Hae Anna.fi-sivustolta

Mies vähättelee jatkuvasti

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Eteenpäin aina vaan, 23.01.2011.

1. Sen nimimerkki varmaan kertoi sen, miksi se viesti oli niin sekava. Näitä on. Bittipusikosta laukojiksi kutsui tämän päivän Metro-lehti.

2. pilleri auttaa Vierailija

Ei pidä provosoitua. Nooh ihminen, joka ei siis joko halua ymmärtää eikä ole kokenut jotain negatiitista arvostelua vaikkapa läheisiltään. Jos joku ihminen on kokenut sitten omassa elämässä jotain epämielyttävää käytöstä muiden taholta, ei tarkoita, että olisi sen omasta päästä keksinyt.

3. Sinä Vierailija

Aina on niitä,jotka vähättelee muita. Ilmeisesti miehesi tykkää,ettei kukaan ole hänen veroisensa. Tylsä tyyppi. Älä anna miehesi sanojen määritellä arvoasi. Olethan kuitenkin hyvin pärjännyt. Sen pitäisi osoittaa kuinka hyvä ja tärkeä ihminen olet.

4. Sinänsä hullua, sillä eihän mies edes vertaile. Siis itseään ja minua, me painitaan niin eri sarjassa. Sitäpaitsi mies ei kirjoita mitään, joten ei häntä pitäisi riepoa, jos en nyt ihan Sofi Oksasen tasoista tekstiä tee, vaan viihteellisempää. Sai mies sen tekeleenikin luetuksi, vaikka kepeää oli. Jaksoi kiinnostaa.

5. maagikko Vierailija

Se joka on alistettu, päättää kuinka kauan on alitettuna. Alistaja sitä ei tee- Tämä pätee myös vähättelyyn.

6. Laivatyttö_55 Vierailija

Miträ muuten tarkoitat alistumisella? Liittyy muuhunkin kuin tähän mistä puhutan. Onko alustuminen mielestäsi sitä, että kuuntelee eikä heti pistä suhdetta poikki tai lyö tai rupea itse riitelemään?

Minusta aslstuja tekee itsestään uhrin. Sen sijaan turhautuminen haukkumisesta ei vielä merkitse alistumista. Olisi kai ihmeellistä, ellei ihminen reagoisi mitenkään.

7. Aini O Vierailija

Jospa mies tuntee myötähäpeää. Pitää siis tekstiäsi liiankin kepoisena ja yrittää vähättelyllään omalla tavallaan estää sinua hänen mielestään mokaamasta.

8. mietin tässä Vierailija

9. Nyt en ymmärrä. Jos teksti ei mene kustantajalta läpi, niin mitä sitten? Ei siinä sen kummempaa voi tapahtua.

En muuten ikinä käytä sanaa mokaaminen. Se on jotenkin ärsyttävä. Sopii täydellisyydentavoittelijalle. Minä en sitä ole. Ei kyllä mieskään käytä semmoisia sanoja.

Miksi ylipäätään ottaa tuommoisia suorituspaineita? Tekee sellaista mikä huvittaa, nyt tarkoitin kirjoittamista ja sen kaltaisia harrasteita. Minulle se on tärkeä. Mutta jos kustantaja sanoo stop, niin siinä se oli. Sitten yritetään muuta.

10. Aini O Vierailija

Ehkäpä miehesi kuitenkin on ollut sitä mieltä, että todelliset kykysi eivät ihan vastaa kuvitelmiasi ja halusi siksi omalla tavallaan kertoa asiasta sinulle ja sinä koit sen vähättelyksi. Ihan sama siis mitä sanaa tässä käytetään, moka vai muu, mitäpä moiseen yksityiskohtaan puuttumaan.

Eikö tässä nimenomaan keskusteltu siitä miksi mies vähättelee, eikä siitä miten kestät mahdollisen käsiksen hylkäämisen!

11. anna palaa Vierailija

Aloitukseni tänne syntyi eilen, kun olin erityisen turhautunut siitä vähättelystä, joka tuli esiin hyvin vihamielisessä sävyssä. Ikään kuin mies olisi minulle hyvin suuttunut. Hän haukkui minut maan rakoon siitä kirjoittamisesta ja juuri nyt se on minulle tärkeä asia.

Jos mua haukuttaisiin, antaisin samalla mitalla takaisin ja niin, että tuntuu miehen sisäkaluissa asti.

Olen kyllä tehnyt elämälleni aika paljon, enemmän kuin hän omalleen, mutta ei tämmöisessä vertailussa oikeastaan ole mieltä, emmehän me kilpaile keskenämme. Minulla ei ole tarvetta eritellä hänen tekemisiään tai tekemättä jättämisiään, otan hänet semmoisena kuin hän on ja kuten totesin, hänessä on hyviä puolia myös.

Mutta sitä jatkuvaa mollaamista en viitsisi kuunnella. Siltikään, vaikka se ei tee minusta yhtään sen vajavaisempaa mitä muuten olen. Perfektionisti en ole ollut milloinkaan.[/QUOTE]

Mikä estäisi mollaamasta takaisin joka siis liittyy miehen sanomisiin tai tekoihin. Onko ihan pakko kestää kaikenlaista kuraa toiselta tai käyttäytyä kuin jokin hieno lady, että on kuin kaiken yläpuolella. Kun nyt kuitenkin mieheltä ei niitä kehuja tule, eikä ole kanssasi samaa mieltä, niin voisi sitä itsekkin käyttäytyä ihan toisin tai kokeilla edes.

12. Sinne tänne Vierailija

Minä en saanut käsitystä, että aloittaja olisi joku hieno lady kaiken yläpuolella. Vaan ettei hän nähnyt mieltä kiistelyssä. Eikä siinä useasti olekaan, ei se johda mihinkään.

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.

13. peruselli Vierailija

Minä kai olen kaiken ulkopuolella.

Kaivoin toissapäivänä kaapistani repun sisältä vanhan kannettavan tietokoneen.
    Armado ei enää suostunut aukeamaan. Seuraava osoite tuolle romulle on kierrätyskeskus.

Menen tänään kirjaston nettiin tunniksi, mutta ajattelin vain katsoa valokuvia.
    Bestseller-kirjaa ei tuossa ajassa kirjoiteta ei vaikka muistitikullani oli muutama sivu jo raapustettuna.

Luin jostakin, että Anja Snellman julkaisee 30-juhlavuosikirjansa entisen kustantajansa kustantamana. Entisaikaan kuulema oli ollut niin mukava pistäytyä juttelemassa kustantajan kanssa.

Mietin millaista olisi elää kirjailijana. Tulisiko käytyä juttusilla.
    Parasta pysyä kirjaston suurkuluttajana ja yrittää tulla toimeen kirjaston henkilökunnan kanssa.
    Luin äsken netistä amerikkalaisesta 70+ kastikemummosta, jolla oli mennyt sukset ristiin kirjastoväen kanssa.

Onneksi ei enää ole puolisoa. Tuskin minunkaan päätä silitettäisiin näistä kirjoitushommista.
    Kyllähän minua tyyliä ex-ukkoni on kehenut, mutta sisällössä olisi kuulema paljon parannettavaa. Ihan samaa mieltä olen aina itsekin ollut. Ja noita kirjoitusvirheitä sikiää solkenaan. Johtuu siitä että en viitsi oikolukea tekstiä.

14. Laivatyttö_55 Vierailija

Tässä tuskin tarkoitetaan tuossa edellisessä viestissä mainittua höpinätekstiä, jossa tekstiä kirjoitetaan muuten vaan eikä edes oikolueta? Jos kerran on arvostelupalveluakin käytetty? Kansalaisopistot ovat pullollaan selllaisia kirjoittajia, mutta käsittääkseni tässä oli tavoitteet korkeammalla?

15. peruselli Vierailija

Tässä lisää höpinää. Kävin eilen kirjastossa ja nappasin muistitikkuni jutut sähköpostiin.

"Kirjailija sanoi Ilta-Sanomien jutussa, että kirjan kirjoittamisessa aloittaminen ja lopettaminen on vaikeinta. Kirjan lopullisen version luovuttamisen jälkeen tulee mahdottoman tyhjä ja haikea olo. Pitää varoa ettei näin käy. Ehkä tämä läppäri sekoaa ja hajoaa sitä ennen ja tiedostoa ei voi pelastaa."

Kyllä noista minun muistitikulla olevista kirjoituskyhäelmistä pienen kirjan saisi.
    Lukijakunta olisi aika pieni.

Mietin tässä tietokoneen ostoa. Jotain tolkkua nuukudessakin.

16. Laivatyttö_55 Vierailija

Höpöti pöpöti röpöti.

17. peruselli Vierailija

Laiva olikin hyvä paikka kirjoittamiseen. Muistaakseni eräs tunnettu naiskirjailija teki niin.

18. Ukkokulta Vierailija

19. Luin ketjun alusta loppuun ja tunsin myötähäpeää vanhoista jutuistani.
    Olen edelleen samanlainen tyhjän höpisijä ja kirjoitusvirheiden suoltaja. Huonoista tavoistaan
    on vaikea päästä eroon.

Kuuntelin eilen radio Vegasta ko. asiantuntijan haastattelun, mutta juttu jäi kesken, kun tuli
    kiire kuntosalille. Olen lukenut aiheesta Hesarin kirjoituksia. Minulle asia oli uusi ja outo.
    En tiennytkään, että nykyään miehet voivat Suomessa noin pahoin.

Vähättälijänaiset elävät ruuhkavuosia, mutta yllättäen aika kuluu nopsasti ja käy helposti kuin minulle, että elää yksin ja omaa aikaa on liiankin kanssa yltäkyllin. Läppärikin on ostettu jo vuosia sitten, mutta ei ole enää oikein aiheita mistä kirjoittaa.

Minulle tärkeät ihmiset elävät omaa elämäänsä. Hyväksyn ihmiset ja itseni sellaisina kuin he ovat.
    Painin jatkuvasti pienten käytännön ongelmien kanssa. Kun juuri luulin löytäneeni balanssin eli tasapainon tulee aina uusia ongelmia.

Kun olen vuonna 2011 tammikuussa kommentoinut ex-aviomiestäni en silloin vielä tiennyt miten raskaita vuosia on edessäpäin. Jutuista päätellen olin huumorituulella ja päässyt jo melko hyvin elämässäni tasapainoon.

Olen tuhonnut kaikki kirjoitukseni muistitikulta. Ja se vanha työpaikan kierrätyksestä ostettu tietokone on vain muisto muiden joukossa.

20. vierailija Vierailija

21. vierailija Vierailija

Itse olen joutunut kokemaan työpaikalani erään nuoren miehen katse kontaktin enkä minä ollut valmistautunut siihen sanoin hänelle tästä asijasta ja kas kummaa hän ymmärsi sen ja jätti rauhaan sanoin hänelle kiitos

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri