Mies vaan...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..nauroi!??!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

..nauroi!??!

Vieras
Meillä suhde joutui katkolle kun yritin painostaa miestä ottamaan enemmän vastuuta lapsesta ja kodista. Mies teki kyllä jotain, mutta naureskeli vain mulle. Sanoi että häntä on turha vedättää riitaan mukaan jota ei muka ole olemassa. Nauroi päin naamaa! Minä löin häntä vähän yllättäen kädellä. Hän ei tajunnut yhtään estää tai väistää. Mies suuttui älyttömästi. Muka poskesta verta tuli. Hän muuttui heti kummalliseksi , aikooko kostaa ,ainakin nauru loppui heti. Pitäiskö kertoa jollekkin että mies ei uskaltaisi kostaa? Lähteeköhän mies? Ei puhu mitään vaikka huutaen kysyy. Miten olette selvinneet yli tällaisesta?
 
Painostamista, naureskelua, vähättelyä, lyömistä.............
Vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä taustoja, mutta siitä olen varma että apua tarvitsette kumpainenkin.
Entäs lapsi !!!!!!!!!!!



 
Samassa tilanteessa, jos nyrkkiä näyttää millään tavalla, olisi miehelle välittömästi lähtö edessä. Miksi sama ei pätisi naiseenkin? Miehenäsi minä en katsoisi sinua enää hetkeäkään.

Enkä kyllä sinunakaan miestä, joka jättää yksin selviämään arjesta. Helpommallahan sinä pääsisit yyhoona.
 
Mikäli miehesi olisi osallistunut sinun keskusteluusi, niin luultavasti keskustelu olisi päättynyt tyrmäykseen. Meinaan sinun kohdaltasi.

Muualla sitä kutsutaan nyrkkeilyksi ja sitä ""harrastetaan"" samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa..
 
Minusta teidän keskinäisessä viestinnässä on pahasti vikaa. Ensinnäkään miehen ei tietenkään pidä nauraa, jos toinen keskustelee vakavasti siitä, että jotakin on vialla. Minusta ylipäätään toisen tunteille, tuntemuksille, ongelmille tms nauraminen on todella kypsymätöntä käytöstä.

AP:n käytös ei kyllä sen aikuisempaa ole. Minusta on ihan sama lyökö nyrkillä vai avokämmenellä, koska molemmissa on kyse fyysisestä väkivallasta. Entäpä jos jossain toisessa tilanteessa miehesi tekisi samoin ja antaisi lävärit poskellesi? Olen varma, että sinäkin saisit siitä raivarit. Mitä AP ajattelit lyömisellä saada aikaiseksi? Senkö, että hän ottaa sinut tosissaan? Yritäpä asettua hänen tilanteeseen. Voit olla varma, että asiallinen keskustelu päättyy siihen paikkaan, jos jompikumpi käy käsiksi.

AP: olet siinä tilanteessa, että ongelma on yhä ratkaisematta. Päinvastoin, kun otat ongelman seuraavan kerran keskustelun kohteeksi, kumpikin muistaa, miten edellinen kerta päättyi.
 
Lakkaa huutamasta.

Huusit jo liiankin kovaa, lyöden. Lue nyt uudestaan oma kirjoituksesi:"" Mies teki kyllä jotain, mutta naureskeli vain mulle. Sanoi että häntä on turha vedättää riitaan mukaan jota ei muka ole olemassa.""
Ei mies pahasti tehnyt tai toiminut!!! Sinun oma reaktiosi oli pahasti ylimitoitettu ja nyt sitten ihmettelet.

Olet anteeksipyynnön velkaa, todella, tai muutoin tästä tulee syvä juopa suhteeseenne. Joka tapauksessa sinun on tämän jälkeen hyvin paljon vaikeampi saada häneltä apua kotitöihin ja lapsenhoitoon, mitä pyysit.

Ei miehesi ainakaan kertomuksesi perusteella kovin äkkipikainen ja harkitsematon ole, jollei sinulla ole aiemman kokemuksen perusteella syytä pelätä häntä.

Anteeksi on pyydettävä. Sen jälkeen sitten puhuttava asioista ja keskinäisestä vastuun kantamisesta ja muistakin yhteiselämään liittyvistä asioista, mutta rauhallisesti ja syyttämättä. Opettelepa sitä näin aluksi.
 
Tuossa nurkassa on matkalaukku pakattuna, kuten aiemmin olen kertonut pariin otteeseenkin viestiketjuissa. Asian ydin on se, että vaimo on räyhääjä ja silloin yleensä agressiivinen ja väkivaltainen. Kerroin sitten, että pakkaan kaikkein välttämättömimmät tavarat matkalaukkuihin ja laitan ne valmiiksi, mikäli vielä tulee yksikin läpsäys tms.

Siinä ne nyt ovat oleet jo pari vuotta!

Naisen läpsäys on samaa kuin miehen läpsäys. Se on väkivaltainen teko! Toisen koskematomuuden rikkomista, joka sattuu yhtä paljon, oli sitten lyöjänä mies tai nainen.

Joo, joo. Tiedän, parisuhde on vaikeaa, kun toinen on erilainen! Reagoi eri tavalla ja juuri siten, kuin itse en halua. Siksi ihmisille on annettu suu puhua, aivot ajatella, mitä sanoo ja korvat kuulla, mitä toinen kertoo. Yksinkertainen, mutta niin vaikea asia kohdata omalla kohdallaan omissa suhteissaan.

ÄLÄ LYÖ, ""ÄLÄ LÄPSÄISE"". Puhu hiljaa, puhu taidolla ja kuuntele sydämellä sitäkin viestiä, mitä ei ääneen sanota. Myönnä itsellesi että et mennyt parisuhteeseen oikean kanssa, ja ettei se toinenkaan, siis kumppanisi ei mennyt oikean kanssa. Siitä voit alkaa parantaa omaa suhtautumistasi, kunnes toinen voi löytää tien uudistumiseen. Tai sitten ei. Jos ei onnistu, kulkekaa eri teille, mutta älkää läpsikö!
 

Similar threads

Yhteistyössä