Mies työmatkalla ja itse rv 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhi6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhi6

Vieras
Mies siis lähtee loppuviikosta työmatkalle ulkomaille. Nyt itseä hiukan huolestuttaa jos tämä synnytys tästä vaikka käynnistyisi. Meillä kaksi isompaa lasta 6v ja 5v, joten ei minulla heidän ja raskauden kanssa mitään ongelmaa, mutta kun turvaverkot on 500km päässä ja jos jotain tapahtuu niin voiko nuo isommat sitten ottaa vaan sairaalaan mukaan. Lähimmät ystävätkin tekee 3-vuorotyötä, joten en voi olla varma heidän pääsemisestä. samoin isomummo 84v asuu 54 km päässä, mutta ollut juuri leikkauksessa, joten en voi lapsia sinnekään viedä. Hiukan vaan hermostuttaa. Mitäs tekisitte? Lähtisittekö esim. sinne kauas sukulaisten luo, vai pysyisittekö kotona?

Kumpikin aikaisempi raskaus mennyt todella hyvin ja kumpikin mennyt lasketunajan yli, joten ei kai tässä mitään hätää pitäisi olla, mutta mietin vaan kaikkea.

Minä varmaankin matkustaisin sinne sukulaisiin tai pyytäisin jonkun sukulaisen/kaverin meille. Eihän noista kannata isoa stressiä ottaa, jos ei tosi riskiraskaus ole. Mutta onhan se hyvä "tekosyy" nähdä sukulaisia tai vaikka jotain ystävää jonka kanssa ei muuten tule vietettyä aikaa vaikka tahtoisi. :)

Kuinka pitkään se mies on siellä työmatkalla? Jos pari päivää, niin ei mitään. Jos viikkoja, niin sitten miettisin.
Kyllä tarpeen vaatiessa voit varmasti ottaa noin "isot" lapset mukaan sairaalaan tai pyytää jotain naapuria apuun. Erittäin epätodennäköistä kuitenkin että mitään vielä tapahtuu.

suurella todennäköisyydellä ei synny vkl aikana, jos aiemmatkin menneet yli.
Lapsia EI voi ottaa sairaalaan mukaan!!
Meillä oli vastaavanlaisessa tilanteessa "varalla" MLL hoitaja, joka oli siis valmis tarvittaessa tulemaan vaikka yöllä (taksillä meidän piikkiin luonnollisesti), kävi ennalta tutustumassa lapsiin (silloin 5 ja 7v), tuota vaihtoehtoa kannattaa miettiä!! (itsellä ei sitten tullut käyttöä kuitenkaan ;))

Jos mikään tän kolmannen odotuksen aikana ei ole antanut syytä olettaa, että syntyisi aikasin niin olisin ihan rauhassa himassa ja ehkä tekisin vaan kaiken välttämättömimmän. Nuo lapsetkin on kuitenkin sen kokosia, ettei niitä tarvitse olla samaan tapaan nostelemassa kuin esim taaperoita.
Jos ihan ongelmatilanne tulee päälle niin lapset voi ottaa kyllä sairaalaan mukaan, mutta oman mielenrauhan takia nyt vois olla tietty hetki tutustua naapuriin.

Miten pitkä se työmatka on?

Kauan mies on ulkomailla?

Joku varasuunnitelma olisi hyvä olla, vaikka epäilen, että suurta painetta ei kannata ottaa. Joku naapuri tms. kenet voi tarvittaessa pyytää paikalle?

[QUOTE="Lissu";23470387]voisiko joku tulla teille siksi aikaa? Sukulaisista esim.[/QUOTE]

Sukulaiset täysin työelämässä, joten aika hankalaa se on. Appiukko kyllä pääsee lähtemään heti jos tulee jotain niin tänne. Hänkin kyllä asuu 400 km päässä, mutta kuitenkin :)

Parempi tosiaan varautua. Itse olin rv35 autuaan tietämätön missä mennään odotuksen suhteen ja tuolla rv35 kävin neuvolalääkärillä, joka sanoi, että voi syntyä koska vain. Syntyi sitten rv36 ja ilman mitään ennakko-odotuksia. Esikoinen oli. Nyt taas raskaana, mutta ei ole vielä syntynyt vaikka nyt sitä odottaisi tapahtuvaksi. Selvitä ystäviesi aikataulut töiden suhteen ja pyydä apuun jos tarvis+jos huono-aika heille niin mll tai joku muu hoitaja. Meillä päin on joku yksityinenkin hoitaja, joka ottaa hoitoon öiksikin jne.

ite en tekis mitään erikoisjärjestelyjä jos raskaus on menny hyvin ja ei ole ennen aikaisen synnytyksen vaaraa....lapset voi kyullä otta sairaalaan mukaan,varsinkin jos tietää että se appi voi tarvittaessa ajaa teille sit !
Meillä mies joutuu kertausharjoituksiin viikkoa ennen laskettua kun ei vapautusta saanu,meillä kotona viisi lasta joista 3 pieniä ja kaksi pikkukoululaisia....

Mullakin syntyi yllättäin viikoilla 36+2, et kannattaa tosiaan tehä varasuunnitelmia. Mut vois kyllä kuvitella tosiaan jos yliajalla edelliset mennyt et eiköhän tääki.

Epäilempä että, syntyis just ton viikon aikana, minkä mies on työmatkalla. Ellei muuten ole ollu jotain ongelmia sun raskauden aikana? Sillon oisin ehkä ite ainakin enempi huolissani. Mutta, jos tosiaan raskaus sujunu ihan normaalisti, eikä ole ollu mitään tavallisesta poikkeevaa, niin en ottais mitään paniikkia. Huilaisin ja rentoutuisin omassa rauhassa ja tekisin kaikkee mukavaa :).

[QUOTE="huh";23470528]millainen mies lähtee ulkomaille kun vaimo raskaana? En voi käsittää. Itse en edes päästäisi.[/QUOTE]

no just joo. Mua niin hatuttaa vaimot jotka itkee sitä ku mies lähtee TYÖreissulle!! Ja vielä EIVÄT PÄÄSTÄ?? huhhuh...

[QUOTE="huh";23470528]millainen mies lähtee ulkomaille kun vaimo raskaana? En voi käsittää. Itse en edes päästäisi.[/QUOTE]

Työt on tehtävä, vaikka vaimo onkin raskaana. Ei voi istua 9kk käsikädessä sohvalla, vaikka ilmeisesti jotkut vaimot niin tahtoisikin.

No itse en tekisi mitään varasuunnitelmia. Jos vointi on ihan hyvä ja edellisetkin raskaudet menneet lasketun ajan yli, niin ei ole mitään syytä olettaa, että nyt sen viikon aikana tapahtuisi jotain dramaattista.

Meillä mies matkusti rv 38 asti ihan normaalisti,joka viikko.Eikä meillä edes ole KETÄÄN joka olisi voinut ottaa lapset jos olisi esim.yöllä synnytys alkanut.Kyllä hirvitti,mutta onneksi kolmonen syntyi sitten lähellä la.ta.

Yhteistyössä