Mietin äsken, että joko pitäis hävittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv30

Vieras
Uskomatonta mutta totta niin tuolla lastenhuoneen kaapistojen päällä on muovikassissa meidän tytön lonkkalasta edelleen.

Tytöllä todettiin lievä lonkkaluksaatio monen vaiheen ja epäselvyyden kautta magneettikuvassa 6kk ikäisenä ja hoidettiin 3kk von rosen lastalla. Se viimeinen lasta jäi keikkumaan minulle. En oikein edes pysty koskemaan siihen lastaan ja inhottaa, että se on tuolla mutta en vaan voi jotenkin hävittääkään sitä.

Tarvitsenko sitä johonkin? Siis joksikin muistoksi? Haluaako tyttö ehkä joskus katsoa sitä vai riittääkö kuvat?

Mitä ihmettä teen sillä härveillä?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en asiasta sen enempää tiedä, mut eikö sitä voi käyttää uudelleen?

Uudelleen? Siis ninkon meinaatko, että sairaala kohlis niitä itselleen? Ei kyllä ne lentää roskiin sitä mukaa, kun jää potilaalle itselleen pieneksi tai jos menee rikki tms. Eli ei sairaala niitä uudelleen käytä. Lisäksi ne ois aika paskamainen väännellä uuteen asentoon hiukan eri kohtaan, kun käyttäjät nyt kuitenkin on hiukan erikokoisia.

Mulla on pikkuinen laatikko, missä on säästössä joku lapsuusmuisto. Siellä on tyyny, joka mulla oli jalkojen välissä aika monta kuukautta. Ja sitten morsiusneitopuku tätini häistä. Mutta totta puhuen, en sitä lonkkatynyä koskaan ole kaipaillut. On paljon mukavamman näköisiä ne nykyiset mallit.

Mun mieheni ainakin säilyttää muistona jotain ihme metallipalaa, joka sillä on ollu pienenä rinnan sisällä. Joten ehkä tyttöskin haluaaa vanhempana ylpeillä lonkkalastallaan....mistä niistä tietää.

Okei... En sitten hävitä tuota, mutta pitää kyllä laittaa se jonnekin piiloon kun jotenkin sen näkeminen ahdistaa. Ehkä nyt kun olen viimeisilläni raskaana ja mietin että mitä jos tällä kolmosella on se lonkkaluksaatio (mikä on äärimmäisen epätodennäköistä) niin sen näkeminen saa ahdistumaan vielä enemmän.

No ei sitä minun mielestä kannata säilyttää, jos se sinua ahdistaa. Kuten aikaisemmin sanoin, itse en ole omaa tyynyäni kaivannut. Vaikka voishan sen vaikka neuvolaan viedä näytille, kun on aika paljon vaikeampaa käyttää kuin ne nykyiset lastat.

Mä hävitin viime kesänä tytön käsiproteesit. Tyttö lakkasi käyttämästä proteeseja 9-vuotiaana ja täytti viime kesänä 21 vuotta. Ja just tänään keksin, mihin olisin niitä proteeseja tarvinnut |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä hävitin viime kesänä tytön käsiproteesit. Tyttö lakkasi käyttämästä proteeseja 9-vuotiaana ja täytti viime kesänä 21 vuotta. Ja just tänään keksin, mihin olisin niitä proteeseja tarvinnut |O |O

Onko nyt mitään käsiä ollenkaan?

Ei ole käsiproteesia, mutta oikea käsi - tosin siinäkin epämuodostumia - likalla on ja sillä pärjää ihan hyvin.

Niin niin siis että on toinen käsi. Laitoit vaan monikossa proteesit niin ajattelin molempia käsiä, mutta ehkä niitä oli useampi muusta syystä. Asia selvä!

Niin niin siis että on toinen käsi. Laitoit vaan monikossa proteesit niin ajattelin molempia käsiä, mutta ehkä niitä oli useampi muusta syystä. Asia selvä!
Proteeseja oli siis 9 vuoden ajalta eli montaa eri kokoa =)

Jätkä: olisin tehnyt yhdestä koiranrapsutuskoneen.

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta mihin olisit tarvinnut niitä? :)

Ap:lle: Voihan pakata sen lastan jonnekin varastoon pois silmistä. voihan se olla että lapsi haluaisi nähdä sen vanhempana.

Joo mä luulen, että pakkaan sen tosiaan jonnekin varastoon ja annan tytön itsensä sitten isona päättää mitä sille tehdään. Ehkä se kiinnostaa nähdä. Ja näkeehän siitä konkreettisesti sitä kokoa minkä kokoinen on ollut silloin, kun on sitä käyttänyt.

Uusimmat

Yhteistyössä