Mies veti työpaikalla turpaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morning_Star
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morning_Star

Vieras
Ei ole provo vaikka kuinka uskoisitte niin. Mun mies löi turpaan työpaikalla yhtä toista miestä. Selitti, että tilanne vaan meni siihen. Vieläkin on sitä mieltä, että tää mies ansaitsi sen. No nyt menettää sitten palkkaa vähäsen, mutta juttu pidetään onneksi firman sisäsenä että tosta ei mitään muuta seuraa.

Ja tää ei oo eka kerta ja mun mies ei oo ees ainoo tuolla duunissa joka on tämmöseen joutunut turvautumaan. EI kyllä ihan normiduunimestojen meininkiä, mutta mun mies sanoo aina, että "naiset ei tiedä mitä noilla kovimmilla pelikentillä tapahtuu". Onko se näin?

[QUOTE="vieras";28202057]Mikähän se sun miehen "kova pelikenttä" on?[/QUOTE]

Pelaa lätkää, arvelen. Mutta eikös oo aika hassua, että siellä turpaanvetäminen on ihan ok tai maksimissaan joku paheksuu. Mutta jos joku vetää muussa duunissa turpaan, se on potkut ja oikeusjuttu.

Näillä "kovemmilla pelikentillä" miehet on pahempia juorukelloja ja mielensä pahoittajia
kuin naiset. Ainakin kun oman mieheni kertomuksia työpaikasta kuuntelen.

Kuitenkin mielestäni jos ainoa keino ratkaista ongelma on vetää toista pataan niin
suosittelen ottamaan yhteyttä työterveyteen, lapsellista. Meidän firmassa tulisi tuollaisesta
käytöksestä lappu kouraan ja verokortti perästä.

Ei ole normimeininkiä, mutta se että sitä tapahtuu kyseisessä työpaikassa vähän väliä, kuvaa hyvin, että siitä on muodsotunut normimeininki siellä. Työpaikan kulttuuri on siis vinksahtanut ja siellä tuo sallitaan. En lähtisi tällöin kauheasti aloittajan miestä syyttämään. Syy on työpaikan johdon, joka on tuollaisen kulttuurin sinne luonut (eli hyväksynyt sen).

Kyllä se bisnesmaailman huippu on todella kovaa peliä ja harvemmin siellä naiset pärjää. Huipulla kilpailu on äärimmäisen kovaa ja siellä pärjää vain miehistä parhaimmat. Mutta naiset kyllä on perusduuneissa usein parempia, koska on tunnollisempia ja säntillisempiä. Miehet ei jaksa semmosta tylsyyttä...

Kyllähän tän näkee siitä, että huippuvirat on yleensä miehillä, mutta sitten muuten naisilla on ihan tasa-arvosesti hommia.

Niin en tiä miten tää lyömiseen liittyy... joka äijä on joku junttiduunari tai lätkänpelaaja :)

kuulostaa vähän siltä että ukkos työpaikka on joku "urheiluravinteita" kauppaava firma jossa kaikki on enemmän tai vähemmän vatipäitä

http://www.youtube.com/watch?v=Toj28Q7a988

Alkuperäinen kirjoittaja kenkää;28202200:
Onneksi meidän työnantajalla saa kenkää, ilman irtisanomisaikaa = työsuhteen purku, jos vetää jotain turpaan. On sitten löyjänä mies tai nainen.

Mun työpaikalla yksi työkaveri löi toista työkaveriaan turpaan vapaa-ajalla ja siihen se lyöjän työsuhde loppui samoin tein.

Oho, ompas kehitysmaatouhua ja vielä suomessa 2000-luvulla...

Jossain Ukrainan eduskuntaistunnoissahan on ihan normipäivä että hyökätään puhujapöntössä höpöttävän kansanedustajan raiveleihin kiinni ja näpäytetään muutama kerta nokkaan jos ei puhe miellytä, mutta ei tuo kyllä sivistysvaltion työkulttuuriin ole kuulunut enää vuosikymmeniin.. :D

[QUOTE="vieras";28202522]Mun työpaikalla yksi työkaveri löi toista työkaveriaan turpaan vapaa-ajalla ja siihen se lyöjän työsuhde loppui samoin tein.[/QUOTE]

No tämä on jo vähän niuhottamista pomolta. Ymmärrän jos on jotain lähestymiskieltoa tai vastaavaa syynä, mutta vapaa-ajallaa saa mielestäni kyllä vapaasti nujakoida.

Eihän sellaista firmaa olekaan jonka historiasta ei löydy niitä legendaarisia pikkujouluja joissa se Pera veti loppuillasta nyrkillä Tuotantopäällikön nenän poskelle.

[QUOTE="vieras";28202606]No tämä on jo vähän niuhottamista pomolta. Ymmärrän jos on jotain lähestymiskieltoa tai vastaavaa syynä, mutta vapaa-ajallaa saa mielestäni kyllä vapaasti nujakoida.

Eihän sellaista firmaa olekaan jonka historiasta ei löydy niitä legendaarisia pikkujouluja joissa se Pera veti loppuillasta nyrkillä Tuotantopäällikön nenän poskelle.[/QUOTE]

Olen varmaan itse sitten hirveän niuho ja tiukkis, mutta minun mielestä ei todellakaan ole ok vapaa-ajalla "vetää ketään turpaan". Enkä ainakaan itse ole ollut sellaisissa pikkujouluissa, joissa ollaan tapeltu tai lyöty toisia. Ei vaikka vietin useamman vuoden opiskeluaikoina hesburgerilla töissä ja näiden pikkujoulut oli oman mittapuun mukaan villit.

Alkuperäinen kirjoittaja täh.....;2vuoden opiskeluaikoina hesburgerilla töissä ja näiden pikkujoulut oli oman mittapuun mukaan villit.[/QUOTE:
Perkele, olen kateellinen !
Siellä on ollut pakko olla ihan hillitön sähläys !

Yhteistyössä