Mies vaatii käyttämään omaa aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äö

Vieras
Teenpä nyt tällaisen aloituksen, kun olen tätä Mitäs nyttiä lukenut ja voittopuolisesti perheen työnjakoa koskevat aloitukset käsittelevät sitä, miten miehellä on paljon omaa aikaa, harrastuksia ja elämää. Äiti taas hoitaa pääsääntöisesti kodin ja lapset.

Meillä mies laskee erittäin tarkkaan, että saan juuri yhtä paljon aikaa omiin juttuihin kuin hänkin. Just äsken kävi tuossa ja sanoi, että lähden nyt aamulla kaupungille kahville tai lenkille, itse menee illalla kokoukseen. Muutenkin aina patistaa omiin menoihin elokuviin, teatteriin jne. Meillä on kaksi lasta ja nyt viimeililläni olen raskaana. Olen ennen käyttänytkin kaiken tarjotun vapaa-ajan, mutta nyt enää jaksa muuta kuin istua huohottaa sohvalla ja surffata netissä. Onko muilla yhtä huomaavaisia ja mukavia miehiä? (Mieheni tosin tekee tuota selvästi huonon omantunnon vuoksi, koska itse käy illalla kokouksissa 2-3 krt viikossa, harrastaa liikuntaa ja käy myös kaljalla)

Mun mies kyllä sanoo mulle toisinaan, että menisit nyt käymään jossain kun minä olen täällä. Varsinkin silloin jos töissä on paljon reissuja eikä kotona ehdi juuri olemaan.

No meillä mies ei mua mihkään patista, mutta meille molemmille on ihan selvää että kummallakin on harrastukset jotka vie paljon aikaa, eikä siitä kumpikaan näinollen rutise :)

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
käytä oma aika netissä oloon .

Niinhän tuota nyt viime viikot on tullut tehtyäkin, kun ei jaksa enää raahautua mihinkään. Eikä kiinnosta. Mut kun voimia on enemmän, niin tämä ei ehkä ole se ensisijainen paikka käyttää omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
No onpas ihme nillittämistä, helpointa varmaan jos aikuiset saisivat itse päättää "oman aikansa" määrästä ja laadusta.

? Ei se ihan helppoa ole ihan itse päättää, vaatii yhteistä aikaa ja suunnittelua jos on jo ne kaksi lastakin. Mutta eihän tässä pointti se ollutkaan,vaan se, että onko sellaisia miehiä, jotka "huolehtii" siitä, että sinulla on omaa aikaa ja pääset nauttimaan yksin omista jutuista.

Varmaan hän on susta hiukan huolissaankin jos olet uppoutunut nettiin ja sohvalle vaikka ennen innostuit lähtemään ulos yms. Haluaa vaan sun parasta. Mutta onhan se ymmärrettävää,että viimeisillään ei oikein jaksa lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös sekin ole omaa aikaa että olet toisessa huoneessa istuen tietokoneen ääressä etkä laita tikkua ristiin lasten tai kodinhoidon eteen? :)

No, meillä on tietokone olkkarissa, makkarissa ja työhuoneessa... Lapset touhuaa siinä ympärillä, samoin mies. Ja vähän tässä on viime aikoina jaksanut tikkua ristiin laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja lotte:
Varmaan hän on susta hiukan huolissaankin jos olet uppoutunut nettiin ja sohvalle vaikka ennen innostuit lähtemään ulos yms. Haluaa vaan sun parasta. Mutta onhan se ymmärrettävää,että viimeisillään ei oikein jaksa lähteä.

Joo, näin sen täytyy olla. Olen ihan muissa maailmoissa. Mikään muu ei kiinnosta kuin netti, josta jaksavaissena en juurikaan jaksa innostua. Ehkä tää on synnytystä ennakoiva masennus.

Kyllä munkin mies paistaa mua poistumaan juurikin ihan ovesta pihalle puuhaamaan omia juttuja, että saisin omaa aikaa ja nollattua päänuppia sen jälkeen kun on päivän kuunnellu kahden uhmaikäisen huutoa. Onneksi patistaa =) Meillä mulla on kyllä enemmän omaa aikaa kun miehellä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja lotte:
Tsemppiä kyl se siitä :)

Kyllä kai se tästä tosiaan. Lähden nyt sitä omaa aikaa käyttämään sinne kahvilaan. Tuijotan siellä apaattisena ihmisiä. Ehkä synnytyksen jälkeen aurinko taas paistaa. Niin kai se on toivottava. :)

Yhteistyössä