Mietintää sektiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanni

Vieras
Aloin miettimään nyt kun tuota possunuhaakin on liikkeellä ja syksyllä tietysti muitakin nuha-kuumeita, niin miten on jos suunnitellun sektion aikaan on esim. kuumeessa? Voidaanko sektio tehdä silti?
Olisi kiva kuulla, jos jollain täällä on kokemusta. Tuohon kysymykseen ei osannut edes sairaalassa lääkäri vastata, käski jutella anestesialääkärin kanssa, mut minähän nään sen vasta siinä sektiossa...

Minul muuten oli ainakii jutustelu anestesialääkärin kanssa ennen sektiota. Siis ihan paria viikkoa aiemmin.

Ja jonkuu sektion yhteydessä oli puhetta että jos on kova flunssa/kuumetta niin sitä sektiota siirretään. Kiireelliset ja hätäsektiot on sit ihan erikseen, että vain suuniteltu siirtyis.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Mulla on se sektioaika jo annettu, muttei kylläkään mitään jutteluaikaa erikseen anestesialääkärin kanssa.

Tää kolmas sektio oli suuniteltu.
Viikolla 12+5 sain tietää sen päivän milloin sektio tehdään!
Ja kun siinä odotuksen loppupuolella kävin äippäpolilla taas tarkastuksessa, niin samalla veivät anestesialääkärin luo jutustelemaan.
Se kyseli allergioita, edellisiä leikkauksia, onko koskaan nukutettu, miten siitä heränny, onko mitään puudutuksessa tehty, tuliko puudutuksissa mitään ongelmia.....
Vaikka eiköhän sekii näe kaikki paperit ja niissähän lukee mutta oli se haastattelu silti.

Juu ja se oli viikolla 37 se haastattelu "nukkumatin" kanssa.
Sektio 39+2

Voi kunpa mullekin olis annettu tuollanen jutteluaika. Viime sektiossa puudute pistettiin hermoon ja jalka oireili muutaman kuukauden sektion jälkeen. Lisäksi se puudute nousi jotenkin liian ylös ja tuntu ettei hengitys kulkenut kunnolla :(
Eniten nyt mietin vaan tuota, että jos synnytys vaikka käynnistyy ennen sektiota ja olen vaikka kuumeessa niin voidaanko tuo sektio silloin kuitenkin tehdä.

Mulla ei ollut kuumetta, mut julmettu räkätauti päällänsä kun suunniteltuun menin. Edellisenä päivänä kävin sairaalassa ja tovin juttelin anestesialääkärin kanssa, ei ottanut kantaa mitenkään. Kätilö ennemminkin ihmetteli miten menee kun olin totaalisen tukossa. Noh, ei mitään, Nasolinia nokkaan ja leikkuupöydälle. Ei mitään ongelmia, hyvin meni kaikki ja 9 pisteen vauva tuli. Mut sitä paljonpuhuttua "vauvantuoksua" en kyllä haistanut.

Yhteistyössä