Mietin vaan, mistä tuo yläkerran asukki on tuonne päässyt?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Siis meidän yläkerrassa on asukas. Mikä hauskinta, asutaan yksikerroksisessa talossa. B)

Mutta viime yön kuuntelin, kuinka siellä joku nakersi jotakin eristettä tms. Aina palan otti, jyrsi ja repi irti uuden. Sopivasti oli juuri suoraan meidän sängyn yläpuolella ja kuulosti vielä siltä, että aika lailla suoraan myös mun tyynyn yläpuolella, joten enhän minä rinsessa nukuttua saanut.

Kuvittelin nääs koko ajan tilannetta, että tuo ottaa tuolta kohta ja jyrsii tohon kattoon reiän ja tippuu mun naamalle. :saint:

Jesh. Sepä oli mukavaa se. Kun vihdoin nukahdin, näin tosi kivoja unia vaikka mistä pikkumetsäneläimistä. Jokainen niistä tahtoi tavalla tai toisella mut hengiltä.

Oli kiva herätä aamulla. Päätä vähän jomotti. :saint:

Mutta sitä vaan mietin, että mistä tuo pikku nakertaja on tuonne katolta oikeastaan päässyt? Mulla on niin iso aukko sivistyksessä, etten ees taida tietää, voiko hiiret kiivetä seiniä pitkin? :whistle: :ashamed: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 11:04 OneStepCloser kirjoitti:
Juu hiiret mahtuu mitä pienimmistä rakosista ja taitaa ne tosiaan kiivetä seinää pitkin.. Ellei sinne seinän sisälle oo rakennettu pieniä portaita :D

Voi yök. (joo-o, olen juuri näin vieraantunut luonnosta, että hiiret on mun mielestä yök. Olkoon niitä vaikka kuinka olemassa, mutta ei mun kotona.)

Mä tahdon sen pois sieltä. Mulle tuli yllättäin kovin murhanhimoinen olo. :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 11:06 PahaSilmä kirjoitti:
se voi olla orava. voi, kohta sillä on pienet poikaset. :snotty:

:\|

Muuten. Tarkemmin ajateltuna tämä on hyvinkin mahdollista. Meillä on tossa yksi kesy orava, joka on yleensä roskiskatoksella. Mutta nyt oon jo parina päivänä sitä ihmetelly, kun liikuskelee vaan tossa meidän aidan päällä aina vaan lähempänä taloa... <br><br>

Sellainen sähköinen jyrsijänkarkoitin on ainakin meillä toiminut. Niitä saa ihan halppiskauppoja myöten. Ei muuta kuin jatkoroikkaa välikatolle ja karkoitin sinne piipittämään yksikseen. Jyrsijät ainakin häviävät.

Meillä on 1,5-kerroksinen talo, jossa yläkerta vielä rakentamaton. Siellä teki oravat yhtenä keväänä kauheeta jälkee. Repivät paikkoja ja kateltiin ikkunasta, kun villat vaan lenteli.

Sitten se mokoma elukka synnytti sinne poikaset ja tuli välillä ikkunalaudalle murisee meille, kun oltiin makkarissa. Kun ne ipanat lähti pesästä, ne roikkui oven kahvassa ym. Kerran vähän raotin ovea sanoakseni hus hus,; ne poikaset livahti sisään :kieh: Olin ihan paineessa, ne on mulle yhtä kuin hiiriä! Saatiin ne lopulta ulos..

Tähän ne jäi parveilee pihapiiriin. Pesää eivät ole taloon enää tehneet, kun laitoin isännän rakentaa sellaset systeemit, että pysyvät ikuisesti poissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 11:24 Kärppänä heinälatoon kirjoitti:
Mutta mitä se jyrsii siellä?

Siis olkoon vaikka kuinka poikaset, jos se jyrsii jotain tärkeetä, josta tulee kallis lasku, jos saa jyrsiä sen loppuun...

Tuo kummitätin minkkiystävä oli syönyt jotain styroksia ihan tuhottomat määrät, puuosia kattotooleista raapinut puolittain hajalle, villoja pelmuuttanut ym... Siis ihan tosissaan kunnon tuhoa... Ja kyllä se remuaminenkin oli kuuulostanut siltä että jotain todella pahaa se siellä tekee. Yrittivät sitä häätää pariin otteeseen (kai) mutta tuli aina takaisin. :kieh:

No, minä soitin isännöitsijälle, kai sieltä joku käy tuon katsomassa. Itse ei tosiaan päästä sinne mitenkään käsiksi...

Mutta ei kauheen lupaavaa ollut, kun isännöitsijän toimistosta sanoivat, että enpä tiedä, mitä tälle voi tehdä... :whistle:

No.. Onpa ilmoitettu.

Yhteistyössä