Miesystävän narsistiset piirteet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuntuu että pakko jonnekkin itseäni purkaa.

Tapasin miehen reilu vuosi sitten. Ensireaktio oli, että ärsyttävä tyyppi. Olimme useamman kuukauden ystäviä, joskin mies oli hanakka pitämään yhteyttä mutta en tajunnut heti miksi. Eräs illanvietto sitten muutti asioita. Olin melkoisen humalassa, jolloin ihailin miestä ylisanoin. En ollut mielestäni kovinkaan ihastunut, mutta humalassa tulee suustani paljon adjektiiveja. Tämän jälkeen mies lähti työmatkalle.

Meni jokunen viikko, ja mies palasi työmatkalta. Olin tällä välin saanut selville, että mies valehteli nimensä ja asuinpaikkansa. Mies tunnusti asiat, ja pari muutakin valetta mitä en ollut vielä saanut selville ja anoi mahdollisuutta. Annoin mahdollisuuden, ja mies sanoi todistavansa että on luottamukseni arvoinen.

Muutaman päivän päästä jo seurustelimmekin, mies oli lähettänyt viestin ystävälleen jossa kertoi siitä. En tajua miksei hälytyskelloni soineet kovaa jo tässä vaiheessa.
Tästä seurasi monta kuukautta seuraavanlaista meininkiä: mies suuttui tyhjästä. Jos en vaikka vastannut viestiin tai puheluun heti, niin tuli kryptisia viestejä jossa hän saattoi sanoa vaikkapa "vetäydyn nyt hetkeksi, hyvää viikonloppua". Tai jos olin menossa tapaamaan ystävää, hän soitti että haluaisi tavata sen jälkeen. KUn sanoin että olin tehnyt muita suunnitelmia, seurasi suuttuminen.

Tein myös gradua tuossa viime keväänä, ja lukemattomat kerrat lähdin selvittelemään kesken koulupäivän (työstin sitä koululla keskittymisen takia) riitojamme joko hänen luo tai hän änkesi minun luo. Hän ei ymmärtänyt pyynnöistäni huolimatta sitä, kuinka tärkeää on antaa minun tehdä gradu loppuun rauhassa. Kerran hän ilmestyi työpaikalleni kutsumatta, pahimman riidan aikaan, kukkapuskan kanssa. Otin parin viikon aikalisän suhteeseen, ja sinä aikana hän tatuioi nimeni rintaansa.

Tarinoita riittää.. kerran olimme viihteellä, ja kotiin päästyä hän sanoi "hymyilit sille miehelle baarissa". Omat seksihalut on ihan nollissa, joskaan ne ei koskaan olleet kovin korkealla, koska en alunperinkään kokenut miestä mitenkään seksuaalisesti vetäväksi (vaikka onkin komea) tai että välillämme olisi ollut kemiaa. Kaikki nämä riidat ovat vähentäneet vähäisiä halujani. Aina kun meillä ei ole seksiä, mies ei pysty nukkumaan, vaan jää kännykkää lukemaan tai lähtee istumaan kahvilaan tmv moneksi tunniksi...

Olen yrittänyt laittaa suhdetta poikki, mutta tuntuu ettei miehestä pääse mitenkään eroon. Tuntuu, että aina kun ehdotan tai yritän eroa, mies puhuu itsensä takaisin. Hän ei koskaan vähättele ulkonäköäni tms, ja osaa olla todella herttainen ja huomioonottava, mutta sitten on kääntöpuolena nämä kaikki arveluttavat piirteet.

Miten hemmetissä tässä toimisin? MIstä saan voimia lähteä?
Tukea, neuvoja?
 
Koukutettu
Sinua manipuloidaan!!!
Ota nyt järki käteen ja lue vaikka tuo oma tekstisi, jotta heräät todellisuuteen.

Oli mies sitten narsisti tai ei, hän takuuvarmasti on täysin epäluotettava ja älyttömästi kontrolliava tyyppi. Hänelle ei sovi tappio, vaan hän koukuttaa sinua manipuloiden aina vaan syvemmälle ja mitä kauemmin tuo saa jatkua, sitä pahemmat seuraukset saat niin itsetunnollesi kuin ehkä mahdollisesti muunlaisinkin seurauksin.

Uskoudu hyvälle, luotettavalle ystävälle tai mene suoraan ammattiauttajan puheille. Älä ole kahden miehen kanssa, hommaa aina "todistaja" paikalle, jotta tarvittaessa hänen puheensa ja toimintansa voidaan todentaa. Uskon kyllä, että jo ulkopuolisen ihmisen läsnäolo saa hänet itsensä irtautumaan, koska hän ei pääse vaikuttamaan sinuun. Jo se, että mies pääsee itse ikään kuin voittajana ja jättäjänä lähtemään, vieläpä ehkä näyttävästikin, tuo hänelle tyydytystä.

Tuonkaltaiset ihmiset voivat olla vaarallisiakin, jos kokevat itsensä "suuresti loukatuksi" tai nöyryytetyksi. Onko sinun mahdollista vaihtaa paikkakuntaa ja muuttaa osoitetietosi, vaihtaa puheilmesi numero ja tehdä molemmat salaisiksi? Ystävillesi kerrot, että eivät missään nimessä kerro niitä miehelle, vastaavat vaikka, etteivät tiedä tai että muutit jonnekin, etkä jättänyt yhteystietojasi.
 
Tuota
Täytyy sanoa, että lähde nyt, kun vielä se on helpompaa. Minulla lapset narsistin kanssa ja tuo kuulosti niin tutulta. Miten he voivatkaan toimia niin kirjan mukaan? Olen päässyt eroon, mutta se vei kymmenen vuotta. Lähestymiskielto ja turvakielto. Älä vastaa viesteihin. Muuta, jos tarve-uskon, että on. Nimittäin kaikki tuo saattaa pahentua erotessa, minua vaanittiin kaikin tavoin. Älä vähättele asioita, vaan ota ne todesta ja usko pahinta. Olen oppinut, että noin sairaiden kanssa asiat eivät toimi normaalisti. Eli hän tulee toimimaan juuri niin mitä et koskaan voisi uskoa. Älä mene imarteluihin, se on pelkkää peliä.Kaikki on pelkkää peliä. Toivon sinulle voimia <3
 
vierailija
Kiitoksia viesteistä.
En olisi uskonut, mutta pystyin jättämään hänet. Jouduin tekemään sen no contact -periaatteella. Laitoin lyhyen viestin, jossa kerroin että älä ota yhteyttä äläkä lähesty.

Noh, otti heti seuraavana päivänä yhteyttä sukulaiseeni soittamalla. Sitä seuraavana päivänä parhaaseen ystävääni! Molemmille esitti viatonta marttyyria. Onneksi minun "puolueessa" on hyviä tyyppejä. Oli vastassa työpaikan ulkopuolella, ja lähti seuraamaan. Olisi halunnut jutella, mutta sanoin etten halua. Käveli vierellä puoli kilometriä ja kun tajusin etten halua keskustella, niin haukkui minut hulluksi akaksi ja kuinka hänen kaveritkin on sitä mieltä jne.

Tässä on ihan muutamien päivien aikana selvinnyt kaikenlaisia typeriä pieniä valheita hänen puoleltaan. Ja olen varma että isompiakin valheita selviää vielä..

Olipa aikamoinen oppikoulu tämä hullu narsku.

ap
 

Yhteistyössä