniten kun venyttää kylkeään. Kai ne kiinnikkeet siinä venyy lisää ja tuntuu paremmin?

mahdollista. ja arpikudoshan ei jousta joten seki voi kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Hienoa että sai ajan noin pian ja saatte asiasta selvyyden.
Noita keskusteluaikoja annetaan hyvinkin nopeasti, jotta "potilas" ja hänen perheensä eivät joudu painimaan asian kanssa josta eivät ole varmoja. :hug:

Niin näin minäkin olen ymmärtänyt, että annetaan aikoja kyllä nopsaan näissä tapauksissa. Itse olen pari kertaa laittanut tuolle syöpälääkärille sähköpostia mieltäni vaivanneesta asiasta (miehen tautiin liittyen siis) ja olen aina saanut nopsaan vastauksen. Siis ihan tunnin sisällä. :)

Pari viikkoa sitten kirjoitin tänne siitämiten selkäni jumittuu öisin joskus, erityisesti jos nukun pitkään mahallani. Kuulin sitten, että monella muulla tekee samaa ja että epiduraalin laitto saattaisi aiheuttaa arpikudosta selkärankaan ja sitämyöten se jumittelisi selkään, jos pitkään sama asento öisin.

Kerroin tämän miehelle ja sanoi, että kuullostaa järkevältä ja ihan mahdolliselta. Minulle laitettu kolme kertaa epiduraali ja alkoi toisen kerran jälkeen jossain vaiheessa tuo. Välillä helpottaa hiukan ja välillä jumittaa tosi paljon. Täällä oli monia joilla ihan sama juttu siis ja syy-yhteys siellä epiduraalissa oletettavasti.

Eli tuo oli miehen mielestä järkevää. Yhdestä vaivaisesta pienestä epiduraalipiikistä tulee hänen mielestään kevyesti arpikudosta, joka jumittaa öisin selkärankaa mutta saatananmoisen pernaleikkaus ei muka voisi oireilla mitenkään.

Onko siis kyseessä vain tuo taudin pelko?

Yhteistyössä