Hae Anna.fi-sivustolta

Mihin kirjoittajat kadonneet

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä vierailija, 25.06.2018.

1. vierailija Vierailija

Hu-huu! Mihin ovat kadonneet kirjoittajat? Ikikukka jne..No joo, minäkin neljä vuotta melkein "teillä tietymättömillä". Mukavaa on ollut: saanut tehdä juuri sitä mitä on joskus haaveillut.
    Neljä vuotta on kulunut kuin siivilä, ööh eiku siivillä.
    Laittakaas ny kirjoittaen, ettei palsta kuole! Paraskin sanomaan minä.

2. tätty Vierailija

Itsekkin käyn harvoin täälä palstalla, kaipailin kanssa ikikukkaa ja alepa-tätiä ja monia muitakin...

3. vierailija Vierailija

Itse käyn enää tosi harvoi täällä, koska tääl puhutaa vaa korteista ja haamujutuista. Voisi olla enemmän muitakin.:OMG

4. Mustakyy Vierailija

Osaatko opastaa/kertoa minulle, tyhmälle SOTE:sta?

5. vierailija Vierailija

No meni sitten väärälle osiolle. Sorry.

6. Mustakyy Vierailija

7. Vanharouva Vierailija

Myö ollaan tultu vanahoiksi eikä uusia kerholaisia ole ilmaantunut!
    Enpä muista, millä nimikerkillä aikoinani tänne kirjoittelin, sillä en vakiinnuttanut mitään. Ehkä se oli tuo vanharouva tai sitten joku muu.

Silloin tällöin minäkin tänne vilkaisen kaivaten niitä entisiä, viisaita ihmisiä, joiden kirjoittelusta sai niin omaan päähän ajatuksia kuin ilonaiheitakin tai kunnon naurut päiviä piristämään.

Toki olisi mukavaa, että palsta viriäisi uudelleen!

8. vierailija Vierailija

"Itsekkin käyn harvoin täälä palstalla, kaipailin kanssa ikikukkaa ja alepa-tätiä ja monia muitakin..."
    Täällä olen eläkepäivillä. Ex-työministeri pyysi anteeksi kovaonnista aktiivimallia.
    Jäin eläkkeelle, koska 60+ iässä ei ole helppo työllistyä.
    Alan jo tottua eläkeläisenä oloon. Mukava lueskela anna.fi keskusteluja ja palata muistossa arjen haasteisiin. Rahasta oli aina tiukkaa ja moni asia harmitti.
    Nyt muistoillani on kultaiset reunukset.
    Olen alkanut seurata menaiset.fi ja vauva.fi keskustelupalstoja. Pysyn paremmin ajan hermolla. Joku 43-vuotias nainen kirjoitti vauvapalstalla kännykällä keikkuvassa veneessä. Hän valitteli huonoa itsetuntoaan. Olen samaa mieltä. Nykyään nuoret naiset tietävät paremmin mitä haluavat elämässään.
    Me Naisissa hehkutettiin 70 vuotta täyttänyttä Meryl Streepiä. Hänellä on kuulema oikea asenne elämään. Olen kai katsonut lähes jokaisen elokuvan, jossa hän on mukana. Viimeisin taisi olla Rautarouva.
    Selailin 90-luvulla käymäni italian kurssin muistiinpanoja. Harjoituksissa olin kirjoittanut italiaksi elämästäni. Muistan miksi innostuin italian kielestä. Lasteni isä oli järjestänyt Ruotsin laivalle risteilyn italialaiselle liikeryhmälle. Joku porukasta kertoi tuntevansa muotimoguli Armanin.
    Katsoin mereen lasketuvaa iltaaurinkoa ja tapailin O Sole Mio sanoja.
    Heti syksyllä menin kielikurssille täynnä intoa. Seuraavana kesänä perheemme lähti kesälomalla Italiaan. Reissu oli fiasko miehen päihdeongelman takia.
    Reissu oli vain alkusoittoa tuleville vaikeuksille.
    Vuosikymmenien päästä tajuan asiat kirkkaammin. Kirjoittamisesta oli yh-vuosina paljon apua. Puursin kahdessa työssä ja yritin olla esimerkki kasvaville nuorille naisille. Nyt keskityn vain itseeni. Elämäni on tasapainossa ja liiankin helppoa. Ei näistä aineksisista ole kirjan tarpeiksi.
    Miksikö en sitten kirjoita yleisista aiheista? Seuraanhan melko tiiviisti maailman menoa. Vastaus on: Täysin turhaa työtä. Maailma on täynnä eteviä toimittajia ja kirjoittajia. Tärkein opetus elämässäni on, että annan asioiden olla. Opettelen luottamaan elämään, joka on antanut minulle kukkuramitoin kaikkea hyvää. Konmarittaminen saa jo olla. Sisareni on kirpputorifani ja yritti saada mukaan myymään tavaroita. Sanoin ettei ole enää mitään myytävää. Uuttakaan en enää osta, kun en mitään tarvitse.
    Suomen talous ei kasvaisi, jos muutkin eläisivät opeillani. Kuluttaminen ja uuden haluaminen pitää pyörät pyörimässä.
    Totta puhuen on minulla edelleen pieniä mielitekoja. Joka aamu mietin millaisen munkin ostan. Äsken söin Lidlin 35 sentin suklaatuutin, joka on valmistettu Puolassa. Eilen olin puistojumpassa ja aamulla kokeilin yhtä liikettä. Sain vietyä jalat selälläni lattialla taakse. Eilen jumpan lopussa vatsalihakset pistivät hanttiin väsymyksestä.
    Näin nämä eläkeläisen päivät lipuvat. Aamulla lauleskelin Ankin Ne kesäyöt biisiä, jonka kuulin Juhannuksena Muistojen Bulevardi-radio-ohjelmasta Yle Ykköseltä.
    Nautitaan siitä, että anna.fi keskustelupalsta on verkkainen ja unelias.
    Tuskin meistä kukaan kaipaa somemyrskyjä vesilasiinsa.
    Elämä meni miten se meni. Valitsin tilanteen mukaan järkevimmältä tuntuvan vaihtoehdon mm. elämän yksineläjänä.
    Lapseni sanovat, että olen sosiaalinen ihminen ja ihmettelevät miten viihdyn yksikseni. Olen viettänyt lapsuuteni suurperheessä ja jo silloin kaipasin yksinäisyyttä ja hiljaisuutta. Luin jatkuvasti kirjoja. Nykyään kirjojen luku on vähäistä. Viimeisin bestseller amerikan englannilla oli vihonviimeistä luettavaa.
    Jatkossa en enää usko kirjan kansien kehuihin.
    Alepasta puheenollen ostin Juhannuksena TEXMEX-pizzan korttelitoiveena.
    Pidän alepan tv-mainoksista, joista tulee hupaisa olo. Pizza oli tulisesti maustettu. En ole koskaan miettinyt mikä olisi minun korttelitoive.
    Vuodet vierivät ja ajatukset seilaavat monella vuosikymmenellä.
    Jos haluatte seurata juttujani lukekaa 50+-palstaa. Kirjoittelen siellä satunnaisesti niitä näitä kaalin päitä.
    Malmi on tutkimusten mukaan Helsingin onnellisin asuinalue. Allekirjoitan tutkimuksen väitteen. Täällä on mukava asua. Kivenheiton päässä on kolme entistä kotia. Tässä nykyisessä kodissa viihdyn parhaiten.
    Kun olin teininä kotona sanoin äidilleni asuvani meren rannalla ja omistavanani vain kaksi matkalaukullista tavaraa. Ilmeisesti suunnittelin elämää kosmopoliittina. Enne toteutui. Vaikka en erityisemmin enää pidä matkustamisesta matkoille on taas lähdettävä ja kielitaitoa on pidettävä yllä.
    Suomen kieli on minulle edelleen rakas.
    Tällä kertaa en höpise enempää ja annan toisillekin suunvuoron.

9. Mustarastas Vierailija

Kiitos! Olipa mukava lukea kirjoituksesi. Jatkoon !

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri