Mies vaikeilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riina-80

Vieras
Hei!

(Laitoinkin tämän jo tuonne Odotusaika-puolelle, ennen kuin tajusin, että aihe saattaisi sopia tänne paremmin. Anteeksi ristiinpostitus.)

Mutta...

Osaisittekohan te auttaa.

Eli sain viime perjantaina raskaustestissä positiivisen tuloksen. Olen raskaudesta onnellinen, tottakai hämmentynytkin, sillä tilanne on minulle uusi ja vieras. Emme mieheni kanssa olleet suunnitelleet lasta, mutta selvää oli jo ennen testiä, että jos "vahinko" sattuu, lapsi on tervetullut. Olemme olleet yhdessä jo vuosia ja käyttäneet puolisen vuotta ns. ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää, eli mitenkään suurena yllätyksenä plussa ei testiin tullut.

No perjantaina mies meni ja veti totaaliset #&%?$!*. Sen tottakai ymmärsin ja ajattelin, että hyvä vaan, kun tuulettaa ajatuksiaan. Lauantaina hän oli yllättävän rauhallinen ja vitsailikin asiasta. Sunnuntaina oli kuitenkin pakko taas päästä juomaan ja samoin eilen, ja kotiin hän on kömpinyt vasta pikkutunneilla kaameassa jurrissa. Eilen istuin alkuillasta vähän aikaa seurana terassilla, mutta mies ei noteerannut minua mitenkään. Kun ostin limpparin, hän käski ottaa viinaa, että saisin sen "käärmeen sikiön" tapettua. Lähdin sitten kotiin...

Yöllä mies tuli kotiin ja kuulin hänen rukoilevan, että jumala ottaisi sen lapsen pois, että hän olisi valmis tekemään mitä tahansa sen eteen. Eikä mieheni edes usko Jumalaan. En viitsinyt humalaista ruveta siinä tenttamaan, purin vain poskea ja jatkoin unia.

Aamulla yritin olla normaalisti, mutta mies vain murahteli ja lähti sitten töihin. Pinna alkoi vähitellen kiristyä, ja laitoin hänelle viestin, että voisi lopettaa temppuilunsa, minäkin olen uudessa ja oudossa tilanteessa. Vastauksessa luki "haista #&%?$!*".

Pyysin eilen mieheni hyvää ystävää, jolla itsellään on 2 pientä lasta, puhumaan hänelle ja kyselemään tunnelmista, jos kerran minulle on vaikea puhua, mutta en tiedä, ovatko keskustelleet ASIASTA vai tietokonepeleistä...

En tiedä, mitä tekisin. Olen yrittänyt avata keskustelua ja tarjota hänelle tilanteita, joissa hän voisi puhua, mutta mikään ei auta. Raskaus on vielä hyvin alussa, ja tiedän, että keskenmenon riski on tässä vaiheessa suuri, mutta tuntuu niin pahalta, kun aikuinen mies, joka itse on vastuussa raskaudestani siinä missä minäkin, ja jonka kanssa olen elänyt ja rakastanut vuosia, muuttuu yhtäkkiä aivan vieraaksi ja minä hämmennykseni kanssa olen aivan yksin. Miksi hänen tunteensa ovat oikeutetumpia ja miksi minä olen jotenkin enemmän vastuussa tilanteesta?

Tästä tuli pitkä sepustus, mutta toivon kovasti, että jollakin teistä olisi JOTAIN sanottavaa tilanteeseen. Vai annanko vain ajan kulua ja odotan, että ensijärkytys laimenee?

Kiitos jo etukäteen.

kuulostaa ihan kuin miehesi olisi ihan varma siitä että keskeytetty yhdyntä ei voi naista raskaaksi tehdä ja nyt sillä kertakaikkinen #&%?$!* päällä....saattaa olla että hyväksyy asian ajan päälle....

onpa todella kauhean kuuloista käytöstä aikuiselta mieheltä. Oliko teillä puhetta kun lopetitte kunnon ehkäisyn, että raskauden vaara on? Ja että mitä teette, jos "vahinko" käy (koska totaalivahinkohan raskaus ei keskeytetyllä yhdynnällä ole, kuten itsekin sanoit) Ja jos "riski" oli tiedossa, niin miksiköhän miehesi siihen suostui, jos raskaus on nyt noin kamalaa. En kyllä osaa minäkään mitään kovin ihmeellisiä neuvoja antaa, voin vain hämmästellä, mitä miehesi päässä oikein liikkuu. Toivon todella, että tuo on vain joku yliampuva reaktio, joka menee ohi kun hän on käsitellyt asiaa.
On tietysti ihmisiä, jotka eivät kertakaikkiaan halua lasta, koko ajatuskin on aivan hirveä. Mutta jos miehesi kuuluu ko. kastiin, niin asiasta olisi varmaan pitänyt keskustella hieman aiemmin...
Voimia sinulle, toivottavasti kuitenkin voit nauttia uudesta tilanteesta, joka kuitenkin on ihana, ymmärsi miehesi sitä tai ei!

Onnea raskaudestasi :heart:

sinuna katsoisin ensin vähän aikaa, mitä mies oikein ajatteli/ajattelee..
mielestäni todella inhottavaa käyttäytymistä nyt kun tukea tarvitsisit
(vaikka raskaus ei totaalinen vahinko ollutkaan, ja olet tilanteesta onnellinen, mutta silti)

sitten varmaankin päättäisin jatkosta miettien mikä on itselleni ja lapselleni parhaaksi..jos mies jatkaa samaa rataa, niin se ei lapselle ole hyväksi jos tuntee olevansa ei toivottu..ja ymmärrän kuinka paljon tilanne sinua loukkaa ja kuinka epätodelliselta koko tilanne saattaa vaikuttaa..juuri tuo kun tuntuu ettei enää edes tunne miestään..

ehkä voisit ehdottaa miehellesi käydä puhumassa yksin, ilman sinua esim.neuvolassa? sieltä hän saisi tukea itselleen uuteen tilanteeseen

itselläni vastaavanlainen tilanne, mies ei ole valmis isäksi..katsoin ja odotin tilanteen muuttumista liian kauan aikaa..la on tässä kuussa, ihan pian!
ja nyt vasta eroamme..valmistaudun siis aivan muutamassa päivässä yksin synnytykseen ja yh elämään..elättelin toivoa liian kauan..mutta näinhän ei välttämättä sinulle käy, vaan miehesi ottaa vastuun. ihan yhtä paljon hän on "syyllinen" kuin sinäkin

tätä ei kuitenkaan minun mieheni ikinä tajunnut, ja olen hyvin loukkaantunut siitä, miten jostain yhteisestä teosta voi tulla vain minun asiani.. miksi vastuu on automaattisesti minulla, ja mies sai "valita" ettei ryhdykään isäksi..samoja mietit varmasti myös sinä..

minulla asiat kuitenkin nyt suht hyvin..mies muutti pois, ja äitini ym ymmärsivät tilanteen. ajattelevat vaib että se on miehen häpeä jättää perheensä!

no nyt kerroin omasta tilanteestani, mutta käyhän joskus kertomassa teidän edistymistänne :wave:

Yhteistyössä