Mies tappeli baarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Oli ollut niin naamat, ettei muista tapahtuneesta mitään. Oli hankkinut turpaansa joka tapauksessa. Harvemmin juo noin rajusti, mutta joitain vuosia takaperin on myös tapellut kännissä muutamaan otteeseen.
Mä olen tavattoman pettynyt, haluaisi että toinen olisi aikuinen käytökseltään. Mitä te mieltä tällaisestä? Missä mättää kun näin käyttäytyy?

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa päähän:
Oli ollut niin naamat, ettei muista tapahtuneesta mitään. Oli hankkinut turpaansa joka tapauksessa. Harvemmin juo noin rajusti, mutta joitain vuosia takaperin on myös tapellut kännissä muutamaan otteeseen.
Mä olen tavattoman pettynyt, haluaisi että toinen olisi aikuinen käytökseltään. Mitä te mieltä tällaisestä? Missä mättää kun näin käyttäytyy?

lapsellinen pentu. Pistä järjestykseen tai kierrätä.

Minkäs sille voi. Vaikka tottahan on, että kaikenlaisia tyyppejä liikkuu. Voi olla ihan niinkin, että joku huumetörttöilyissään on vain käynyt kuumana ja miehesi on ollut sopivasti paikalla. Ja agressiot on purettu "helppoon" kohteeseen.

Parempi noin päin, nyt ei ole ainakaan syytettä tulossa. ja miehesi (ehkä) ei ole ollut tappelun aloittaja. Tai ainakin luulisin. Luulisi nyt oppivan, ettei kannata rähistä. Hyvä opetus on toivottavasti ollut. Nykyisin, kun on todella kaikenlaisia liikkeellä. Kaikki eivät välttämättä tyydy rähisemään vaan ottavat puukon tai muuta kättä pidempää. Ja tekevät riidasta kerralla lopun.

Kykeneekö ton tason tyyppi edes mihinkään fiksuun keskusteluun sun kanssa? Miten saat suhteen toimimaan muuten, osaako se puhua teidän yhteisistä asioista ja kehittää tai edes ylläpitää suhdetta? Yleensä nää tällaset eivät hirveän laatuseuraa ole muutenkaan.

Olen itse ollut kaverini kanssa kerran siinä tilanteessa, että olen joutunut tappeluun. Olin ottanut vain muutaman ja en itse ollut tehnyt mitään joka oikeuttaisi riidan haastamisen, en edes tuntenut tyyppiä.

Joskus vaan käy niin, ettei puhumalla selviä. Huusimme työntekijääkin väliin mutta ei vissiin kiinnostanut. No saumat alkoivat repeillä hupussa kun kaveri yritti raahata ulos tappeleen... tällöin päätin etten se ole minä joka lähtee lääkäriin paikattavaksi. Vasta kun lattia oli maalattu punaiseksi työntekijä käski painua pihalle ja tuli väliin. Vielä ulkona tyypin kaverit meinasivat käydä päälle, mutta jostakin syystä eivät tehneet sitä. Seuraavaksi lampsin poliisiautolle ja kerroin mitä tapahtui. Poliisit vain tuumi, ettei voi tehdä mitään ja käskivät nostaa syytteen baaria kohtaan välinpitämättömyydestä.

Aina ei vain voi välttää tappelua, eikä siinä ole kyse munan puutteesta. Ennen maksaa hiukan korvauksia kuin kärsii itse jostain silmävaurioista yms.

Kotona kun kerroin nykyiselle vaimolleni hän sanoi, että hyvä ettei sinulle käynyt kuinkaan. Korvausvaatimuksia ei koskaan kuulunut, vaikka tyyppi saikin tietää kuka olen. Hatun nosto siitä hänelle .. tajusi, että itse oli sitä kerjännytkin.

Aina tuo tappelu ei johdu kuitenkaan itsestä, esimerkiksi mieheni "tappeli" muutama kuukausi sitten baari-illan jälkeen, vaikkei ollut edes humalassa - hänen kimppuunsa oli käynyt viisi ulkomaalaista miestä, kun hän odotteli taksia baarin ulkopuolella... Olivat halunneet kännykkää, mutta miehelläni oli kännykkä kotona, joten siitäkin sitten raivostuivat. Toki mieheni yritti puolustaa itseään, mutta yksi vastaan viisi itseään nuorempaa ei ollut kovin tasapuolinen taistelu. Lääkärireissuhan siitä seurasi ja myös poliisit tulivat paikalle, ja mieheni saa nostaa syytteen asiasta. Se on vain vähän vaikeaa siinä mielessä, että kimppuun käyneitä ei saatu kiinni.

AP:n kirjoitushan oli ensin että kapakassa. Kapakassa vain todellä ääliö ottaa osaa tappeluun. Kapakan järjestyksestä huolehtii kapakan henkilökunta, ei asiakkaat. Tietenkin jos on varaa ja halua joutua käymään käräjillä yleisellä paikalla tappeluun osallistumisesta niin siitä vaan. Mielestäni vieläkin vain ääloö osallistuu tappeluun kapakassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heikkiherra:
AP:n kirjoitushan oli ensin että kapakassa. Kapakassa vain todellä ääliö ottaa osaa tappeluun. Kapakan järjestyksestä huolehtii kapakan henkilökunta

Vain ääliö antaa lyödä itseään kapakassa.

Et ilmeisesti koskaan ole ollut tupaten täydessä baarissa? Henkilökunta ei välttämättä siinä hulinassa näe koko tilannetta/ehdi reagoida ajoissa tilanteeseen.

Itse olen ollut tilanteessa, jossa kolme tyyppiä päätti hakata kaverini tanssilattialla. kaveri yritti selvitä puhumalla, mutta tyypit eivät päästäneet kaveria poistumaan, vaan ensimmäinen lyönti tuli samantien kun kaveri yritti poistua paikalta.

En jäänyt katsomaan tilannetta sivusta. Pyysin paria tyttöä hakemaan portsarin paikalle ja estin niitä kahta muuta tyyppiä auttamasta pääpukaria kaverin pieksämisessä. Ensimmäistä monotin munille ja toisen tönäisin nurin.

Portsarin vihdoin saapuessa paikalle, kaverillani oli hammas katki ja silmäkulmasta vuosi verta solkenaan. Mitähän kaverilleni olisi käynyt, jos olisin antanut öykkärien käydä hänen kimppuunsa yhtäaikaa?

On omakohtainen kokemus kapakassa tappelusta. Vastapuolen kaverit saivat molemmat 4 kuukauden tuomion käräjäoikeudessa.
Että ei mielestäni osoita mitenkään fiksuutta tapella kapakassa.

PS. Menisin itekkin kyllä väliin jos kaveria alettaisiin joukolla mukiloimaan. Siitä huolimatta on tyhmää tapella kapakassa

Mun lankomies harrastaa kapakka tappelua, hän käy ns räkälöissä missä saa tapella, joissa käy agressiivisia miehiä. Hän harrastaa myös saunassa tappelua, hän pitää siitä kun Isot Munat heiluu tapellessa.