Mies yrittää auttaa ja silti ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annukka-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annukka-80

Jäsen
02.05.2007
315
0
16
Mulla on ihana mies joka auttaa mahdollisimman paljon vauvan hoidossa. Nyt viime aikoina mua kuitenkin ärsyttää suunnattomasti jos vauva itkee ja mies tulee siihen viereen kysymään mikä on tilanne, etenkin öisin. En tiedä johtuuko väsymyksestä vai mistä. Viime yönäkin vain hoin turpa kiinni vaikka toinen yritti kiltisti sanoa että voisi koittaa nukuttaa poikaa (vaatii usein vähän nukutusapua syönnin jälkeen). Onko muilla ollut tällaista? En haluaisi että jatkuu näin kun toinen koittaa tehdä parhaansa ja itse koen aina jälkeenpäin syyllisyyttä. Pari kertaa olen jo tiuskaissut miehelle kovaan ääneen vauva sylissä, pelkään että lapsikin saa kohta traumoja, eihän hän voi vielä tietää etten ole hänelle vihainen. :'(

lueppa ketju parisuhdepalstalta josta käy ilmi miten moni mies EI hoida lastaan ellei äiti pakota... jos miehesi ei kuitenkaan tule siihen sun viereen ilkkumaan ettet saa lasta rauhoittumaan, niin ota ihmeessä apu vastaan ja anna vauva isälleen. ei sun tartte äitinä olla ainoa joka on pätevä rauhoittamaan lasta. jos nyt totutat lapsen siihen että vaan äiti hoitaa, kaivat vaan kuoppaa itsellesi. luultavasti tuo sinun ärsyyntymisesi johtuu väsymyksestä, eli sitä suuremmalla syyllä: jos mies on halukas nukuttamaan lasta yöllä, niin mene ihmeessä nukkukaan!b

Meillä aika samanlaista. Varsinkin sen sadannen tutinlaitto-kerran jälkeen. Aamulla huono omatunto, kun mies tosiaan vaan hyvää hyvyyttään yrittää auttaa ja itse lauon päin näköä mitä sylki suuhun tuo. Luulenpa, että se on vain väsymys, joka tekee tehtävänsä. Niin olen ainakin yrittänyt itselleni (ja miehelleni) selitellä. Olen myös miettinyt samaa, että minkähänlaiset traumat vauva saa öisistä ärinöistäni. Toivottavasti vaavi on kuitenkin niin uninen, että ärinät menee ohi korvien.

Ota ihmeessä vastaan miehesi tarjoama apu vauvan hoidossa. Hieno juttuhan se on!! Kenenkään naisen ei tarvitse olla "superäiti", joka jaksaa aina vaan... Tekisiköhän nyt väsymys sinulle itsellesi kepposia...

Myös lapsen kannalta on todella hienoa, että hoivaamalla jo pikkuista vauvaa miehesi haluaa heti vauvasta lähtien luoda hyvän isä-lapsi -suhteen.

Kiitos Curie, helpotti tosi paljon kuulla etten ole ainoa ärhentelijä. Taitaa mennä väsymyksen piikkiin, aiemminkin oon huomannut että väsyneenä puskee äkkipikainen luonteeni helposti esille.

Annan kyllä miehen auttaa ja olen avusta kiitollinen. Ongelma vaan on yöllä ettei mies ehdi mitään sanoa kun jo hoen turpa kiinni ja mee pois... Noh, täytyy koittaa vähän torkahtaa nyt kun poitsukin nukkuu, se varmasti on paras lääke tähän :)

Ei meilläkään ole kyse siitä ettenkö antaisi miehen auttaa. Hoitaa päivisin vauvaa tosi paljon, kun töistä tulee kotiin. Arkisin miehen pitää kuitenkin herätä töihin ja saisin vielä huonomman omantunnon, jos hän öisin nousuisi vauvaa hoitamaan. Viikonloppuisin hän hoitaa yhden yön, jolloin itse saan nukkua, eikä tarvitse nousta ärhentelemäänkään :D

Täällä kanssa v-tuttaa suunnattomasti jos vauva herää yöllä huutamaan ruokaa (ei muusta syystä meillä heräile), enkä ole ehtinyt vielä rintaa kaivaa esiin miehen utelu mitä tapahtuu, teenkö mitään/voiko hän tehdä mitään. Hyväähän se tarkoittaa, mutta väsyneenä ärsyttää kun ei tunnu tajuavan ettei sitä tissiä sieltä liiveistä unenpöpperössä sekunnissa kaiveta. Murrr.

Yhteistyössä