Mies syö KAIKKI herkut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vappuherkut varastettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vappuherkut varastettu

Vieras
Ärsyttää herkkuperse mieheni. Muuten ihana, mutta syöppö!
Kaapista pitää latoa kerralla kymmenen kinkkuviipaletta leivälle, vaikka yksikin riittäis. Ostin jugurtteja, tarjouksessa 10kpl 2e. Ajattelin että niistä riittää pitkäks aikaa. Yhden jugun söin ja mies söi samana päivänä 8! Meinasin syödä sen vikan jugun sit seuraavana aamuna, mutta mies ehti senkin hotkimaan.
Joululahjaksi tuli joka tuutista suklaarasioita. Syötiin jouluna kauheat kasat ja vielä jäi monta lootaa konvehteja jäljelle. Laitoin ne komeroon talteen, että siellä sit säilyvät. No pari viikkoa joulun jälkeen, ei yhtään rasiaa jäljellä.
Ystävä toi mulle tuliaisiks erikoista suklaata ulkomailta. Halusin säästellä sitä, ja herkuttelin vain pikku palan ja pistin loput talteen. Mies löysi suklaat, söi kaikki.
Oli tarkotus leipoa kakku ystäväle, unohdin kauppareissun jälkeen leivontasuklaat pöydälle ja lähdin ite lenkille. Lenkiltä palattua, suklaasta kadonnut kaikki paitsi yksi rivi..

Nykyään pitää säilytellä kaikkia nameja piilossa kuin joku hamsteri! Tai syödä heti samantien, koska muuten et enää niitä nää. Ärsyttävää kun mulla säilyisi suklaalevy helposti pari viikkoa ja miehellä, parikymmentä minuuttia. Pitää jemmata kaikkia jossain käsilaukussa piilossa.

Huohh!!

Niin ja ON sanottu asiasta mutta eipä toi sokerihiiri pysty itseään hillitsemään. Kerran jo bongas mun käsilaukusta (oli jäänyt auki eteisen penkille) puolikkaan suklaapatukan jolla oli ikää jo varmaan muutama viikko, ja suuhun meni!

Paljonko miehesi BMI mahtanee olla?
Ja mun isä on ihan samanlainen. Isä söi minun karkit jne. kaikki herkut, heti kun silmä vältti. Piti ihan kekseliäästi osata jemmata omat namit, kun muuten niistä ei olisi jäänyt murustakaan jäljelle.

Mies on yllättävää kyllä, normaalipainoinen. On piru vie saanu semmoset geenit perintönä, että ei liho, vaikka söis mitä :D Tuntuu typerältä jemmata omia namejaan, sillon kun niitä ostaa, mutta ei auta muu!

Meidän lapsi ei oo vielä vanukasiässä :D Ainoat mitä toi mies muuten ei syö, on juurikin ne lastenvanukkaat ja riisifrutit! Niitä mä oon sit ostanu kun tietää että ne säilyy..

Tunnen kanssa yhden tuollaisen ukon. Voi vetää kahvipöydässä kaikki sokerit naamaan kun silmä välttää. Siis yhdeltä istumalta nn.30 sokeripalaa. Suklaalevy häviää naamariin parissa minuutissa. Tämäkin on normaali painoinen. Tuskin kuitenkaan kovin terveellistä silti ole.

Sen takia ei viime aikoina oo ostettu herkkuja :D Paitsi nyt vapuksi. Nimimerkki kertoo mitä tapahtui. Mies kävi baarissa ja yöllä hiprakassa naposteli mun herkut.

Mulla on ihan samanlainen ukko. Suklaalevy häviää muutamassa minuutissa kaapista, sipsipussi syöty alle kymmenen minuutin ja karkkipussitkin häviävät kummasti minuuteissa. Olen elänyt miehen kanssa jo niin kauan, että olen oppinut piilottamaan omat (harvinaiset) herkkuni.

Lapsien karkit ovat myös aina vaarassa ja hekin ovat oppineet piilottamaan karkit isältään. :D Meillä suhtaudutaan huumorilla.

Tuohan kuullostaa sairaudelta. Pahanlainen riippuvuus on ukoillenne kehittynyt, kannattaa kokeilla jotain Minnesota- hoito tyyppistä ratkaisua, ainakin nyt lääkärin puheille ensin ja sieltä varmaankin psykiatrille lähete tulee heti.

Oikeasti jos aikuinen ihminen ei kykene hallitsemaan itseänsä niin se on sairaus. Pään sisällä.

Kuulostaa ihan meikäläiseltä :DD
Erotuksella että olen nainen (32v,hoikka ja hyväkuntoinen mutta täysin sokeriaddikti) Sokerijogurtteja en syö, mutta varsinkin irtokarkit ja kaikki keksit ym. mitä kaappiin jää ei siellä kauan pyöri...

Tsempit sulle, älä osta mitään (tai jätä näkösälle) mitä ei saa syödä. Välillä sanon miehelleni että jos haluaa ostaa itselleen herkkuja viikolla (yritän itse herkutella vein vkonlopuisin) niin ei näytä minulle vaan syö ihan salassa vaan :)

Ja sairausajan tämä on, totta! Olen monesti sanonut että voi verrata alkoholismiin. Pahimpina kausins syön salassa ja piilottelelen fazerin sinisen kääreitä :D
Parin kuukauden sokeriton auttaisi varmasti mutta siihen ei kykene. Lopetin tupakanpolton 7 vuotta sitten, sen jälkeen tämä on pahentunut.

Ja itsellä ihan perus ateriarytmi, sama kun lapsilla 5 kertaa päivässä. Ja vielä terveellistä ruokaan. Vedän herkut aina ruuan jälkeen tai myöhään illalla kun lapset nukkuu, en napostele aterioiden välissä. Liikun säännöllisesti. Siksihän tämä tuntuukin niin sallitulta ;)

Osta lukollinen lipas. Siinä vaiheessa jos edes jugurtit ei säily kaapissa tai ylipäätänsä ne herkut pitää hotkia niin suosittelen hakemaan apua.
Mulla on sokeririippuvaisuus ja en kyllä pää kaapissa suklaata hotki tai vetele jugurtteja naamaan kilotolkulla. Kyllä jokaiselta aikuiselta itsehillintää sen verran selkärangasta löytyy ettei leivontasuklaita tai vanhentuneita suklaapatukoita syö.

Ihan kuin meillä :D.
Sillä erotuksella että olen miestä vähän kouluttanut tässä asiassa. Mies on laiha ku mikäkin mutta joka ilta vetelee karkkia yms. sisuksiinsa.
Pidin järkyttävän älämölön jos koski mun ostamiin herkkuihin ja söi kaikki. Nykyään ei uskalla niihin koskea tai jos koskee,ei uskalla sitä viimeistä palaa syödä. Omat ostoksensa vetelee illassa.
Itseä ärsyttää tää herkkusyöpöttely miehessä kun pitäisi itseltä painoa tiputtaa. Joo itsekuria ja -hillintää vaatii. Jos söisikin silloin tällöin mut joka hiivatun ilta kun muksut ovat mennneet nukkumaan! Pointsit tosiaan siitä miehelle ettei syö lasten aikana. Mun aikana vaan....

Uusimmat

Yhteistyössä