Miettikää vähän ennen kuin menette kommentoimaan vieraan lapsen taitoja/taitamattomuutta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä tulee melko usein sellaista kommentia tuntemattomilta, että ensin kysytään lapsen ikää ja sitten että "eikö se vieläkään....??" vieläkään jotain. Joskus ei kysytä ikää vaan heti ihmetellään miten noin iso lapsi ei vieläkään osaa... Joko suoraan minulle tai sitten kaverille vieressä niin kovaan ääneen, että minäkin varmasti kuulen ja samoin lapsi.

Lapsen itsetunnon kannalta tämä kun ikävää.

Meidän lapsella kun on todettu motoriikan kehityshäiriö ja hän käy kyllä toimintaterapiassa, jumpassa, liikumme paljon vapaa-aikana ja teemme harjoitteita. Hän edistyy kyllä koko ajan ja kun itse riemuitsemme uusista taidoista, niin ikävä saada lannistavaa palautetta täysin ulkopuolisilta.

Meidän lapsi tämän motoriikan kehityshäiriön (on muutakin, mutta tämä nyt tässä ulkoisesti näkyvin) vuoksi alkoi kävellä hitaasti, ei kiipeillyt kuten muut lapset, ei oppinut ajamaan pyörällä, sen jälkeen oppi muttei osaa vieeeeläkään ilman apupyöriä jne.

Joten olkaa kiltit, miettikään ennen kuin tölväisette jotain ajattelematonta suustanne. Lapsia on erilaisia. Diagnoosein ja ilman.

meillä on kehitysvammainen lapsi, lievästi mutta kuitenkin. vieras ei sitä huomaa päälle
päin, enkä sitä yleensä missään korosta. mulla on eräs ns. ystävä jolle sanoin, ja sen
jälkeen alkoi se kehuminen, että mun lapsi sai kympin siitä, ja mun lapsi hiihti 10
kilsaa ja sillä ei mennyt sen kauemmin. mitenkäs se sun poikas ja plaa ja plaa.
sitten kun sanoo, että menee koulussa oman tahtinsa mukaan ja että jos 2 kilsaa hiihtää
tunnissa, niin sitten kuuluu, että kyllä meidän neiti vaan ja niin edelleen

Niin totta, tuntuu että joillain se suu vain käy nopeammin kuin ajatus kulkee mukana. Tai sitten on oikeasti sosiaalisesti taitamattomapi henkilö, jos ei ymmärrä miten loukkaavaa tuollainen saattaa olla.

Hienosti kirjoiettu.

Kunpa sitä osaisi jättää muiden kommentit omaan arvoonsa. Lasten kehityksen suhteen voi unohtaa kaiken
kilpailun muiden kanssa. Kunnioitetaan elämän moninaisuutta.

Yhteistyössä