Mihin istutatte rairuohon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mona"

Vieras
No siinähän se kysymys tulikin. Ekaa kertaa ajattelin laittaa meille rairuohon et lapset sais laittaa siihen vaikka tipuja tai jotain.

Joku piirakkavuokahan ois kätevä, mut enhän mä sit enää voi siinä ruokaa laittaa. Jos sen istuttaa johonkin kertakäyttölautaseen, niin se näyttää aika hirveeltä. Miten olette asian ratkaiisseet?

Kyllä meillä lapsuudenkodissa laitettiin aina yhdelle posliiniselle tarjoiluvadille.
Nyt laitan vain pieneen posliinikippoon. Voithan ostaa vaikka kirpparilta oman astian siihen tarkoitukseen.

no minä kyllä laitoin semmoseen keltaiseen matalaan sydämen muotoiseen piirakkavuokaan :D ja aion kyllä paistaa piirakkaakin siinä vielä. Saahan sen tiskikoneessa pestyä :heart:

[QUOTE="mona";25953164]No siinähän se kysymys tulikin. Ekaa kertaa ajattelin laittaa meille rairuohon et lapset sais laittaa siihen vaikka tipuja tai jotain.

Joku piirakkavuokahan ois kätevä, mut enhän mä sit enää voi siinä ruokaa laittaa. Jos sen istuttaa johonkin kertakäyttölautaseen, niin se näyttää aika hirveeltä. Miten olette asian ratkaiisseet?[/QUOTE]
Voihan laittaa tavalliselle lautaselle, kahvikuppiin johonkin purkkiin ym. Nehän voi pestä sitten myöhemmin, eihän ne pilalle mene :)

Ostin kirppikseltä eurolla korin. Kun rairuohot on kuolleet, menee kori kukkaistutuskoriksi pihalle.

Lisäksi huomasi muutama viikko sitten yhden ruokalautasen menneen pienesti rikki. Säästin sen ruohonistutustarkoituksella :)

[QUOTE="hiirulainen";25953277]minä laitan aalto kukkamaljakkoon pumpulia ja siemet siihen, on kauniin näköistä kun on valkoinen pohja jonka päältä kauniisti nousee vihreä ruoho[/QUOTE]

voi varmasti kivan näkönen, kiitos vinkistä, taidan tehdä samallalailla :heart:

Mä ostin myös siemeniä ja olen useinmiten leikelly vanhoista maitotölkeistä kippoja ja levitellyt ruohoa eripuolille taloa. Tänä vuonna leikkasin hieman hienommat purkit, eli siinä oli pää ja korvat ja takana pieni töpöhäntä. Tänään lapset saavat maalata ne sormiväreillä (koskakohan ollaan viimeksi jotain maalattu tai askarreltu)

Mä taas kysyn voiko mullan korvata jotenkin muuten? Meillä on nyt sen verran tiukka taloudellinen tilanne, että en viitsi ostaa multaa ruoholle niinkuin olen aikaisempina vuosina tehnyt..

[QUOTE="hiirulainen";25953277]minä laitan aalto kukkamaljakkoon pumpulia ja siemet siihen, on kauniin näköistä kun on valkoinen pohja jonka päältä kauniisti nousee vihreä ruoho[/QUOTE]

Paitsi, että se pumpuli muuttuu ruskehtavaksi, kun sitä joutuu kastelemaan.

Ei taida mun kokeilu onnistua kun laitoin talouspaperille itämään niitä ohraruohon siemeniä, nehän on semmosia pallukoita että ei taija meikäläisen kokeilu onnistua :laugh:

Tänä vuonna ajattelin laittaa yhteen kukkakoriin, mistä kukat alkaa olla lakastuneita. Sen lisäksi täytyy pestä muutama viili ja jogurttipurkki, että saa uudet sisällykset lasten askartelemiin pääsiäiskoristeisiin, niitä koristeruukkuja on hankala pestä, sisäruukulla pääsee helpommalla. Sen lisäksi voisi varmaan laittaa muutamaan puolikkaaseen munankuoreen, täytyykin kaivella löytyisikö vesikrassin siemeniä jostain kaapista, ne sopii noihin muniin parhaiten.

Hyvä että tuo tuli myös esille ettei multaa välttämättä tarvi kun en mäkään viittis multaa lähteä ostelemaan. Mä taidan kokeilla tota talouspaperia ja laittaa vaikka vuokan reunoille valkisia koristekiviä, niin ei näy jos paperikin muuttu ruskehtavaksi.

[QUOTE="vieras";25953347]Paitsi, että se pumpuli muuttuu ruskehtavaksi, kun sitä joutuu kastelemaan.[/QUOTE]

Ai muuttuu? No minulla on varmaan ollut sitten viallista pumpulia kun ei ole juurikaan väriään muuttanut, tai enhän minä voi tietää monta kuukautta te niitä ruohoja pidätte. Itselläni kestää hyvin sen 2 viikkoa laskattuna päivälleen siitä kun kylvään siemenet ja pääsiäisen jälkeen heitä sen pois.

Uusimmat

Yhteistyössä