Migreenikohtauksen lähestyessä korvissa humisee, sängyssä maatessa korvissa humisee, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raapale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raapale

Vieras
Onko merkki korkeasta tai matalasta verenpaineesta vai mistä? Olin vuosi sitten raskaana jolloin alkoi tuo humina korvissa (ei kuulu sydämenlyönnit vaan sellainen jännä humina kuin kuulisi kuinka veri virtaa sykleittäin kun sydän pumppaa? Mutta ei siis kuulu sellaista pumpum pumpum vaan viuh viuh viuh viuh). Raskaus päättyi keskenmenoon rv8 mutta humina jäi.

Tuntuu hölmöltä kuunnella huminaa kun yrittää saada unta ja miettii että hei taas se humisee. Sama humina kuuluu voimakkaampana kun migreenikohtaus lähestyy, eli ennen itse särkyä. Huminan rytmi muistuttaa kyllä samaa kuin migreenisäryn rytmi. Tai minulla särky on ainakin sellaista kumman aaltoilevaa vaikka kipukohta ei vaihtele, vain itse särky.

Eli siis, mistäköhän johtuisi tuo humina? Tarkoitus on kyllä kysyä seuraavalla kerralla kun tulee asiaa lääkäriin.

No se verenpaine kannattaisi ainakin mitata. Ja sit mulla kun joskus valitin samasta (migreeni ja sydämen sykkeen kanssa samantahtinen humina korvissa) tehtiin jostain syystä kaulaverisuonten ultraäänikuvaus, mutten nyt millään muista tarkemmin että mikä siinä oli perusteena. Tästä on siis jotain 15 vuotta aikaa. Mitään ei silloin kyllä löytynyt syyksi.

mulla tulee toisinaan tota huminaa..ja mitä enemmän on stressiä päällä ni sitä kovempi humina..
pari kertaa on saatu mitattua verenpaine (lukuja en muista) mut korkeella oli sillon

Jooh. Tarkoitus on ollut hommata verenpainemittari mutta opiskelijana ei muka ole koskaan varaa niin se on sitten jäänyt. :D Satunnaisesti kun olen päässyt mittailemaan niin arvot ovat olleet kai ihan hyvät, viimeksi taisi olla 89/72 kun kesätyöpaikalla mittasin pari viikkoa sitten. Mutta eihän sitä silloin tietenkään humise kun olisi mittari lähettyvillä. :S

Alkuperäinen kirjoittaja raapale:
Jooh. Tarkoitus on ollut hommata verenpainemittari mutta opiskelijana ei muka ole koskaan varaa niin se on sitten jäänyt. :D Satunnaisesti kun olen päässyt mittailemaan niin arvot ovat olleet kai ihan hyvät, viimeksi taisi olla 89/72 kun kesätyöpaikalla mittasin pari viikkoa sitten. Mutta eihän sitä silloin tietenkään humise kun olisi mittari lähettyvillä. :S

juu ei mullakaan kotona oo mittaria mut olen sattunut olemaan sillon lääkärillä :)
yks mistä huomasin tohon huminaan olevan apua..tiedä se sitten et pitääkö muilla paikkansa niin hibiscus(=kiinanruusu) teetä.. sitä on liptonilla pussiteenä ja sit jollain forsmanilla irtona..niin se pitää ton suhinan poissa ja verenpaineen ok lukemissa

Yhteistyössä