Olen itse ollut kaverini kanssa kerran siinä tilanteessa, että olen joutunut tappeluun. Olin ottanut vain muutaman ja en itse ollut tehnyt mitään joka oikeuttaisi riidan haastamisen, en edes tuntenut tyyppiä.
Joskus vaan käy niin, ettei puhumalla selviä. Huusimme työntekijääkin väliin mutta ei vissiin kiinnostanut. No saumat alkoivat repeillä hupussa kun kaveri yritti raahata ulos tappeleen... tällöin päätin etten se ole minä joka lähtee lääkäriin paikattavaksi. Vasta kun lattia oli maalattu punaiseksi työntekijä käski painua pihalle ja tuli väliin. Vielä ulkona tyypin kaverit meinasivat käydä päälle, mutta jostakin syystä eivät tehneet sitä. Seuraavaksi lampsin poliisiautolle ja kerroin mitä tapahtui. Poliisit vain tuumi, ettei voi tehdä mitään ja käskivät nostaa syytteen baaria kohtaan välinpitämättömyydestä.
Aina ei vain voi välttää tappelua, eikä siinä ole kyse munan puutteesta. Ennen maksaa hiukan korvauksia kuin kärsii itse jostain silmävaurioista yms.
Kotona kun kerroin nykyiselle vaimolleni hän sanoi, että hyvä ettei sinulle käynyt kuinkaan. Korvausvaatimuksia ei koskaan kuulunut, vaikka tyyppi saikin tietää kuka olen. Hatun nosto siitä hänelle .. tajusi, että itse oli sitä kerjännytkin.