Mies töni toiseen huoneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä oli riita ja mulla on tapana huutaa, välillä kurkkusuoranakin.
Mies ei huuda ja harvoin menettää hermojaankaan. Hän ahdistuu
aina jos huudan, heillä kotona ei huudettu.
Meillä on puhuttu asiasta ja sovittu että annan miehelle tilaa riitatilanteissa. (poistun toiseen huoneeseen kun tullaan siihen pisteeseen, kun mulla on tapana huutaa pää punasena)

Eilen miehen mitta tuli täyteen ja hän töni minut väkisin ulos huoneesta ja sanoi
"tänne ei tulla huutamaan". Minuun tietysti sattui.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta vaan hän on muutaman kerran aikaisemminkin
töninyt minut toiseen huoneeseen, sanonut että tarvitsee nyt rauhaa ja puhutaan kun ollaan rauhoituttu.

Muuten mieheni on mitä huomaavaisin, ajattelevaisin, huolehtivainen ja
kaikin puolin hyvä mies. Riitelemme harvoin. Yleensä hän on rauhallinen riitatilanteissa ja mulla taas olisi itsehillintä paikallaan.

Miehellä on oikeus töniä vaikka raskaana olevaa naista niin että mahaan sattuu, jos nainen suuttuu ja huutaa. Miehellä on oikeus toniä seinää vasten ja tönäistä lattialle ja runtata siihen niin että sattuu, koska hän ei jaksa kuunnella eikä hänessä ole vikaa. Minähän se riitelen. Normaalisettiä siis. Miehillä on se kato, se oikeus.

No lujaa huutaminen aiheuttaa kyllä kuuntelijalle erittäin suurta stressiä. Joksus jos joku vaan huutaa ja huutaa, niin tuntuu kyllä että pää räjähtää. Onkonsun ihan pakko huutaa sitten niin kamalasti?

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Alkuperäinen kirjoittaja normaalisettiä;28881635:
Miehellä on oikeus töniä vaikka raskaana olevaa naista niin että mahaan sattuu, jos nainen suuttuu ja huutaa. Miehellä on oikeus toniä seinää vasten ja tönäistä lattialle ja runtata siihen niin että sattuu, koska hän ei jaksa kuunnella eikä hänessä ole vikaa. Minähän se riitelen. Normaalisettiä siis. Miehillä on se kato, se oikeus.

Ja naisilla on oikeus huutaa ja raivota tuntitolkulla vaikka putkeen, koska mieshän on sika, jos se edes hipaisee kiukkuista naista.
Naisten kuuluu saada tehdä mitä vaan ja miesten kuuluu elää sen asian kanssa.

• Tykkää
Reactions: MIES!
pitäskö tässä nyt sitten alkaa sanomaan, että mihes on väkivaltainen piru, josta kannattaa erota vai mitä ajat takaa. mutta minun mielestä sun pitäs alkaa hillitsemään sitä huutamista, koska se ei tulosta tuo, vaan päin vastoin. opettele keskustelemaan rauhallisesti. niin loppuu nuo työntämisetkin

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Meilläkään ei kotona koskaan huudettu, enkä kestä sitä nytkään parisuhteessa. Jos mies ahdistuu huudosta eikä saa sinua muuten pois huoneesta kun vähän tönimällä, niin musta siinä ei ole mitään väärää. Eri asia jos heittäisi, paiskaisi sinut tai tönisi sinut lattialle tai muuta, tarkoituksena olla väkivaltainen.

Ja naisilla on oikeus huutaa ja raivota tuntitolkulla vaikka putkeen, koska mieshän on sika, jos se edes hipaisee kiukkuista naista.

Ei. Vaan miehellä on oikeus olla ja tehdä mitä lystää. Miehellä on oikeus vetää asiat solmuun ja oikeus olla opettelematta alkeellisempiakaan kommunikointitaitoja. ja kun nainen kilahtaa ja huutaa eikä mies jaksa sitäkään käsitellä, miehellä on oikeus toimia kuten tahtoo, vaikka sitten runtata sinne seinään.

Niinpä. Se on sitä ikuista kaksinaismoralismia joka näkyy myös palstalla päivittäin kun tänne tullaan sankoin joukoin hakemaan vertaistukea ja virtuaalisia miehen selkäänpuukottajakavereita, syynä milloin mistäkin aiheesta johtuva miehen käyttäytymisestä aiheutuva naisen mielipaha. Ja yleensä sitä tukea täältä löytyy, niin hämmästyttävää kuin se onkin ja aloittajan omaa toimintaa ei välttämättä edes kyseenalaisteta.

Huutaminen on henkistä väkivaltaa sieltä pahimmasta päästä ja sellaista ei tarvitse omassa kodissaan kenenkään sietää. Huutavan ihmisen kanssa ei voi keskustella rationaalisesti mutta huutamisen kuuntelu voi olla äärimmäisen ahdistavaa varsinkin jos se on toistuvaa. Poistaisin taatusti itsekin huutavan naisen huoneesta jos puhe ei auttaisi ja mittani olisi täynnä. Ja jos huutaminen jatkuisi poistaisin naisen myös elämästäni.

Alkuperäinen kirjoittaja normaalisettiä;28881677:
Ei. Vaan miehellä on oikeus olla ja tehdä mitä lystää. Miehellä on oikeus vetää asiat solmuun ja oikeus olla opettelematta alkeellisempiakaan kommunikointitaitoja. ja kun nainen kilahtaa ja huutaa eikä mies jaksa sitäkään käsitellä, miehellä on oikeus toimia kuten tahtoo, vaikka sitten runtata sinne seinään.

Pakottaako joku sut olemaan tollasen ihmisen kanssa?
Miksi huudat?
Miksi sulla on oikeus huutaa ja raivota, mutta miehellä ei ole oikeutta olla kuuntelematta sitä?
Mikset sä pakkaa kamoja ja häivy?
Ota vastuu omista tekemisistäsi. Sähän siinä suhteessa olet pysynyt. Ei se ole kenenkään muun vika, kuin sun oma.

teidän pitää sopia että riidellessä toiseen ei saa koskea, mutta ei myöskään saa tehdä toiselle väkivaltaa ääniaaltoja käyttämällä. se voi aiheuttaa ihan kamalaa stressiä ja fyysistä kipua. puhu normaaliäänellä, älä huuda, niin miehesi vasaraluu ja tärykalvo eivät hakkaa holtittomina siellä sen pään sisällä.

Hauskintahan näissä jutuissa on tietysti se että yleensä aloittaja jättää mainitsematta että on itse ensiksi huutanut pää punaisena tai muuten kohdellut miestä kaltoin tai värittää tarinan muuten omaksi edukseen ja sitten täällä joukolla kauhistellaan että onpa kamala mies, jätä se sika. Tarinoissa on kuitenkin aina kaksi puolta.

[QUOTE="vieras";28881751]Uhrin kannalta melkoisen turhauttava lause.[/QUOTE]:laugh:

Niin, koska "uhrejahan" näissä tarinoissa on aina vain yksi ja uhri on aina nainen. Sama laulu joka päivä. Joka päivä.

Tässä tapauksessa mun mielestä naisen toimintatapa on väärin, mut aina tarinoissa ei todellakaan ole mitään "kahta puolta".
Itse olen ollut ylikiltti ja kun tapailin väkivaltaista miestä niin en todellakaan huutanut eikä ollut edes mitään riitaa, vaan mies alkoi kuvitella omasta päästään asioita ja alkoi käyttäytyä uhkaavasti ilman syytä. Tämä oli toistuvaa. En itse tehnyt mitään provosoivaa/väärää. Jopa asioilla käyntini kaupungissa sai miehen epäilemään missä oikein olinkaan ollut jne.
Sitä vaan, että kyllä niitä oikeita uhreja on, niin naisissa kuin miehissäkin.

:laugh:

Niin, koska "uhrejahan" näissä tarinoissa on aina vain yksi ja uhri on aina nainen. Sama laulu joka päivä. Joka päivä.

Mä olen nainen ja muakin naurattaa nä jutut.
Luonnollisesti nainen on uhri. Enkä mä tajua sitäkään, että miksi sillä "uhrilla" ei ole mitään vastuuta?

Mä en ymmärrä sitäkään, että on nainen, jonka mies on hakannut sitä vuosikausia ja sitten se nainen saa sympatiat kaikilta ja yhdessä mietitään miten paskoja miehet voi olla?
Miten tyhmä se nainen on, että se mahdollistaa tuon kaiken?
Miksei se kerännyt kamojaan ja häipynyt ihan sen ensimmäisen iskun jälkeen?
Miksi se on suhteessa, jossa sille tehdään asioita, joita se ei halua sille tehtävän?

On ihan eri joutua satunaisen väkivallan uhriksi, kuin olla sellaisen uhan alla jokapäivä täysin tietäen mitkä seuraukset voivat olla. On myös eri asia olla lapsi, jota pahoinpidellään, he eivät oikein voi tehdä asialle mitään. Aikuinen nainen voi. Miksei se siis ole tehnyt mitään? Mikä sitä vaivaa????

Mutta siis, tä ei varsinaisesti liity ap:n tapaukseen. En näe hänen kokeneen yhtään seh enempää väkivaltaa, kuin hänen miehensäkkään

[QUOTE="vieras";28881801]Tässä tapauksessa mun mielestä naisen toimintatapa on väärin, mut aina tarinoissa ei todellakaan ole mitään "kahta puolta".
Itse olen ollut ylikiltti ja kun tapailin väkivaltaista miestä niin en todellakaan huutanut eikä ollut edes mitään riitaa, vaan mies alkoi kuvitella omasta päästään asioita ja alkoi käyttäytyä uhkaavasti ilman syytä. Tämä oli toistuvaa. En itse tehnyt mitään provosoivaa/väärää. Jopa asioilla käyntini kaupungissa sai miehen epäilemään missä oikein olinkaan ollut jne.
Sitä vaan, että kyllä niitä oikeita uhreja on, niin naisissa kuin miehissäkin.[/QUOTE]

Mutta miksi sä jäit uhriksi? Mikset sä lähtenyt?

Mutta miksi sä jäit uhriksi? Mikset sä lähtenyt?

Kyllä mä lähdinkin, se oli vajaan vuoden tapailu.
Lähtöä viivästytti kaksi asiaa:
1. kotoa opittu toimintamalli alistumiseen ja siihen että sua saa kohdella huonosti. Eli tavallaan se oli tuttu kuvio mulle.
2. se, että silloin kun mies oli hyvällä tuulella, se osasi olla tosi mukava ja
puhua kauniisti(kukaan ei ollut puhunut mulle aikasemmin niin) ja ostaa lahjoja yms.

Kuka tekis tästä biisin? Sanat menee jotakuinkin näin: "Jätä se sikapossu!! Jätä se sika ja jätä se possu, jätä se sikapossu. Miks annat itseäs kohdeltavan noin, miks et kunnioita itseäs? Miks elät vain varjona miehen, miks pois et jo mee?.... ja sit kertsi: Jätä se sikapossu! Jätä se sika ja jätä se possu - jätä se sikapossu".

Eli olette sopineet, että jos sulla riitatilanteessa palaa käämi, poistut toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Et kuitenkaan ikinä tee niinkuin on sovittu?

Joo, en osaa neuvoa mitä sun miehes pitäis tehdä tossa tilanteessa.

No, ei minkäänlainen väkivalta ole hyväksyttävää. Mutta ei ole sunkaan käytös. On täysin ymmärrettävää että toinen hermostuu jos hänelle huudetaan kurkku suorana ja seurataan jatkaen karjumista vaikka hän yrittäisi pois tilanteesta.
Korjaa siis ensin oma käytöksesi. Jos mies tönisi vielä sitten kun sä osaisit käyttäytyä kuin aikuset niin se olisi väärin.

Yhteistyössä