Mihin ihmeeseen ne rahat menee kun sitä ei ole.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taitaa olla vain yks keino jäljellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taitaa olla vain yks keino jäljellä

Vieras
mies painanut jo ties miten kauan 14 tunisia työpäivä, rahaa ei talossa näy.Mä saan työm.tukea täysmääräsesti+lapslisät neljästä sekä asumistuki eli yht. päälle tonnin.Mulla hlökohtaiseen velkaan menee n 500-600?( vielä vuoden ajan)asumiskuluihin annan 135? miehen tilille ja ruokaan 500 mikä ei riitä)
Ruokalaskua kohta toista tonnia, tässä kuussa en saa siihen yhtään lyhennystä laitettua ja mies tietää sen, mutta ei hällä kuulemma ole rahaa.
Mä kuolen varmaan joko tähän häpeään, ikuiseen kituuttamiseen tai saan mahahaavan.
Mies tienaa enemmän kuin mä ja tietää että jos en töitä löydä, niin en saa ikinä maksettua ruokalaskua pois.Sossusta emme saa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja taitaa olla vain yks keino jäljellä:
mies painanut jo ties miten kauan 14 tunisia työpäivä, rahaa ei talossa näy.Mä saan työm.tukea täysmääräsesti+lapslisät neljästä sekä asumistuki eli yht. päälle tonnin.Mulla hlökohtaiseen velkaan menee n 500-600?( vielä vuoden ajan)asumiskuluihin annan 135? miehen tilille ja ruokaan 500 mikä ei riitä)
Ruokalaskua kohta toista tonnia, tässä kuussa en saa siihen yhtään lyhennystä laitettua ja mies tietää sen, mutta ei hällä kuulemma ole rahaa.
Mä kuolen varmaan joko tähän häpeään, ikuiseen kituuttamiseen tai saan mahahaavan.
Mies tienaa enemmän kuin mä ja tietää että jos en töitä löydä, niin en saa ikinä maksettua ruokalaskua pois.Sossusta emme saa mitään.

toi hymiö ei kuulu tuonne

Minkälaista ruokaa te ostatte? Ruoassa pystyy kyllä ihmeen helposti säästämään tinkimättä kuitenkaan ruoanlaadusta. Me todettiin testauksen jälkeen, että helposti saatiin 1/3 osa pienemmäksi ruokakulut (ja varmaan vieläkin enemmän vois tinkiä jos tarttis), kun vaan vähän tarkemmin mietittiin mitä kaupasta ostettiin. Ja jätettiin se jokapäiväinen kaupassa käynti pois, nyt käydään yleensä torstaina tai perjantaina hakee isompi satsi ja maanantaina tai tiistaina maito/kasvis/leipä täydennys. Ihmeen paljon kaikkea turhaa tarttui matkaan kaupasta kun siellä joka päivä ramppasi. Toisaalta meitä on vain kolme, joten ihan eri juttu kuin 6-henkisessä perheessä...

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Minkälaista ruokaa te ostatte? Ruoassa pystyy kyllä ihmeen helposti säästämään tinkimättä kuitenkaan ruoanlaadusta. Me todettiin testauksen jälkeen, että helposti saatiin 1/3 osa pienemmäksi ruokakulut (ja varmaan vieläkin enemmän vois tinkiä jos tarttis), kun vaan vähän tarkemmin mietittiin mitä kaupasta ostettiin. Ja jätettiin se jokapäiväinen kaupassa käynti pois, nyt käydään yleensä torstaina tai perjantaina hakee isompi satsi ja maanantaina tai tiistaina maito/kasvis/leipä täydennys. Ihmeen paljon kaikkea turhaa tarttui matkaan kaupasta kun siellä joka päivä ramppasi. Toisaalta meitä on vain kolme, joten ihan eri juttu kuin 6-henkisessä perheessä...

Kun pääsiskin siihen että sais tuon ruokalaskun lähikaupasta pois...se on roikkunut siellä roikkumistaan...mua hävettää ja olen sen sanonu kauppiapariskunnallekkin, he eivät ole siitä huomauttaneet...tietävät että meillä on vyö tosi kireellä...ovat sanoneet että joskus sitten, kun olen puhunut maksusta ja kauppiasmies sanoi, että ei siitä tartte stressata, mutta kun tarvii!Mä olen minimoinut kuluja, myyny tavaraa, mutta ei siitä tollasia sumia saa.
Kauppa on kallis!Hinnat nousee miten sattuu.Olen sitäki miettinyt, et jos sopis pikkuriikkisen summan, millä lyhentää ja muuten ostas rahalla, mut siihen maksamiseen menis ainaki 1,5 vuotta.Järkyttävä tilanne!Mä todella ihmettelen mihin miehen rahat menee, kun ei ole antaa rahaa...

ihan perunaa, ruokamakkaraa, leikkelemakkaraa( juustoa ei enää) joskus hedelmää, rasvat,pakastevihanneksia,jauhelihaa,lihapullat,joskus valmissalaattai( punajuuri ) pakastekalaa, tarjousleipiä( ruis )kahvia, porkkanaa, ja tietty sipulit, sokerit, maitoa...wc paperit, vaipat myös ja muut kuivamuonat yms

Kannattaa varmaan käydä molempien tulot ja menot läpi ihan kunnolla. Miehesi kuitenkin maksaa suurimman osan asumisesta, ilmeisesti kaikki muut laskut(?), mahdollisen auton kulut jne. eli kyllä hänelläkin varmaan rahaa menee paljon.

Paljonko teillä menee suurinpiirtein kauppaan kuussa? Ei kai tuota tonnia kuitenkaan? Jos menee niin siitä kyllä saisi nipistettyä.

mä maksan nettiliittymän, ruuan( tai siis yritän ), osan asumiskuluista eli 135( mies maksaa samanverran ) vaatetan muksut,maksan omat puhelinkulut, tv luvan, omat bensat

mies maksaa vakuutukset, sähkön, veden, autosta vielä muutama erä jäljellä( pari sata euroa / kk ),omat dieselit maksaa.vakuutukset tulee 4 kertaa vuodessa, sähkö 3 kk:n välein, vesimaksu 2kk:ta kerralla, roskiksen tyhjennys kuukausittain

tää kauppalasku on kertyny piiitkällä aikavälillä.....mulla tulot tippuneet 400? ja hiljattain oli vielä oma vastuu viikko työttömyyskorvauksessa...liki 200? taas vähemmän.Me pärjättis varmaan 600 eurolla/kk, kun vaan sais maksettua tuon järkyttävän ison laskun pois; edes vähitellen, mutta mulla tosiaan vuosi menee ennen kuin jää yhtään ylimäärästä käyttöön.

No teillä onneks on asumiskustannukset tosi pienet! Jos ei oo mahdollista muuttaa tuloja, niin sitten on pakko kattoa ne menot :) Eli käykää vaikka tiliotteita ja kuitteja ja laskuja läpi et mihin ne rahat menee ja missä vois säästää. Ja ylimääränen osuus sitten siihen kauppalaskuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Neppari--:
No teillä onneks on asumiskustannukset tosi pienet! Jos ei oo mahdollista muuttaa tuloja, niin sitten on pakko kattoa ne menot :) Eli käykää vaikka tiliotteita ja kuitteja ja laskuja läpi et mihin ne rahat menee ja missä vois säästää. Ja ylimääränen osuus sitten siihen kauppalaskuun.

tilanne on mulle todella ahdistava....pahimpina päivinä olen jopa toivonut, että kuolisin pois, on tämä niin häpeällistä.en aio kuitenkaan itselleni mitään tehdä, sillä rakastan elämää, mutta kun olen aina maksanut laskuni ja nyt en siihen ole pystynyt, niin siksi tuollanen ajatus on joskus mielen syövereihin tullut

joo toi on positiivista että asumiseen ei mene enempää( oma kämppä tai siis pankin vielä, mutta kalliimmaksi tulis jos asuisimme vuokralla ) :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tilanne on mulle todella ahdistava....pahimpina päivinä olen jopa toivonut, että kuolisin pois, on tämä niin häpeällistä.en aio kuitenkaan itselleni mitään tehdä, sillä rakastan elämää, mutta kun olen aina maksanut laskuni ja nyt en siihen ole pystynyt, niin siksi tuollanen ajatus on joskus mielen syövereihin tullut

Varmasti ahdistaa välillä :hug: Mutta onneks asioilla on tapana järjestyä aina jotenkin :) Ja kun hyviä puolia ajatellaan, niin kauppiaathan ei ollut heti perimässä näitä velkoja eli teillä on aikaa miettiä tuota maksupuolta. Nyt vaan selvitätte nuo menot, niin eiköhän sieltä jotain löydy missä voitte säästää =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Varmasti ahdistaa välillä :hug: Mutta onneks asioilla on tapana järjestyä aina jotenkin :) Ja kun hyviä puolia ajatellaan, niin kauppiaathan ei ollut heti perimässä näitä velkoja eli teillä on aikaa miettiä tuota maksupuolta. Nyt vaan selvitätte nuo menot, niin eiköhän sieltä jotain löydy missä voitte säästää =)

Kiitos...olin tuon virtuaalihalin tarpeessa...ihan kyyneleet tulee...
ehkä tämä tästä joskus....olen vain niin tunneihminen ja joskus on pakko antaa tunteiden purkautua, jotta taas jaksaisi

Yhteistyössä