Mies suutahti kun pyysin ottamaan molemmat lapset ulos mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neilikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neilikka

Vieras
Minun pitää palauttaa näyttösuunnitelma tänään ja pitäs vielä pari kohtaa täyttää sekä tarkistaa, että kaikki on ok tuossa suunnitelmassa. Se ei onnistu jos kuopus pyörii helmoissa enkä viittis kovin kauaa lastenohjelmiakaan hälle katsottavaksi laittaa. Mies oli lähdössä esikoisen kanssa ulos tekemään omia harrastusjuttujaan tuohon pihalle, joten pyysin, että ottaa kuopuksenkin mukaan pariksi tunniksi päikkäreihin saakka. Näin mulle jäis noin neljä tuntia aikaa (päikkärit pari tuntia) viimeistellä tuo suunnitelma.

Nyt isäntä tuossa pukee lapsia ja rutisee koko ajan. "kun ei pysty mitään tekemään kun pitää juosta koko ajan kuopuksen perässä jne jne.."

Ärsyttää kun miehen ei ole tarvinnut minun opiskeluiden takia (oppisopimus) hirveästi joustaa, olen tehnyt tehtävät aina illalla kun lapset on menny nukkumaan. Nyt kun tulin ensin kipeeksi torstaina, eilinenkin meni vielä sairastellessa, nyt ei ole enää kuin järkky yskä jäljellä, niin pari tuntia miehen sanoin: hukkaanmennyttä aikaa, saa aikaan moisen purkauksen. Voi argh!

Ja joo, rupeen tekemään suunnitelmaa kun nuo pääsevät tuosta lähtemään...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Hukkaanmennyttä aikaa se minkä mies viettää lapsensa kanssa ulkoillen?! Sitten kun lapset on isoja harmittaa vielä, kun ei osannut noista hetkistä nauttia. :(

Miehen mielestä kaikki aika, mitä ei voi käyttää hyödyllisesti eli jotain muutakin samalla tehden, menee hukkaan.

Että minua joskus harmitti kun mies sanoi sellaisen yhteisen kivan päivän jälkeen, että taas meni päivä hukkaan. Mutta sitä siis tarkoittaa, että kun ei pysty samalla esim. remppaamaan mitään, siivoamaan varastoa yms.

Joo, tuttu kommentti tuo että meni ihan hukkaan tääkin viikonloppu... no pitäisi ymmärtää tietysti kun olisi kaikkea pikkuremppaa odottamassa. Mutta ei se mun mielestä hukkaan aika mene lasten kanssa ollessa, ja sanonkin sen joka kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyllä kahden lapsen kanssa vielä pystyy samalla omia juttuja tekemään

Riippuu vähän... meidän tontilla on mm. iso oja joten on kyllä oltava silmät kuopuksen selässä koko ajan tuolla pihalla ollessa. Jos siis ulkoilusta puhutaan, sisällä tietty eri asia.

Meillä tuo kuopus vähän hankaloittaa tilannetta :) Lähtis niin mielellään aina kävelylle, että yrittää hipsia tielle päin heti kun silmä välttää. Joten hommat on sitä, että haravoidaan kahdesti, haetaan lapsi takas, haravoidaan kerran, haetaan lapsi takas jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä 5v, 3v ja 1v lapset ja kyllä isäntä pystyy vaikka autoremppaa tai varaston siivoamista suorittaan samaan aikaan.

Lähti vähän kesken. Niin siis että nuo kaikki kolme ovat yhtäaikaa pihalla. Ja meillä on vielä rantatontti, et vaikka tarkkuuta vaatiikin varsinkin nuorimman suhteen, niin eipä mun miehellä ainakaan päivä mene pilalle jos lapset on yhtä aikaa pihalla hänen kanssaan.

No meillä 5v, 3v ja 1v lapset ja kyllä isäntä pystyy vaikka autoremppaa tai varaston siivoamista suorittaan samaan aikaan.

Lähti vähän kesken. Niin siis että nuo kaikki kolme ovat yhtäaikaa pihalla. Ja meillä on vielä rantatontti, et vaikka tarkkuuta vaatiikin varsinkin nuorimman suhteen, niin eipä mun miehellä ainakaan päivä mene pilalle jos lapset on yhtä aikaa pihalla hänen kanssaan.

Mä en halua että se joka lapsia vahtii katoaa välillä esim. varastoon, sillä ulko-ovelta ojaan kestää n.5 sekuntia lapselta. Mutta riippuu ihan tontista, näkyvyydestä yms. :)

No tässä on taas joku kilttien lapsien äiti. Joo mäkin olisin voinut tehdä omia juttuja vaikka 10 esikoisen kaltaisen lapsen kanssa, mutta en pysty kyllä ton yhden ainokaisen kuopuksen kanssa. Meillä toisella puolella taloa meri, toisella iso oja ja lampi... Ei toivoakaan mistään omista jutuista.

Meilläkin on ihan niinkuin minä olisin yksinhuoltaja. Ei puhettakaan että saisin tehdä omia juttujani rauhassa, yksin hoidan lapset ja ulkoilen niiden kanssa myös viikonloppuisin. Mies kyllä saa tehdä rauhassa kaikkia juttujaan autotallissa. Ja jos pyytää että se katsoisi lapsia että pääsisin vaikka sauvakävelylle niin ei... Kitisee että kun olisi tässä paljon hommia. Sitten on kuitenkin aikaa maata katsomassa telkkaria tai olla koneella odottelemassa kun minä laitan ruuan.
Jos kuvittelen yksin johonkin lähteväni niin pitää "tilata" lasten isä hoitajaksi jo helvetin kauan aiemmin ja muistuttaa siitä sitten joka ikinen päivä että olen sitten menossa silloin ja silloin esim. kirpparille yksin. Ja sitten se miehen lastenhoito on sitä, että se istuu koneella pelaamassa ja vauva kököttää sitterissä. Esikoiselle on laitettu lastenohjelmat pyörimään eikä yhtään leiki lasten kanssa eikä vie ulos leikkimään.
Nyt on itsellä pikkuisen aikaa itselle kun vauva nukkuu päikkäreitä ulkona ja esikoinen halusi mummolaan yökylään eikä ole vielä kotona.

Yhteistyössä