Mietin vain palstalaisista yleensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Millaisia ihmisiä te olette tosielämässä?
Monesti miettii, tai tulee pakostakin mietittyä millaisia ihmisiä piilee harmaiden nikkien ja toisinaan myös mustien takana,
Kun tuntuu että ainut syy kommentoida on vaan se että pääsee haukkumaan tai lyttäämään toisen.
Oletteko te samanlaisia ihan oikestikkin?

Mä olen tismalleen erillainen kun täällä, erillainen kuin muilla palstoillakaan missä käyn.
Mä olen liiankin äkkipikainen sanoissani tosielämässä, siksi kai netti onkin hyvä paino sille että voi painaa aina tuolta punaisesta raksista kun käy niin hermoille ettei tee mitään hyvää mieli sanoa.

Miksei voi ilmaista mielipiteitään asiallisesti?

Jos laittaa kuvansa nettiin niin tottakai on otettava kritiikki vastaan, mutta silti, ylenpalttinen haukkuminen, mitä sillä voittaa?
Jos ei tykkää niin miksi ei voi olla hiljaa, jos ei voi olla hiljaa niin riittäisikö joskus se että kertoo ettei tykkää, ei kauheeta haukkuma litaniaa?

Jos ei ymmärrä että toinen tekee abortin, jos ei kertakaikkiaan itse sitä hyväksy, eikä siihenkin riittäisi asiallinen perustelu?
Ei murhaajaksi haukkumista, tai kommenttia miten toinen ei ansaitse lapsia?

Noi nyt oli vain esimerkkejä, mutta miksi niin vihamileinen mielipuolinen lyttääminen aina?
Jps haluaa mielipiteen kertoa niin se on vain rikkaus, haukkuminen sen sijaan ei, ja jos jos mennään henkilökohtaisuuksiin ni miksi ei mennä y- viestein?
Koska se hyvä puoli täällä aina on, voidaan laittaa yksityisesti asiat mitkä suututtaa ilman että tarvitsee nöyryyttää koko palstan nähden.

Ihan yleistä ajatelmaa vain, mä vaan mietin että miksi.
Tai että tekeekö se itsestään jotenkin paremman että kykenee sinne ääripäähän asti?

Mä voisin toisinaan mennä äärimmäisyyksiin, mutta en mene.
Koska omä en voita sillä mitään.
Mä koen olevani edes hitusen parempi ihminen sillä että kykenen ilmaisemaan mielipiteeni EDES hyvän maun rajoissa ja henkilökohtaisuudet voinee hoitaa yksityisviestein, ei kai se mielipiteen ilmaiseminen tarvitse tarkoittaa koko palstan nöhden nöyryytystä?

+ viime päivinä huomannut että mustat saa olla aika rauhassa tosi veemäisiä, kiroilla ja solvata, harmaana jos satut vähän olemaan eri mieltä kärkkäästi (et haukkuen) niin heti tulee ryhmäteilaus.

Kyllä tämä on pienen porukan leikkikenttä ja sisäpiirin rinki. JA uskon, että monia harmittaa se, ettei sisään oteta ja sitten tulee noita haukkumisia jne.

Ei "kivaa" mutta uskoisin olevan pitkälle syy. Modetkin voisi vähän tarkistella toimintatapojaan (tästä onkin ollut nyt 2 päivän aikana vähän juttua) onko kohtelu tasapuolista harmailla ja mustilla..

Tätä samaa mä olen ihmetelly jo hyyyvin pitkään että mikä ihmisiä vaivaa :headwall: Miksi pitää lyödä jo valmiiksi lyötyä? Onko pakko vielä sen viimesen sanan jälkeen vielä kerran tölvästä toista? Missä on myötätunto? Missä on hyväntahtosuus? Missä on itsehillintä? :/

Olen ollut aina harmaa, sitten heinäkuusta 2005. Minulla ei ole ollut koskaan edes harmaata nikkiä. Vaikka olenkin harmaa, osa sitä harmaata anonyymia ja halveksittua sakkia osaan olla korrekti. En ole koskaan saanut bannia. Välillä ajaudun kiivaisiin keskusteluihin mutta osaan ilmaista itseäni melko hyvin sanoilla ilman että niitä voisi kutsua piikeiksi tai vittuiluksi. Itse olen palstavuosien aikana huomannut että todella moni osaa piikittelyn taidon ja joillekkin se on ainoa tapa kommunikoida.. haetaan tulta ja tappuraa.. eripuraa. Kettuilla voi myös hymiöillä, kuten varmaan monet muutkin ovat huomanneet. Olen jossain määrin samanlainen täällä kuin tosi elämässä yritän pitää vähemmistöryhmien ja lihavien puolta. Täällä ehkä kirjoittelen enemmän sairauksista kun ei niitä jaksa aina omaisten ja ystävien niskaan syytää.

Alkuperäinen kirjoittaja heipati hei:
+ viime päivinä huomannut että mustat saa olla aika rauhassa tosi veemäisiä, kiroilla ja solvata, harmaana jos satut vähän olemaan eri mieltä kärkkäästi (et haukkuen) niin heti tulee ryhmäteilaus.

Kyllä tämä on pienen porukan leikkikenttä ja sisäpiirin rinki. JA uskon, että monia harmittaa se, ettei sisään oteta ja sitten tulee noita haukkumisia jne.

Ei "kivaa" mutta uskoisin olevan pitkälle syy. Modetkin voisi vähän tarkistella toimintatapojaan (tästä onkin ollut nyt 2 päivän aikana vähän juttua) onko kohtelu tasapuolista harmailla ja mustilla..

No omasta puolestani sen verran et mä en ole täällä aina,,
ja muiden puolesta sama.
Modet tekee täällä vapaaehtoistyötä, ollaan kun aika sallii.
ja sen mukaan poistellaan/siirrellään/bannataan/muokkaillaan.
Mä olen turhan huono muutenkin bannailemaan ketään, siedän turhankin paljon joten..
Kuitenkin, mä ja uskoisin että muutkin modet, katselee saman verran kaikkien tekstejä.
Mä pyrin avaamaan kaikki avaukset ja sen mukaan teen sitten päätöksiä miten teen..Poistanko, muokkaanko jne.
kaikille on mun osalta samat säännöt, niin mustille kuin harmaillekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

ja muiden puolesta sama.
Mä olen turhan huono muutenkin bannailemaan ketään, siedän turhankin paljon joten..
Kuitenkin, mä ja uskoisin että muutkin modet, katselee saman verran kaikkien tekstejä.
Mä pyrin avaamaan kaikki avaukset ja sen mukaan teen sitten päätöksiä miten teen..Poistanko, muokkaanko jne.

sä oot oikea mode mutta joillakin näistä teistä se ei päde! Voinen sanoa! Palaveria oisi syytä pitää tein ylläpidon kanssa! Sori vaan. Susta ei siis ole sanottavaa mutta kaikki ei noin toimi eikä ole puolueettomia!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

ja muiden puolesta sama.

Puhuin yleisellä tasolla, olen uusi täällä (6kk) ja kunhan vain kerroin omia havaintoja palstasta. Yleensä uusien jäsenien havainnot kannattaa hyödyntää jos aiotaan kehittyä koska uudet näkee monia asioita tarkemmin kuin vanhat jo "sisällä olevat".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä oot oikea mode mutta joillakin näistä teistä se ei päde! Voinen sanoa! Palaveria oisi syytä pitää tein ylläpidon kanssa! Sori vaan. Susta ei siis ole sanottavaa mutta kaikki ei noin toimi eikä ole puolueettomia!

Diih....
Joo, olet ehkä oikeassa.
Jokainen meistä kuitenkin tekee parhaansa, parantamisen varaa toki aina on :)
ja kiitos :ashamed: :)

Yhteistyössä