Mies valehtelee pikkuasioistakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suivaantunut

Vieras
Mitä ajattelette kun mies ei voi menoistaan puhua totta. Yleensä menee siis pubiin ja sanoo menevänsä muualle vaikka aina tultuansa on ilmiselvää missä hän on ollut. Hän selittelee palturia vaikkei kukaan edes kysy. Olen sanonut hänelle miksi ei kerro menevänsä sinne pubiin jos kerran jotain haluaa sanoa mutta ei, aina samat selitykset. Saattaa siis sanoa käväsevänsä jossain kioskilla tms. ja palaa reissulta tuntien kuluttua. Tuntuu raivostuttavalta ja loukkaavalta ihan periaatteessakin. Muissakin asioissa helposti pikku valheet lipsahtelevat. Hänen mielestään niillä ei ole mitään merkitystä. Olen sanonut, että raivostuttaa tuo valehtelu eikä hänen menonsa, oli se sitten pubi tai muu.

Sinuna julistaisin ko. miehen syyntakeettomaksi.
Turhaa loukkaannut valehtelusta, eihän kukaan järkevä ihminen valehtele pikkuasioista. Siksi staustalla ei ainakaan ole mikään normaali parisuhdeongelmista johtuva syy, vaan täysin miehen omaa typeryyttä. Kauanko olette olleet miehen kanssa yksissä?
Jos vasta vähän aikaa, niin laita poikki koko suhde. Mahdotonta on sopia tuollaisia asioita tai yhteisiä pelisääntöjä, puhumattakaan yhteiselämästä pitemmän päälle, jos toinen ei edes MYÖNNÄ valehdelleensa, vaikka on selvä tapaus ja on jäänyt jo kiinni.

Lapsellista käytöstä, ei lainkaan tasavertainen parisuhde. Tuohan on suurinpiirtein enemmän "lapsi-vanhempi" asetelma, kuin parisuhde. Toinen tekee kolttosia ja toinen koittaa pysyä perässä ja kouluttaa.

Juu, mies ei edes myönnä valehtelevansa. Saattaa sanoa, että mitä tuollaisesta asiasta nalkutan jos sanon kuinka jurppii. Olen ollut yksissä miehen kanssa 10 vuotta ja tämä ongelma on tullut hiipien niin, etten osaa enää sanoa varmaksi koska alkoi. Tunnen itseni ihan houkaksi. En itse ole kyennyt "antamaan samalla mitalla", josko sitten alkaisi varsinainen huijausten kehä. Vai pitäisikö aloittaa tai itse kertakaikkiaan lopettaa kaikki ilmoittelu missä liikun?

Alkuperäinen kirjoittaja ap. Suivaantunut:
Juu, mies ei edes myönnä valehtelevansa. Saattaa sanoa, että mitä tuollaisesta asiasta nalkutan jos sanon kuinka jurppii. Olen ollut yksissä miehen kanssa 10 vuotta ja tämä ongelma on tullut hiipien niin, etten osaa enää sanoa varmaksi koska alkoi. Tunnen itseni ihan houkaksi. En itse ole kyennyt "antamaan samalla mitalla", josko sitten alkaisi varsinainen huijausten kehä. Vai pitäisikö aloittaa tai itse kertakaikkiaan lopettaa kaikki ilmoittelu missä liikun?

onko taustalla alkoholismi, jota mies enimmäkseen salailee kenties?
Vai valehteleeko muustakin?

Sun täytyy osoittaa että olet tosissasi. Kuten DrPhilissä sanotaan(sdiis dr Phil sanoi tämän päiväisessä ohjelmassa) ketkuista: hän tekee niin, koska voi, ja teolla ei ole varsinaisia seurauksia.

Huudonkin hän vaimentaa, ja kaikki puheesi.

Mieti mikä on hyvä konsti osoittaa että sinulle ei valehtele yksikään? Itse en muuta keksi kuin panna kamat kassiin ja lähteä, sehän miehen yleensä vasta herättää.

Minä neuvon sinua yrittämään keskustelua miehesi kanssa ihan vaikkapa jonkin parisuhde asiantuntijan kanssa, jos ette kahden kesken saa kunnon keskustelua aikaiseksi.
Jos tuo ei auta sinuna lähtisin pois noin kuluttavasta suhteesta.
Voi olla ettei miehesi koskaan paranna tapojaan, nyt hän valehtelee pikkuasioista ja ajan päästä jo aivan kaikesta.
Mielestäni parisuhde perustuu luottamukseen ja molempien osapuolien pitää olla luotettavia aivan pienimmässäkin asiassa.

Minä tunnen muutamia ihmisiä jotka ovat kai patologisia valehtelijoita. Niillä pitää valehdella ihan merkityksettömistäkin asioista. Sitten ollaan kun ö allakan laidassa kun totuus käy ilmi. Emmämitää... Ja sitten vielä tuo vaikka jää kiinni valheesta niin yrittää vääntää päivän yöksi ja kuun auringoksi. Väitetään että toinen on käsittänyt tai muistaa väärin tai aletaan riitelemään tai vaihtamaan puheenaihetta ja yritetään saada asia niin pois päiväjärjestyksestä.
En tiedä sitten pitäisikö tällaisen ihmisen jo mennä hoitoon vai pystyykö ongelman ottamaan haltuun jollain järjestelmällisellä toiminnalla ihan kotikonstein.

Hankalaahan se elämä on jos ei oikein pysty luottamaan mihinkään mitä toinen sanoo.

Mieheni on ollut aika samanlainen, käy kauppareissun yhteydessä juomassa yhden oluen, ja väittää ettei käynyt. Pitkään tätä jankattiin ja selitin ettei haittaa jos käy oluella, vaan haittaa jos ei kerro sitä kun kysyn. Hänen selityksensä oli se, ettei halua loukata ja pahoittaa mieltäni. Pikkuhiljaa olen saanut hänet uskomaan etten loukkaannu tuollaisesta, yhden oluen saa vapaasti juoda jos haluaa. Nykyisin huijaa vähemmän, mutta edelleen joskus. Hankalaahan tämä on, ei tuollaista ihmistä voi kovin luotettavana pitää.

Kannattaa miettiä mikä on se fiilis kun pääsee aina uudelleen ja uudelleen valehtelemaan.
Kettu ei tosiaan lopeta kanalassa käyntiä ennen kuin kettu saa käpälilleen.
Piilo alkoholisti toimii juuri noin. Päivän kalja on saatava ja kun se on juotu ei sitä ole olemassakaan.. vähän kuin vieraissa käynti tämmöisellä ihmisellä...
Persoona tai luonnevikaahan tuo kuvaa ei ainakaan tasapainoista ihmistä, ja alkoholisteilla on aina persoonallisuushäiriö hyvin usein. Siitä ne suurimmat surut ja itkut tulee parisuhteessa.

Otin taas eilen asian puheeksi miehen kanssa ja hän kertoi ymmärtävänsä mitä tarkoitan. (?) Näin on käynyt monta kertaa ennenkin. Vähän aikaa ehkä hyvin ja sitten sama juttu jatkuu. Ja mikä pahinta, luottamus todellakin menee muistakin asioista.
Kyllä mies juo kotonakin halutessaan, vai eikö se sitten riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap. Suivaantunut:
Otin taas eilen asian puheeksi miehen kanssa ja hän kertoi ymmärtävänsä mitä tarkoitan. (?) Näin on käynyt monta kertaa ennenkin. Vähän aikaa ehkä hyvin ja sitten sama juttu jatkuu. Ja mikä pahinta, luottamus todellakin menee muistakin asioista.
Kyllä mies juo kotonakin halutessaan, vai eikö se sitten riitä.

Kokeilepa antaa miehesi täyttää AUDIT-testi (hakukoneella löytyy netistä) ja muutenkin lueskele alkoholismista. Salailu on yksi riippuvuuden merkki. Vaikka mies juo kotonakin, ei halua ehkä että sinä pääset tietoon siitä kuinka paljon alkoholia todella kuluu tai että sitä kukaan hänelle laskisi. Haluaa varmasti itsekin uskoa selityksiään ja sulkee vastuunsa.

Mulla on täysin sama ongelma. Mies valehtee lähes kaikesta, ihan mitättömistäkin asioista. Ja monesti on jäänyt kiinni. En ymmärrä juuri sitä että vaikka asia ei olisi edes kovin suuri, siitä pitää vääntää jotain ihme stooria joka sitten myöhemmin osoittautuu valheeksi.

Siitä baarissa käynnistä. Mun mies selittelee että hänellä on illalla töitä ja tekee sitä sun tätä eikä ehdi tulla illalla mun luo. Sitten todellisuudessa on voinut kuitenkin istua baarissa koko illan. Onhan hän voinut tehdä jonkun pikkujutun ensin alta pois ja sitten äkkiä viihteelle. Sitten voi soittaa mulle illalla ja luulee etten kuule äänestä että on kännissä. Kyllä tämä nakertaa luottamusta aika paljon ja ketutuksen määrä on todella suuri kun ei koskaan voi tietää mikä on todellisuudessa homman nimi. Sanoo toista ja tekee toista. Alan saada tarpeekseni. Tuollainen touhu on älyttömän keskenkasvuista.

Mulla on täysin sama ongelma. Mies valehtee lähes kaikesta, ihan mitättömistäkin asioista. Ja monesti on jäänyt kiinni. En ymmärrä juuri sitä että vaikka asia ei olisi edes kovin suuri, siitä pitää vääntää jotain ihme stooria joka sitten myöhemmin osoittautuu valheeksi.

Siitä baarissa käynnistä. Mun mies selittelee että hänellä on illalla töitä ja tekee sitä sun tätä eikä ehdi tulla illalla mun luo. Sitten todellisuudessa on voinut kuitenkin istua baarissa koko illan. Onhan hän voinut tehdä jonkun pikkujutun ensin alta pois ja sitten äkkiä viihteelle. Sitten voi soittaa mulle illalla ja luulee etten kuule äänestä että on kännissä. Kyllä tämä nakertaa luottamusta aika paljon ja ketutuksen määrä on todella suuri kun ei koskaan voi tietää mikä on todellisuudessa homman nimi. Sanoo toista ja tekee toista. Alan saada tarpeekseni. Tuollainen touhu on älyttömän keskenkasvuista.

Mun ex valehteli kans mitä ihmeellisemmistä asioista.Baareissa ei tykänny käydä joten siitä ei voinnu edes jäädä kiinni.Mutta jos kysyin mistä oli ostanu uuden pussilakan niin sanoi saaneensa vanhemmiltaan ja sit löysinkin kauppakuitin ym ym...Ja se auto millä hän minua kuskas alkuaikoina niin ei ollutkaan hänen niin kuin sanoi vaan kaverinsa.Ihmettelin kovasti miks kaveri myi hänen autoaan ja sit vihdoin tunnusti.Eli ei mikään ihme että on entinen,kuka sellasta valehtelijaa kattelis.

Määki, miten sulle asiat selvis? Siis autosta yms? Pikku hiljaa pikku vinkkejä vai kuin? Luulen että olen tavannut tällaisen ns. asioiden värittäjän, mutta konkreettista todistusmateriaalia ei vielä löydy.. Liikkuu jatkuvasti firman autolla vaikka tulis kotoota, oma (hienompi siis tietenkin hänen mukaansa..) duunin pihassa. Siis miksi ihmeessä? Tuntuu vähän värittävän työpäivien kulkua jne jne. Puhuu merenranta mökistä, mutta sinne meno aina vaan siirtyy jostain syystä..

Valitettavasti meillä on osittain sama meno. Mies livahtaa noin 2 kertaa kuukaudessa baariin. Kun hän on ollut baarissa 1-2 tuntia, laittaa tekstarin, että on "baarissa yhdellä". Tulee välillä kotiin ajoissa klo 19 aikoihin, usein vasta siinä vaiheessa, kun menen nukkumaan. Työnsä kyllä hoitaa.

Itseäni ärsyttää asiassa se, että miksi hän ei voi kysyä etukäteen minulta, että sopiiko, että hän menee baariin töiden jälkeen. Olisi paljon kivempaa, kun ei tarvitsisi turhaan odotella. Monet menot, kauppareissut yms. on jäänyt tekemättä, kun mies karkaa baariin. Harvemmin hän karkaa baariin esim. kesken viikonlopun, mutta joskus hän tekee sitäkin, että lähtee kioskille tai kauppaan ja tuleekin vasta 3-4 tunnin kuluttua.

En usko, että mieheni karkaamisen syy on toinen nainen, vaan ihan viinan himo ja kykenemättömyys puhua vaikeista asioista. Olenkin jankuttanut hänelle, että minua ei haittaa, jos käy baarissa, kunhan tekisi sen reilusti. Jos hän ilmoittaa etukäteen, en pistä asiaa pahakseni. Jos tietäisin etukäteen, voisin itsekin keksiä jotain tekemistä, sen sijaan, että odotan kotona ruoka lämpimänä.

Joskus olen pitänyt mykkäkoulua ja kostoksi mennyt itse baariin, mutta kun en oikein pidä baarissa istumisesta ja mykkäkoulukin on kurjaa, niin haluaisin keskustella asiasta. No, voin keskustella, mutta mies ei vastaa mitään. Tämä asia on tosiaankin ainoa asia, mikä parisuhdettamme hiertää.

Mun mies "livahtaa" sinne baariin joka päivä. Olisin tosi onnellinen jos tekisi niin vain pari kertaa kuukaudessa ja tulisi ihmisten aikoihin kotiin. Mun mies on baarissa yleensä sulkemiseen saakka, eli puoleenyöhön. Selityksillä "piti jutella yhdestä tärkeästä jutusta" ja "hoidettiin siinä välillä pari työkeikkaa" jne... eli koskaan ei myönnä olevansa pelkästään juomassa siellä kaljaa vaikka hyvin tiedän että juuri niin tekee. Voi noita miehiä, ovat ikuisesti tuollaisia keskenkasvuisia kloppeja? Eivät tietenkään kaikki, vaan osa miehistä tuntuu jäävän kakara asteelle ja ihan omasta tahdostaankin. Ei vaan haluta aikuistua kun se on tylsää eikä siihen nähdä tarvetta. Siinä sitten menee perheet ja rahat ja kaikki mutta kun on vaan niin kivaa olla vaan ja juoda kaljaa!

No miksi te naiset sitten katselette tuollaista keskenkasvuista menoa vuosikaudet? Potkaiskaa tuommoiset satuja kertovat teinit ulkoruokintaan ja ottakaa seuraavalla kerralla aikuinen mies.

Joo oma mies valehtelee myös pikkuasioissa, liioittelee asioita yms, yrittää tehdä itsestään tällä tavalla mahtavamman muiden silmissä. Itseäni pikemminkin naurattaa, mutta kyllä se myös raivostuttaa. Puhukoon äijä vaan palturia, pääasia, että itse tiedän mikä on totta ja mikä keksittyä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja miukki:
Määki, miten sulle asiat selvis? Siis autosta yms? Pikku hiljaa pikku vinkkejä vai kuin?

Autoasia selvis kuten kirjotinkin eli sanoi että on myymässä autoansa ja kaveri hoitaa sen kun tietää enemmän autoista.Kaveri myi siis OMAA autoansa.Jotenkin alko tuntuu omituiselta silti et miks ei ite sitä myy ja ei oikein ollu selvillä missä mennään sen myynnin suhteen kun välillä kysyin et onko menny kaupaks.Sit sanoin et se taitaa kyllä olla x:n auto vai mitä niin tunnusti.Oli sillä exällä omakin auto,mutta oli siihen aikaan korjattavana.Muitakin asioita tajusin itekseni pikkuhiljaa eli löysin kauppakuitteja jne...Sairasta touhua.

Ei vielä niin isoa valhetta ole tullut vastaan että kipot menisivät jakoon.

Ei se ole niin helppoa lähteä silloin, kun vielä luulee sen rakkauden olevan molemminpuolista, ja tuollainen valehteleva reppana, "tarviihan se mua hyvänen aika!".

Toisaalta vaikka täällä pikkusen purnataankin ja ihmetellään miesten hölmöyttä, voipi tuo hyvinkin olla "vika", jonka kanssa sitten loppujen lopuiksi voi elää... Omia valintoja.

Kattos, muillakin on samoja ongelmia miesten kanssa. Mä oon nyt vasta eli 10 vuoden jälkeen huomannut että mies valehtelee. Valehtelee mitä tekee työkseen, kuinka paljon ryyppää, mitä on milloinkin tehnyt. Nyt mua vaan alkaa mietityttää kertooko se mulle ees totta kun kaikille muille valehtelee. Yhdessä valheesta sain sen kiinni, pitää yhteyttä entiseen "kaveriinsa" eikä oo mulle maininnut asiasta vaikka oon kysynyt. VITUTTAA!

Ihan samaa täälläkin. Plus valehtelee, tai jättää kertomatta aika oleellisia asioita. Varsinkin jotka koskevat minua. Toki on kiva mennä tien toiselle puolelle muuttaneelle sukulaiselleen kylään koko illaksi (josta ei kerrota) ja uskotella olevansa ylitöissä. Kun se on niin helvetin jännää. Mutta jännäksi tämä käy vielä toisellakin tavalla.

Oli jotenkikn helpotus lukea että muillakin on tälläisiä ongelmia.
Sitä kun oikeesti luulee että nyt on saatu kaikki hyvin ja elämä on ihanaa ja onnellista ni sitte se iskee päin naamaa. Huomasin miehen luottokorttilaskun kaapissa avaamattomana ja aattelin että voi hitsi se on taas unohtanu maksaa sen ja avasin kattoakseni että onko eräpäivä menny. No olihan se ja sitte huomasin että korttia on vingutettu toisella paikkakunnalla baarissa, missä mieheni oli pelireissulla. Muistan hyvin kun puhelimessa mulle oli sanoneensa hyvät yöt jo klo 22 aikoihin ja vielä sanoi että on just menossa nukkuu. Ja oikein mehusteli että kiva ku huonetoveri on rauhallista sorttia ja menee kans nyt nukkuu. "Voi ku niin on kiva mennä hyvissä ajoissa nukkuu ku huomenna pelit". Niin tosiaan tiedän hyvin että kyseinen baari /yökerho aukeaa vasta klo 22.00.
Onko tosiaan niin vaikea kertoa totuutta? Miksi ei voi sanoa että käydään poikien kanssa ottaa pari? Miksi pitää valehdella?
Olemme ennenkin tapelleet valehtelusta ja kerran melkein eronneetkin, mutta mies lupasi muuttua joten jatkettiin yhdessä oloa. Nyt on parin kuukauden päästä muksu tulossa ja tuntuu tosi ahdistavalta kun ei pysty nyt lähtemään suhteesta pois. On melko raskasta edetä raskaudessa kun tietää olevansa pian yksinhuoltaja...

Toivon kuitenkin että kaikki ne kenen poikaystävät valehtevat lähtevät heti eivätkä jää odottamaan että toinen parantaa tapansa, sillä silloin voi olla jo liian myöhäistä!