Hae Anna.fi-sivustolta

Mihin Armi loppujen lopuksi kuoli?

Viestiketju osiossa 'Julkkisjuorut' , käynnistäjänä Kia, 18.06.2005.

1. Kia Vierailija

On spekuloitu julkisuudessa pillereiden yliannostuksesta, itsemurhasta ties mistä,mutta miksi Armi mahtoi oikeasti menehtyä?

2. lehdestä luettua Vierailija

Luin juuri jostakin, (olisiko ollut OHO), että keuhkokuumeeseen.

3. Armi Vierailija

Kuoli juuri siihen mitä luitkin, oli niin yksinäinen kaikkien ongelmiensa kanssa että päätti päättää päivänsä. :(

4. Häpeä!! Vierailija

Sairasta spekuoida tuollaisella. Mikä hemmetin tietäjä luulet olevasi? Armin virallinen kuolinsyy oli keuhkokuume. satun tietämään sen ihan noin virallisia teit Että ärsyttää tällaiset v--tun juoruakat.

5. Kia Vierailija

Ihmettelen miten nuori ihminen voi menehtyä keuhkokuumeeseen?

6. Mirka Vierailija

Hoitamattomana keuhkokuume tappaa, oli nuori tai vanha.
    Itse sairastin sen viime kesänä, jouduin sairaalaan 2 viikoksi. Tulehdusarvoni meni vaarallisen ylös. Antibioottia suoraan suoneen, muuten olisi käynyt samoin.
    Se taudin kanssa ei ole leikkimistä. Keuhkokuvissa jouduin käymään vielä syksyllä...

7. Yx lukija Vierailija

Armista juuri julkaistussa kirjassa kerrotaan, että Armi kuoli keuhkokuumeeseen. Kirjan tekijä on saanut apua kirjan kirjoittamiseen Armin perheeltä ja tunsi Armin monta vuotta, joten eiköhän meidän pitäisi uskoa, että kuolinsyy on tämä. Armi pitäisi jättää jo rauhaan.

8. P.T Vierailija

Olen Armin kirjan kirjoittaja Petri Tuunainen ja päädyin sattumalta tänne, jossa näyttää olevan vilkastakin keskustelua aiheesta. Mielestäni on käsittämätöntä, että asiasta tietämättömät jaksavat edelleen spekuloida ja epäillä Armin kuolinsyytä. Olen nähnyt ks. patologin paperin jossa kuolinsyyksi todetaan keuhkokuume eli pneumonia, joten minulla ei ole siihen lisättävää. Omaistenkin toivomuksena oli se että tämän jälkeen loppuisi vihdoin höpöhöpö-puheet itsemurhasta. Kun Armi kolme vuotta sitten menehtyi, oli hänen omaisillaan niin suuri suru Armista (ja on tietysti edelleen) etteivät he nähneet mitään syytä mukaan mediarummutukseen, kun aihetta puitiin päivittäin ja kuolinsyytä veikkailtiin joka lehdessä. Oli tietysti kohtalokasta, että kävi kuten kävi, mutta ilmeisesti Armin oli aika lähteä.

Toivon, että kirjastani välittyisi lämmin muisto Armi Aavikosta.

9. höpö höpö Vierailija

Pitkäainainen aineiden väärinkäyttö johtaa kuolemaan eli fysiikka pettää. Joi itsensä hengiltä.

10. Niin Vierailija

Eli kuullut olen ja se juu varmaan oli kaikkien tiedossa että Armi ei pulloon sylkenyt, itseasiassa oli naiseksi aika kovakin juomaan (päihitti varmaan monet miehetkin), sekä lääkkeitä siinä mukana.....

11. pikku Vierailija

Tästä keskustelusta huomaa sen, että itsemurha on edelleen hävettävä asia. Oletetaan, että jos jonkun omainen (tai vaikka sitten julkkis) olisi tehnyt itsemurhan, sitä pitäisi salailla.

Oma isäni teki itsemurhan 15 vuotta sitten, enkä ole koskaan kertonut asiasta muille kuin läheisille. Olisi kyllä joskus kiva, että itsemurhan tehneiden omaiset saisivat oikeuden surra ihan avoimesti omaisensa kuolemaa. Ei varmaan vielä vähään hetkeen, sen tämä keskustelu on ainakin todistanut.

12. ex Vierailija

Menee asian vierestä,mutta menköön.suomessa on vieläkin sellainen mentaliteetti vallalla,että tietyistä asioista ei saa puhua.
    Esim.ongelmat avio/avoliitossa,psyykkiset sairaudet.alkoholismi.väkivalta/uhkailut.Itsemurhat.
    Kuinka monelta surulta ja psyykkisiltä sairauksilta vältyttäisiin,jos voisimme olla avoimenpia ja jutella asiasta kuin asiasta.
    ajatelkaa moniko terve ihminen sairastuu sairaan rinnalla,kun ei ole kenelle puhua vapaasti mitä ajattelee.

13. hanna Vierailija

Jostain luin, että Armi olisi käyttänyt myös huumeita. Jutun todenperäisyydestä en tiedä.

14. Pilkku Vierailija

Sinäkin siis olet sitä mieltä että Armi kuoli itsemurhaan.
    Minä olen myös sitä mieltä, kirjoihin kun vain ei kaikkea paineta ja se mikä painetaan ""painetaan silkkisenä"". Eli ei kerrota totuutta.

15. mmmm Vierailija

Yksipuolinenhan se tuollainen kirja tuppaa olemaan. Dannyn mielipiteitä kirjasta ei kai suuremmin löydy? Emme oikeasti koskaan saa tietää koko totuutta. Onpahan vaan sellainen siloiteltu puolustuspuhe.

16. Ärsyttävää Vierailija

Eikö vainajaa voitaisi jo jättää rauhaan ja kunnioittaa hänen omaistensa surua, eikä spekuloida turhia?

17. ** Vierailija

Valitettavasti Armi nyt vaan kuului julkisuuden piiriin, joten ei ollenkaan ihme jos hänen kuolinsyytään mietitään ja mitäs ihmeen ärsyttävää siinä nyt on, kyllähän täällä puhutaan monesti muistakin vainajista!
    Julkkis on aina julkkis jopa kuoleman jälkeen.......

18. P.T:lle Vierailija

Kirjastasi varmasti välittyy lämmin muisto Armista.

Muistan Armin missikiertueellaan Kuopiossa. Hän oli säteilevän kaunis nainen. Olin kesän töissä eräässä tavaratalossa ja siellä levyosastolla soi jatkuvasti Tahdon olla sulle hyvin hellä.

Näin sitten Armin myöhemmin samalla tanssilattialla Hotelli Hesperiassa.

Viimeisin muisto hänestä lienee haudan ohi kävely Malmin hautausmaalla.

Olen kirjoitellut paljon Elleissä alkoholismista. Saman ongelman takia meidänkin perheonni särkyi.

Alkoholismin syyt ovat syvällä. Danny auttoi Armia parhaan taitonsa mukaan.

Kävin äsken terveystarkastuksessa ja loikin kadun yli kohdalla, jossa oli Nykäsen Seiska mainos: ""Elämä on laifii"".

Jotkut selviävät ja jotkut korjaa enkeli parempaan talteen.

Jokaisen päivät on laskettu.

Ostan kirjoittamasi kirjan tai lainaan sen kirjastosta.

Taitoni eivät riitä oman kirjan kirjoittamiseen eikä elämäni ole kovin kiinnostava.

Siitä huolimatta näen, että omaisille on hyvä kirjoittaa lohduttavia vertaistarinoita.

Suomalaisilla on vieläkin väärä ja sairas suhde alkoholismi-sairauteen.

Syyllisten etsiminen juomiseen on tuhoon tuomittu asia.
    Minäkin aikoinaan syyllistin itseäni. Tein kaikki mahdolliset virheen. 13 askel on tullut otettua moneen kertaan.
    Teen sitä parhaillaan kirjoittamalla ajatusvirtaa, jossa ei ole järjen hiventäkään. Tämän arvostelun olen saanut exältäni ja Ellien lukijoilta. En väsytä enää pidempään.

Minäkin olin aikoinaan niin väsynyt elämääni, että suunnittelin jo hautapaikaani Malmin hautausmaalle. Ajattelin se olevan kätevän matkan päässä aikuistuville lapsillemme.

19. Ex-juoppo Vierailija

Minä myös olen juonut kuten Armi, kun rakastamani mies ei sitten minua vuosienkaan jälkeen nainut. No se oli vain jäävuoren huippu, alkoholismin edellytykset oli syntyneet jo lapsuudestani saakka.

Armin tarina on aina koskettanut, ehkä sen yhtymäkohtien kautta omaan elämääni.

En näe itsemurhaa minkäänlaisena peikkona, mutta en epäile tässä kuolinsyyn oikeellisuutta. Alkoholismi altistaa kaikenlaisille sairauksille. On ihmeellistä, että raitistuttuani fyysinenkin terveyteni kohentui merkittävästi.

Mielestäni Armista voidaan keskustella ja Armin kautta niistä asioista, joita hänen elämässään oli, ei se ole muiston häpäisemistä.

20. kuolisyitä 3 Vierailija

Hei!

Tälläinen teoria tulee mieleen: juopottelu (itsemurhatarkoituksessakin) altistaa oksentelulle, puoli tajuttomana kovassa humalassa voi herkästi vetäistä oksua keuhkoihin -> keuhkokuume-> kuolema. Kuolintodeistuksessa on tilaa kolmelle kuolinsyylle-välittömälle-, perus-, ja välivaiheen kuolinsyylle. Lisäksi voi listata altistavia tekijöitä. Ts. kaikki mahdollisuudet voivat olla yhtäaikaa totta. Patologi laittaa todistukseen sen mikä mieleen tulee, se ei ole jumalan sanaa.

21. minä Vierailija

Mietin tuota ihan samaa, että olemme moneen ja useaan otteeseen kuulleet version Armin surkeasta elämästä. Lipsasen versiota asioista en ole koskaan kuullut.
    Tosiasiahan kuitenkin on, että aikoinaan Armi oli täysi-ikäinen ja teki omat valintansa. Ei liene ainoa ihminen maailmassa, joka teki huonon valinnan. Niiden kanssa pitää kuitenkin elää itse kunkin.
    Turhaa kilven kiillottamista tuo Kaunotar ja Hirviö -asetelma.

22. Ex-tanssityttö Vierailija

Jostain syystä Lipsanen luulee, että hän voi ikuisesti
    syöttää ihmisille tuota höpöhöpöä Armi-suhteestaan. Mutta liian moni vain tietää liian paljon. Ja nyt he ovat avanneet myös suunsa, kuten Armin perhepastori viime viikon Iltalehdessä. Minä olin 80-luvun lopulla tanssityttönä ja näin mitä siellä kulissien takana oikein tapahtui. Kaikki tuosta suhteesta tiesivät, mutta eihän niistä ääneen silloin puhuttu. Kaikki tuntuivat pelkäävän Lipsasta, jonka omaa totuutta ei tulla koskaan kuulemaan: se olisi niin karua kuultavaa, että ura olisi mennyttä.

Mikä noita nuoria naisia tuossa miehessä viehättää? Nytkin kolme D'Voices tyttöä jotka sitä palvovat ja kulkevat sen matkassa? Minusta Lipsanen oli lähinnä teennäinsen makeileva. Luojan kiitos, nuo ajat ovat osaltani ohi ja olen turvallisesti kotilieden ääressä...kunpa Armikin olisi tehnyt sen ratkaisun ajoissa. Rauha hänen sielulleen!

23. nadja Vierailija

Mutta Armin huoneessa, josta hänet kuolleena löydettiin, oli ollut paljon verta. Eli hän oli ilmeisesti saanut jonkinlaisen verensyöksyn. Mikä sellaisen voi sitten aiheuttaa?

24. hoitsu Vierailija

Esofagusvarixet. Eli tällöin ruokatorven isot suonet ovat suurentuneet ja voivat ""puhjeta"" aiheuttaen verensyöksyn ja tällöin ei mikään pelasta, jos et satu olemaan jo valmiiksi sairaalassa.. Ja alkusyy näille varixille on maksan huonontunut toiminta ( esim. maksakirroosi ), joka valitettavasti lähes aina aiheutuu liiallisesta alkoholinkäytöstä..

25. Ex tanssitytölle Vierailija

Danny se on oikea valepukki ja puhuu höpöhöpöä Armi suhteestaan.

Danny oli myös niin pelottava, ettei kukaan uskaltanut puhua. Dannyn ja Armin suhde on niin karua kuultavaa että Dannyn ura olisi mennyttä.

Kaikki tuntuivat pelkäävän Lipsasta, jonka totuutta ei koskaan tulla kuulemaan.

Nytkin on kolme tanssityttöä, jotka palvovat sitä ja kulkevat sen matkassa.

Onneksi Danny on nykyään vaan teennäinen ja makeileva.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri