Mies uhkailee koiriani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nameless
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nameless

Vieras
Pakko kai tässä on jo avautua jonnekin ja kysyä mitä ihmettä te sijassani tekisitte!

Ollaan oltu yhdessä miehen kanssa 10v, naimisissa 7v ja löytyy lapsiakin.
Minulla on kaksi koiraa ja mies yleensä niistä tykkää, mutta välillä tulee tällaisia
päiviä kuin tänään; miehen isä oli kylässä ja mies huomasi nurmikolla pari kakkakasaa
(eilen siivosin nurmikon viimeksi joten ilmeisesti aamulla käyneet asioillaan), meni
teatraalisesti siivoamaan ne ja lapiolla toi "muristen" koirien eteen. Uhkaili että saatte
syödä nämä, tämmöinen loppuu sitten (niiden kun pitäisi YMMÄRTÄÄ mennä pihan taakse pusikkoon asioille!) tai tulee koulutusta kovalla kädellä, puristeli veistä kädessään (NAURETTAVAA) ja sai koirat aivan sekaisin. Kumpikin koira luikki sisälle ja mielisteli sieltä tullessaan henkensä edestä, eiväthän ne raukat tajua mistä oli kyse.

Jos miehen isä ei olisi ollut paikalla, olisi mies saanut -jälleen kerran- kuulla kunniansa mutta en kehdannut sitä tehdä tämän paikalla ollessa. Näitä tällaisia "kohtauksia" mies esittää aina vieraille kun tietää etten ala heidän läsnäollessaan sanoa mitään, sitten on niin aurinkoista vieraiden lähdettyä ja kuvittelee että unohdan koko episodin. Väärinpä luulee, kuulee tästä illalla kun lapset ovat nukkumassa, kyllä niin paljon raivostuttaa!

Olen miehelle selvittänyt miten pahalta se tuntuu kun uhkailee koiria ja hän on joskus jopa tunnustanut että yrittää sillä loukata minua jos on jostain suuttunut. Nyt vain en ymmärrä mitä pahaa muka olen tehnyt hänelle että näin pahasti täytyi taas iskeä navan alle! Tietää vielä että minulla on menkat ja mahani on todella kipeä eikä olo muutenkaan hyvä.

Minua mietityttää koirien stressitaso, ovatko ne koko ajan varuillaan kun mies on läsnä? Mies leikkii niiden kanssa kyllä ja silittää niitä mutta sitten räjähtelee olemattomista asioista (ei saisi haukahtaakaan, nämä eivät turhia hauku vaan ilmoittavat jos joku tulee tmv) ja varsinkin narttukoira on selvästi epävarma miehen seurassa.

Mitä sinä tekisit? Ja anteeksi pitkä purkaus...

Kuulostaa vähän siltä, että miehesi haluaa esittää vieraille. Mutta todella typeräähän tuo on ja ennenkaikkea koirille tosi epäloogista käyttäytymistä.

Miksi annat miehesi käyttäytyä noin koiria kohtaan?
Tuo uhkailu on täysin tehotonta ongelman kannalta, pahentaa vain asiaa.
Jos ei keskustelu auta, nolaat sitten vaikka miehesi sanomalla asiasta vieraiden kuullen.

Piha on meillä aidattu sitä varten että koiria voi päästää ulos ovesta ulkoilemaan, toki käydään lenkeilläkin mutta esim. aamulla päästän ne ulos ja laitan sillä aikaa lapsen valmiiksi hoitoon sekä itseni töihin.
Mikähän ihme mielihäiriö tuo tuommoinen esittäminen sitten on? Tekee kyllä toki joskus ihan vain minun seurassani, mutta tuolloinkin on yleensä lapsi/lapset paikalla enkä heidän edessä ala huutamaan. Miten minun sitten pitäisi estää jos ei keskusteleminen tiukkaankaan sävyyn auta? Miehelle jään auttamatta toiseksi väittelyssä koska hän on niin verbaalisesti lahjakas, en halua vieraiden kuullen nolata lähinnä itseäni...huoh, on tässä kanssa ongelma =(.

Kyllä minäkin lähdöllä olen uhkaillut, monta kertaa. Sen jälkeen jaksaa käyttäytyä ehkä kuukauden kaksi ja taas sama peli jatkuu. On kuitenkin noin "pinnalta" hyvä mies, ei juo liikaa eikä pahoinpitele (kuin näin henkisellä tasolla), on ihan hyvä isäkin. Näin pitkän suhteen jälkeen sitä ei haluaisi luovuttaa ihan helpolla ja viedä lapsilta ydinperhettä niin tavallista kuin se nykyään onkin. Nuoremmalla on vielä oikea isääntakertumiskausi meneillään.

Piha on meillä aidattu sitä varten että koiria voi päästää ulos ovesta ulkoilemaan, toki käydään lenkeilläkin mutta esim. aamulla päästän ne ulos ja laitan sillä aikaa lapsen valmiiksi hoitoon sekä itseni töihin.
Mikähän ihme mielihäiriö tuo tuommoinen esittäminen sitten on? Tekee kyllä toki joskus ihan vain minun seurassani, mutta tuolloinkin on yleensä lapsi/lapset paikalla enkä heidän edessä ala huutamaan. Miten minun sitten pitäisi estää jos ei keskusteleminen tiukkaankaan sävyyn auta? Miehelle jään auttamatta toiseksi väittelyssä koska hän on niin verbaalisesti lahjakas, en halua vieraiden kuullen nolata lähinnä itseäni...huoh, on tässä kanssa ongelma =(.

Miten ihmeessä sä itsesi nolaisit, jos miehelle huomautat koirien turhasta komentelusta ja pelottelusta?

Kuulostaa nyt siltä että miehesi ei vaan tiedä koirien koulutuksesta yhtään mitään ja luulee kouluttavansa koiria uhkailemalla ja pelottelemalla.
Selvät säännöt koirille, jotka molemmille sopii ja neuvot miestä miten koiraa kielletään.

Jos uhkailu jatkuu ja tekee sitä vain sinua satuttaakseen, lyöt nyrkin pöytään ja sanot että nyt loppuu perkele tämä pelleily, viattomia luontokappaleita ei näin kohdella ja jos siinä on joku ongelma, pakkaa kamansa ja lähtee muualle.
Ei tarvita nokkelia väittelyitä.

Kiitos tsempeistä, keskusteluaika lähestyy...Micosa; se nyt vaan on niin että jos menen miestä komentelemaan/kommentoimaan/arvostelemaan muiden kuullen, hän osaa kyllä nolata minut heidän silmissään. On senverran pirullinen luonne että siinä ei sitten sanan säilää säästellä enkä tahdo lapseni todistavan moista käytöstä.

Kiitos tsempeistä, keskusteluaika lähestyy...Micosa; se nyt vaan on niin että jos menen miestä komentelemaan/kommentoimaan/arvostelemaan muiden kuullen, hän osaa kyllä nolata minut heidän silmissään. On senverran pirullinen luonne että siinä ei sitten sanan säilää säästellä enkä tahdo lapseni todistavan moista käytöstä.

Eikö sen pitänyt olla "muuten hyvä mies"?

Ensinnäkin onko ne koirat siis yli 10 vuotta vanhoja, jos ovat vain sun koiriasi?

Ja ehkä tosiaan kannattaisi viedä niitä ihan lenkille, ettei niitten tarvitsisi pihalle paskoa. Ymmärrän kyllä miehen ärsyyntymisen, jos koirien omistaja eli sinä et jaksa niistä huolehtia.

Yhteistyössä