mies välittää enemmän vuoroviikoin olevasta lapsestaan kuin yhteisistä lapsista?! onko tämä yleistäkin uusperheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
Välittäminen ja se sen vähyys näkyy päivittäin elämässämme. Kenenkään lapsen ei pitäisi tuntea olevansa vähemmän rakkaampi oman vanhemman toimesta. Yksi on kuin kukka kämmenellä ja muut jotain aivan muuta. Yhden kohdalla mies huolehtii ja huolestuu ihan mitättömistäkin asioista ja yhteiset lapset samassa tilanteessa eivät ilmiselvästikään hetkauta. Kaikilla lapsilla on äiti yhtä aktiivisesti elämässä myös tämä miehen lapsi tapaa äitiään harva se päivä meillä ollessaankin. Hänen vanhemmat huolehtivat lapsesta ja tämän asioista yhdessä, mieskin omatoimisesti. Minä joudun rukoilemaan ja pyytämään että mies huolehtisi meidän lapsista minun kanssa. Onko tämä yleistä ja mistä ihmeestä johtuu? Olen itsekin vanhempi ja tuntuisi todella epämiellyttävälle toimia omien lasten välillä noin eritavalla. Jokainen lapsi on ansainnut vanhemman täyden rakkauden.

Huolehdin, opetan hänelle samoja asioita kun omilleni, kehun ja kannustan, halin ja hellin. Ainahan siinä on eroa onko oma lapsi vai lapsi puoli, mutta koen olevani usein jopa lempeämpi ja ystävällisempi miehen lapselle kun omilleni. Tilanne harmittaa lasten osalta, koska yhteiset ovat vielä kovemmin kiinni minussa ja mustasukkaisia, koska miehen käytös on tuollaista.

[QUOTE="ninni";30757074]Huolehdin, opetan hänelle samoja asioita kun omilleni, kehun ja kannustan, halin ja hellin. Ainahan siinä on eroa onko oma lapsi vai lapsi puoli, mutta koen olevani usein jopa lempeämpi ja ystävällisempi miehen lapselle kun omilleni. Tilanne harmittaa lasten osalta, koska yhteiset ovat vielä kovemmin kiinni minussa ja mustasukkaisia, koska miehen käytös on tuollaista.[/QUOTE]

Minkä ikäisiä teidän yhteiset lapset ovat entä miehen lapsi? Onko lapsilla iso ikäero.

Ehkä mies kokee olevansa henkisesti yksin vastuussa lapsesta hänen ollessaan teillä.

Ikä ero vain muutamia vuosia...onhan se selkeää että mies on enemmän vastuussa lapsesta lapsen äidin kanssa. Niin kuin mekin olemme vanhempina vastuussa meidän jälkikasvusta. Se tässä on surullista että joudun olemaan vastuussa meidän lasten asioista. Ei mies saisi heivata vastuuta yhteisistä lapsista sen takia, että hänellä on yksi lapsi välillä hänen ja välillä äitinsä vastuulla. En minäkään saa paeta vastuutanin vaikka mies olisi miten, minun lapsiani ne on silti.

Voisin kuvitella, että tuollaisessa tilanteessa paikkaa huonoa omaatuntoa eroperheen lapsen elämän "risaisuudesta" ja ehkä omasta epäonnistumisen tunteesta noin, että nostaa sitten sitä lasta "ylemmäs" tai ainakin hössöttää hänen asioiden ympärillään helpommin ja enemmän.

Ei todellakaan ole ok, mutta tältä palstalta jos kysyt niin mikä tahansa isältä on OK. :D Isä saa "toteuttaa isyyttään" miten tykkää, viis lapsista, kun sekin on jo paljon, että mies edes on kiinnostunut lapsesta. Eli väärä kanava kysyä ongelmasta, mutta minun mielestäni ei ole missään okei, että joudut rukoilemaan ja anelemaan aikuista ihmistä hoitamaan omia penikoitaan.

Yhteistyössä